05 apr 2009, 19:29
Hej flatpanels
Jeg køber nyt tv meget snart, da man endelig har 10k til rådighed og mine 2 andre tv'er er i stykker ^^
Jeg har begrænset mig frem til de her 2 modeller.
Sony 40W4500 og Sony 40W5500
(pga. analog lige pt. men digital snart, masser af HD spil og HD film)
Jeg ved at 40W5500 er den nyere model med be3.
Grunden til jeg skiver her, er fordi der er nogle cuts som sony har gjordt på deres nye model i forhold til W4500, og jeg er ussiker på om den nye er de 1-2k værd
Usikkerheder:
Minus Digital medieport
Minus WCG-CCFL (som, ifølge sony skulle yde 30% mere i farvekvaliteten)
Minus Live Colour Creation (som, ifølge sony skulle have 30% bredere farverum) WCG-CCFL igen!?
Imput skip (hvad betyder det? Automatisk - Manuel ?)
Minus x.v.Colour
Minus PhotoTV HD
Minus 10-bit panel
Hvorfor har sony cuttet så meget ned?
Sådan som jeg kan forstå så er be3 kun bedre til billeder. Ja så har w5500 en video funktion og lidt mere guf for netkablet, men hvor meget har man også brug for det. Men alt det som de har cuttet ned, gør mig sådan lidt bekymret, pga. alt den ros som W4500 har fået. Jeg kan så bedst lige designet med piano black farven hos den nye, men det er jo kvaliteten jeg går efter og helst en langtidsholdbar tv.
Der må godt gives bud på andre tv'et i 10k prisklassen ^^ Men kun hvis de er bedre. Skal være LCD! Har nemlig ikke undersøgt så meget om de andre nye sony modeller, da nogen af dem er vesentligt dyrere.
På forhånd tak ^^
Jeg køber nyt tv meget snart, da man endelig har 10k til rådighed og mine 2 andre tv'er er i stykker ^^
Jeg har begrænset mig frem til de her 2 modeller.
Sony 40W4500 og Sony 40W5500
(pga. analog lige pt. men digital snart, masser af HD spil og HD film)
Jeg ved at 40W5500 er den nyere model med be3.
Grunden til jeg skiver her, er fordi der er nogle cuts som sony har gjordt på deres nye model i forhold til W4500, og jeg er ussiker på om den nye er de 1-2k værd
Usikkerheder:
Minus Digital medieport
Minus WCG-CCFL (som, ifølge sony skulle yde 30% mere i farvekvaliteten)
Minus Live Colour Creation (som, ifølge sony skulle have 30% bredere farverum) WCG-CCFL igen!?
Imput skip (hvad betyder det? Automatisk - Manuel ?)
Minus x.v.Colour
Minus PhotoTV HD
Minus 10-bit panel
Hvorfor har sony cuttet så meget ned?
Sådan som jeg kan forstå så er be3 kun bedre til billeder. Ja så har w5500 en video funktion og lidt mere guf for netkablet, men hvor meget har man også brug for det. Men alt det som de har cuttet ned, gør mig sådan lidt bekymret, pga. alt den ros som W4500 har fået. Jeg kan så bedst lige designet med piano black farven hos den nye, men det er jo kvaliteten jeg går efter og helst en langtidsholdbar tv.
Der må godt gives bud på andre tv'et i 10k prisklassen ^^ Men kun hvis de er bedre. Skal være LCD! Har nemlig ikke undersøgt så meget om de andre nye sony modeller, da nogen af dem er vesentligt dyrere.
På forhånd tak ^^