Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kon
Hej,

Har kigget rundt på nettet - og især her - de seneste dage for at finde gode råd til indkøb af et nyt fladskærmstv. Efter hvad jeg kan læse mig frem til herinde er Full HD ikke så vigtigt igen, når jeg "kun" har brug for 37 tommer. Er det rigtig forstået?

Vil gerne have fat i et, der understøtter mpeg4, så jeg ikke behøver købe box senere hen, og min max pris er som skrevet omkring de 6500 kroner. Er ligeglad med mærke, blot det bedste til prisen. Skal både bruges til tv, film og xbox360.

Hvad vil I anbefale??

På forhånd 1000 tak!!

Mvh.
Brugeravatar
Af truehorses
Kig ind på panasonic X10Y -
Af kon
Har godt læst den igennem, men er det også sådan et tv I vil anbefale ud fra mine førskrevende kritier?

På forhånd tak!
Brugeravatar
Af truehorses
Stort ja :) :) :)
Af kon
Okay mange tak!! Lækkert med hurtige svar :)
Af CasperOlsen
Altså hvis du skal bruge TV''et til din Xbox er det da klart en fordel at den er Full HD .. men til normalt tv brug er der ingen forskel på en HD ready skærm og en full HD skærm, da HD kanaler kun kører i 720p..

Sony's nye modeller sku vidst være ret fede, har kun set dem i butikkerne.. her tænker jeg blandt andet på 37V5500 ..
Af Ponduus
Forkert. Der er netop ikke noget at vinde ved at have en full-HD skærm, når skærmen ikke skal være større end 37", som trådstarter skriver. Det er i hvert fald begrænset, hvor meget der er at vinde. Hvis det derimod var oppe omkring de 50" var det noget andet.

Desuden er der stort set ingen spil der er lavet i 1080p, så det er heller ikke der man få fuld udbytte af en full-HD skærm. Det er stort set kun ved blu-ray, endnu.

Jeg vil uden tøven anbefale dig en X10. Har set den live flere gange og det er altså en skærm der ikke skuffer, på trods af den lave pris.
Af inotic
Beklager hvis jeg stjæler tråden, men.

Søger et tv med nogenlunde samme kriterier bortset fra jeg kan gå med til 40", og har haft kig på sony w4000, v5500 og evt. panasonic p37x10.

Sidder 2-2.5m væk fra tv'et, mpeg4 er et must, og det skal bruges til ps3/bluray, almindelig tv kiggeri samt mediecenter/ekstern skærm en gang imellem, hvilket for mig peger lidt væk fra plasma grundet chancen for burn in samt x10 ikke er fullhd.

Har været i butikkerne og kigge, men synes jeg umiddelbart ikke man får meget ud af da der aldrig er samme billede på osv.

Hvad ville i foreslå, stadig et x10, eller evt. et andet?

På forhånd tak ;)
Af Scandal
Jeg blev den LYKKELIGE ejer af netop 37X10 i lørdags.
Jeg er ikke ekspert i fladskærme, men kan se en pæn stor forskel fra min svogers (lidt) ældre Sony LCD - de nye er sikkert bedre...

Jeg har selv PS3 og Mediacenter.
PS3 er selvfølgelig connected via HDMI, mens mediacenteret p.t. kører over vag/D-sub.
Det hele står rigtig godt.
Jeg kan dog godt se alle fejlene i det analoge signal og på en del af SD digitalsignalerne, men kun hvis jeg sætter mig 1½ meter fra skærmen. HD står fabelagtigt....

Hvis du gerne vil have 42", kan 42X10 jo afhentes for 7000,- hos ppradio og jeg ved (af erfaring) at andre panasonic centre kan være villig til at gå ned i samme pris.

Hvis du bor i nærheden af Viborg, er du velkommen til at kigge forbi :-)