Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
mostmighty skrev:Jeg kan modtage de analoge kanaler.

Tror det er en privat antenneforening.
I så fald skal du have afklaret om der overhovedet sendes digitale kanaler i jeres system. Det er ikke en selvfølge.
Af mostmighty
yakken skrev:
mostmighty skrev:Jeg kan modtage de analoge kanaler.

Tror det er en privat antenneforening.
I så fald skal du have afklaret om der overhovedet sendes digitale kanaler i jeres system. Det er ikke en selvfølge.
Heller ikke pr. 1. oktober?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer stadig an på hvilken type signaler de sender. I princippet skal de give dig adgang til et digitalt signal, men reelt set kun DR1, DR2 og TV2. Resten må de godt vise analogt.
Af crazy_clown9
mostmighty skrev:
Ponduus skrev: Fjernsynet er fra Wupti, som skriver de er autoriseret Sony forhandler, så det burde vel ikke være parellel-importeret?
Wuptii.dk er ikke en autoriseret Sony forhandler, snakkede med Sony danmark for nogle uger siden og de har ingen aftaler med websites ...
Af mostmighty
crazy_clown9 skrev:
mostmighty skrev:
Ponduus skrev: Fjernsynet er fra Wupti, som skriver de er autoriseret Sony forhandler, så det burde vel ikke være parellel-importeret?
Wuptii.dk er ikke en autoriseret Sony forhandler, snakkede med Sony danmark for nogle uger siden og de har ingen aftaler med websites ...
Er det noget jeg/man burde gøre noget ved, nr nu man har købt et tv ved dem i den tro?
Af JensT
EDIT : Ups så først ved anden gennelæsning at det her handler om DVB-T tunere så har det nedenstående nok ikke så meget relevans. Undskyld støjen.

Hej har du sat tv'et korrekt op i forhold til netværks id ?

Har lige selv sat mit W5500 ( også købt how Wupti ) op og den fandt ingen digitale kanaler med dvb-c tunere før jeg angav det korrekte netværks id, ( men så kom der også 132 forskellige ting :-) )
kan dog ikke se andet end DR/DR2/TV2 digitalt lige nu da jeg ikke har købt ca modulet + kort fra yousee endnu.

Linkt til tråd fra recorder med forklaring
http://recorder.dk/forum/forum_posts.as ... PN=1&TPN=3

Sakset fra recorder.dk
=================================================
Du må have noget materiale fra antenneforeningen om hvad det er for et signal, de leverer.
Du har huske at indtaste korrekt frekvens og netværksnummer, da du lavede søgningen efter de digitale kanaler?

Sony har en generel vejledning, der beskriver opsætning til YouSee:

http://www.bravia.dk/Admin/Public/Downl ... 070928.pdf

Netværksnummer kan findes på http://yousee.dk/privat/kundeservice/di ... p?id=12459
=================================================
Af Thor-thor
klynkeper skrev:det skal lige nævnes at de digitale kanaler idag stadig kører i MPEG-2.
MPEG-4 kommer først til landet i 2012

jaja jeg ved det, FLUEKNEPPERI O_O
Forkert flue......

Mpeg4 er her nu, Boxer sender i Mpeg4. DR begynder at sende i Mpeg4 1. november.

Det der sker i 2012 er at mpeg2 bliver udfaset.