Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har nogle i vores anmeldelse af skærmen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
De fleste af indstillingerne i anmeldelsen kan bruges, men det skal dog bemærkes, at 32 og 37 tommer versionen af W5500 har et lidt andet panel end 40-52 tommer versionerne.
Af Svend424
Tak for svarene.... Men billedet var mildt sagt lidt halvskidt :(( med indstillingerne fra testen. Jeg prøvede så efterfølgende at justere udfra nævnte indstillinger - det blev det desværre ikke bedre af.
Har nogen opfundet den dybe tallerken, eller er løsningen en kalibrerings DVD.
Af hobbit77
Har også prøvet indstillingerne fra testen på min 46w5500
Det syntes jeg godt nok heller ikke der kom noget godt ud af .. Har prøvet mig lidt frem. Og er nu rimelig tilfreds med mit tv :-)
Af make
Jeg har også et 46"W5500 og er igang med at rode med indstillingerne. Det ville være rart hvis 46" W5500 også blev testet så vi kunne få afsløret dets kalibreringsindstillinger.
Af Nillerba
make skrev:Jeg har også et 46"W5500 og er igang med at rode med indstillingerne. Det ville være rart hvis 46" W5500 også blev testet så vi kunne få afsløret dets kalibreringsindstillinger.
Har selv et 40w5500, jeg prøvede også testens kalibrering, den kunne jeg overhoved ikke bruge. det hele ligger i hvor det er opstillet - lys osv. Jeg er fotograf og er rimelig ok til at kalibrere skærme, der er ikke så svært at få det TV til at stå ok....

Nils
Af tbigum
Har lige investeret i W5500 i 52", så skulle lige se om man kunne bruge kalibreringsdata fra testen, men de virkede ikke helt, så vil høre om der er nogle som har nogle kalibreringsdata til de størrer versioner, eller evt. kan anbefale en god kalibreringsdvd?