Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mortenmj
xcardman skrev:lige for at starte en ny tråd, hakker dit nye plasma ved 24p. For så er jeg og min ven som havde et 46g10 hjemme måske ikke de eneste. Vi har godt nok sendt det retur. har skrevet en anden tråd om det.
havde selv et px80 og det virkede fra dag et, uden man skulle trykke på noget.
Nej det hakkede ikke da jeg så Wall E, men kunne bare ikke se at 24p blev "aktiveret", kørte det fra laptop DVI-HDMI i TV og kunne kun se der stod 1080i HDMI 3.
Og inde i menuen på TV'et kunne jeg kun et sted at skifte mellem 50 og 100 HZ. Men nu har jeg også kun haft TV'et i 20 timer, så har ikke gennemtestet det endnu, det var vigtigere at få det klar til pokal- og CL bold og de prøver blev bestået med glans. Eneste minus var da Stofa valgte at smide hele byen af TV, radio og Internet, men det var jo ikke TV'ets skyld.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Din bærbare kører ikke automatisk 1080p24 med mindre du aktivt går ind og ændrer opdateringsfrekvensen til 24 Hz i grafikkortet. Softwaren i afspilleren sørger ikke for at gøre dette for dig.
Af mortenmj
yakken skrev:Din bærbare kører ikke automatisk 1080p24 med mindre du aktivt går ind og ændrer opdateringsfrekvensen til 24 Hz i grafikkortet. Softwaren i afspilleren sørger ikke for at gøre dette for dig.
aaahh... tak for det, så blev jeg SÅ meget klogere og umiddelbart kan jeg ikke ændre frekvensen på grafikkortet, et ældre Nvidia men kan jo håbe at det hjælper med en opdatering af driveren, men jeg tvivler nu. Så det er vel snart på tide at få en PS3 på besøg :-).
Af xcardman
man kan ikke se 24p bliver "aktiveret", kun via en panasonic blu-ray afspiller. Uden 24p vil det hakke i panoreringerne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, selve TVet vil nok ikke give nogen indikator for hvad den viser ud over om det er 1080p/i eller andre opløsninger. Mit eget LX5090 viser også kun "1080p" i inputboksen selvom signalet vises som 1080p24 via en diode på min Sony BluRay.
Af urbananen
Hvad er det for en diode?
Troede automatisk at PS3'eren hoppede over på 24p.
Synes ikke jeg har set en diode lyse nemlig..
Af mortenmj
urbananen skrev:Hvad er det for en diode?
Troede automatisk at PS3'eren hoppede over på 24p.
Synes ikke jeg har set en diode lyse nemlig..
Der står ikke noget om PS3, men en "ren" Sony BR-afspiller :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er en alm. S350 Blu-Ray afspiller. Ikke noget PS3 til mig - det kan jo ikke styres via universalbetjening, så det er rent fy-fy herhjemme.
Af mortenmj
yakken skrev:Ja, det er en alm. S350 Blu-Ray afspiller. Ikke noget PS3 til mig - det kan jo ikke styres via universalbetjening, så det er rent fy-fy herhjemme.
Tror også Fifa bliver svært at spille med en universalbetjening, så forstår dig godt :-)

Men glæder mig alligevel til at se Drakes Fortune gennem en HDMI-forbindelse i forhold til den Scart jeg har set spillet i hidtil.