Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bassman
Jeg købte fornylig et Panasonic TX-P42G10 og et VIACCESS CA-modul som skulle passe til mit yousee kabel tv.
Efter at have brugt det i et par uger, er jeg ved at være godt træt af at kanalerne "falder ud" og kommer igen.
Jeg ringede derfor til Yousee support som fortalte at de ikke yder nogen support på panasonic TV m.m. De gav mig istedet nummeret til Panasonic support som jeg så ringede til, de bad mig oplyse modelnummeret på mit CA-modul da de har en liste med godkendte moduler, som pt ikke er tilgængelig på noget internet site endnu.
Når jeg kommer hjem i eftermiddag vil jeg checke det og ringe til panasonic support igen.

Er der andre her som har lignende erfaringer ? altså kan man være uheldig at købe et ca-modul som kun virker 90% ?
Af dkscan
Har du også udfald på DR1, DR2 og TV2?
De kan jo ses uden CA-modul og programkort og hvis de også falder ud, så det er snarere et problem med dårligt signal.
Af feuer_dk
Har selv lige snakket med Yousee og bestilt selvsamme ca-modul og kortlæser... Jeg brugte dit indlæg som reference ift. de problematikker du nævner, og hun sagde, at det var noget de skulle have taget sig af. At du blev henvist til Panasonic virkede på hende besynderligt, da det lød som om, det var kortlæseren der skabte problemet!?

Har selv lige investeret i G10... Hvor stor en forskel er der på billedkvaliteten, når man får ca-modul og kortlæser i? Synes det er noget grynet som det står nu!?
Af dkscan
feuer_dk skrev: Har selv lige investeret i G10... Hvor stor en forskel er der på billedkvaliteten, når man får ca-modul og kortlæser i? Synes det er noget grynet som det står nu!?
Du behøver ikke noget CA-modul for at checke billedkvaliteten.
DR1, DR2, Dr Update og TV2 kan ses digitalt uden CA-modul og programkort.
Af feuer_dk
Så er der nok noget galt med indstillingerne på fjernsynet. Sidder lige og ser family guy på DR1, og der flyder farverne lidt ud over konturerne. De får en slags "aura" af farven på deres tøj og hud omkring den sorte kontur.

Hvordan indstiller jeg tv'et optimalt?
Af dkscan
Skal ikke gøre mig klog på indstillingerne på dit tv, men du er sikker på, at du har lavet en søgning efter de digitale kanaler og skiftet til at anvende den digitale tuner?
Søgningen skal finde en hulens masse kanaler hvoraf DR1, DR2, Dr Update og TV2 umiddelbart kan ses uden CA-modul og kort.
Af feuer_dk
Mit tv-signal kører analogt, så derfor kan den ikke finde kanaler, når jeg laver en DVB-T søgning. Men med et CA-Modul og en kortlæser burde jeg jo så få digitalt tv over hele linjen!?
Af dkscan
Du skal bruge DVB-C for at se digitalt tv fra YouSee og de digitale signaler er altid til stede også selv om man ikke er oprettet som digital kunde.

Du skal derfor lave en søgning efter digitale kabelkanaler. Søgningen vil samme resultat uanset om der er CA-modul og programkort monteret eller ej.

DVB-T er til egen antenne og til visse udbydere, der sender DVB-T via kabel.
Af feuer_dk
Tror lige, at jeg skal kigge lidt i brugsforvirringen...
Af bassman
Tak for input,

Jeg har faktisk haft problemer med DR1 en enkelt gang også.
Det er dog mest 2FilmHD som driller, når der er en god HD film så har jeg sort skærm.
Jeg skulle bare tro at signalstyrken var dårlig når jeg checker den, men det er den ikke, styrken siger gerne 8/10 og kvaliteten 10/10. Det lyder da ok gør det ikk ?

Jeg har en antenneforstærker liggende som jeg da godt kan sætte på som en test.
Af bassman
Så fik jeg snakket med Panasonic supporten igen.

Jeg fik 5 fabrikater som skaulle virke med G10'eren til Yousee:

ASTON, 3son, PCMCIA, Dialog og Viaccess SMIT.

Der står STRONG (teknology by SMIT) på mit ca-modul.
Af vilfred
Hej
skal siges at jeg har samme problem jeg fik tilsendt en liste fra panasonic
de cams som er testet ok uden problemer er aston cam og pcmcia
står de virker uden problemer
Af bassman
Er der overhovedet nogen her med et 42" G10 panasonic, som har fået DVB-C tuneren til at virke med yousee (yousee guide også) ?
Af 6700madsen
Hej Forum.

Har netop købt et 42" Panasonic X10Y og fået det ydstyret med et kort i CA-modul til modtagning af Yousee-signaler. Jeg er meget tilfreds med kvaliteten af billedet. Her holder morskaben dog op. Nogle af kanalerne forsvinder (bliver sorte) dagen efter installering. Det tager 10 minutter at opdatere stationerne, men dagen efter er de igen væk. Det er galt med mange kanaler men det er kanalerne TV2Film HD, Puls, canal 5, Kanal 7, Euro D og andre.

I betragtning af at jeg valgte netop den model for ikke at have eksterne tunere og dekodere stående ved siden af alt det andet isenkram, er det skuffende at "skidtet" kun virker delvist. Og jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal gå hen med klagen. Jeg har været alle steder, og jeg bliver bare sendt videre.

Yousee benægter at der er noget galt med deres signal, omvendt vil de heller ikke forholde sig til at jeg har købt et CA-modul (som de ikke selv vil sælge - måske på grund af dårlige erfaringer ?) Da jeg skulle købe modulet henviste de faktisk til FONA.
Yousee kunne dog oplyse et telefonnummer på Panasonic.

I FONA er de uforstående overfor at deres SMIT Viaccess modul skulle være defekt. Det virkede fint med andre fjernsyn, sagde de. Dog indrømmede de at der havde været noget med at SONY og modulet vist ikke var så godt. Jeg fik dog lov til at bytte modulet (samme mærke som før - de har kun denne model) og samme problem efterfølgende.

Panasonic stillede mig om til en engelsk supporter, som mente at problemet lå i CA-modulet. Jeg skulle købe bedre modul - f.eks SMIT (jeg havde på dette tidspunkt ikke oplyst om mit mærke, da jeg ikke på det tidspunkt kunne finde bonen.

Nu er det så at FONA kvier sig ved at give mig penge retur for et modul, der godt virker i andre apparater. Panasonic annerkender ikke at det er deres tuner, der taber signalerne, og Yousee mener bestemt ikke at der er noget galt med signalet (det er tjekket, det er kraftigt nok)

Skal jeg nu, for at få de ønskede signaler, investere i en Yousee-boks og se i øjnene at jeg har købt et CA-modul forgæves, og at jeg har investeret i et dyrere fjernsyn for at få en C-tuner, jeg alligevel ikke kan bruge ? Jeg er en kende lunken over problematikken, må jeg tilstå. Ja jeg føler faktisk at jeg har spildt et sted mellem 1500 - 2000 kr. Sjovt nok vidste alle hvad mit problem var - de havde jo hørt om det før, men det var ikke deres bord. Det er fandme uhyggeligt, du.

med venlig hilsen 6700madsen