Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et sony 37kdl4500 med mpeg4.

Men siden kanal københavn har skiftet over til at sende på mpeg4 har jeg ikke kunnet tage denne.

Er det fordi mpeg ikke virker på mit tv?

Eller er der nogle indstillinger, som skal slås til på mit tv, før det virker?
Af Villanyi
Har du sådan et Kort der kan tage det nye Tv-Signal eller en af de der Bokse?
- Så vidt jeg ved, skal man bruge Kort/Boks for at se Digitalt Tv
Af mostmighty
Villanyi skrev:Har du sådan et Kort der kan tage det nye Tv-Signal eller en af de der Bokse?
- Så vidt jeg ved, skal man bruge Kort/Boks for at se Digitalt Tv
Men denne model burde have digitale modtagere indbygget i sig!?
Af Villanyi
Du skal først have et abbonement.
Af mostmighty
Villanyi skrev:Du skal først have et abbonement.
Et abonnement på hvad?
Af Villanyi
Yousee eller hvad det nu hedder.
Så får du sådan et kort så du kan se digitalt tv.
Af Ponduus
Du kan modtage dr1, tv2, dr1 update og dr2 som digital tv gratis. Det eneste det kræver er en DVB-t tuner og en stueantenne.

Du burde også være i stand til at modtage kanaler med din DVB-t, MPEG4 tuner. Jeg ved ikke om dit tv er parrallelimporteret, men hvis det er, kan det godt være derfor den ikke virker. Vil jeg tro.
Af mostmighty
Ponduus skrev:Du kan modtage dr1, tv2, dr1 update og dr2 som digital tv gratis. Det eneste det kræver er en DVB-t tuner og en stueantenne.

Du burde også være i stand til at modtage kanaler med din DVB-t, MPEG4 tuner. Jeg ved ikke om dit tv er parrallelimporteret, men hvis det er, kan det godt være derfor den ikke virker. Vil jeg tro.
Jeg modtager intet via mine digitale modtagere, kan jeg se.
Fjernsynet er fra Wupti, som skriver de er autoriseret Sony forhandler, så det burde vel ikke være parellel-importeret?
Af Henrik45
Jeg formoder at dit TV er et Sony KDL-37V4500.

Jeg formoder også at du har egen antenne og har skiftet til digital modtageren.

Ved kanal søgning skal du huske at vælge "Egen Antenne" i menuen for at aktivere DVB-T modtageren (Vælges der kabel TV aktiveres DVB-C modtageren) og derefter laves en søgning efter kanaler.

Hvis ellers dine modtage forhold er i orden skulle TV't finde DR1, DR2, TV2, DR Update, Syns Tolkning og 9 Boxer kanaler. :)

De 5 først nævnte kanaler skal du kunne se uden et programkort (abonnement) og et CA-Modul (sættes i TV'ts CI slot)

Hvis du også vil kunne se de 9 Boxer kanaler skal du have et Boxer programkort og et Viaccess CA-Modul. Har du ikke disse enheder vil TV't meddele at du har "No rights" til at se kanalerne.
Af mostmighty
Henrik45 skrev:Jeg formoder at dit TV er et Sony KDL-37V4500.

Jeg formoder også at du har egen antenne og har skiftet til digital modtageren.

Ved kanal søgning skal du huske at vælge "Egen Antenne" i menuen for at aktivere DVB-T modtageren (Vælges der kabel TV aktiveres DVB-C modtageren) og derefter laves en søgning efter kanaler.

Hvis ellers dine modtage forhold er i orden skulle TV't finde DR1, DR2, TV2, DR Update, Syns Tolkning og 9 Boxer kanaler. :)

De 5 først nævnte kanaler skal du kunne se uden et programkort (abonnement) og et CA-Modul (sættes i TV'ts CI slot)

Hvis du også vil kunne se de 9 Boxer kanaler skal du have et Boxer programkort og et Viaccess CA-Modul. Har du ikke disse enheder vil TV't meddele at du har "No rights" til at se kanalerne.
Jeg har en egen antenne i form af en fællesantenne. Ved ikke om det samme som ovenstående burde gælde?

Men jeg kan i hvert fald ikke modtage nogle digitale kanaler alligevel.
Af Henrik45
Med egen antenne mener jeg at du modtager via en antenne på taget.

Hvis du modtager via en fælles antenne er det ikke sikkert at din antenneforening sender de digitale kanaler med. Spørg eventuelt din antenneforening.
Kan du modtage de analoge kanaler?

Hvis du har en stueantenne du kan sætte til TV't så kan du prøve om det så kan finde nogle af digital kanalerne

Er det et privat antenneforening eller er det Stofa eller YouSee du har?
Af mostmighty
Henrik45 skrev:Med egen antenne mener jeg at du modtager via en antenne på taget.

Hvis du modtager via en fælles antenne er det ikke sikkert at din antenneforening sender de digitale kanaler med. Spørg eventuelt din antenneforening.
Kan du modtage de analoge kanaler?

Hvis du har en stueantenne du kan sætte til TV't så kan du prøve om det så kan finde nogle af digital kanalerne

Er det et privat antenneforening eller er det Stofa eller YouSee du har?
Jeg kan modtage de analoge kanaler.

Tror det er en privat antenneforening.
Af klynkeper
det skal lige nævnes at de digitale kanaler idag stadig kører i MPEG-2.
MPEG-4 kommer først til landet i 2012

jaja jeg ved det, FLUEKNEPPERI O_O