Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af henriksson25
Jeg har nu haft skærmen i et par dage. Jeg er ikke skærmekspert men kommer med min erfaring.

Jeg kan godt lide det enkle design, tynd sort ramme og en enkel firkantet fod. Knapperne sidder diskret i bunden af højre ramme. Materialerne virker gode og rubuste. Den er udført i mat sort plast "benet i mat silver.

Skærmen har en dejlig mat overflade hvilket jeg foretrækker da det ikke er mit spejlbillede jeg vil se på. Den er ikke så lysfølsom, og derfor mere fleksibel og nemmere at placere i hjemmet. Den kan drejes, vippes, hæves og sænkes på alle måder man har brug for. Der er 2 usb indgange i siden og to i bunden.

Den levere et dejligt dybt skarpt billede og en god betragtningsvinkel og gode farver. Jeg har ikke testet den i krævende spil endnu, men til tegne, kontor arbejde, billeder, film og internet er den virkelig behagelig at arbejde ved. Jeg har været igennem forskellige skærmtests (hvor jeg dog ikke forstod hvad det hele gik ud på) men det jeg forstod leverede den godt, og der var heldigvis ingen pixelfejl :)

Hvad jeg ellers har set man får for et par tusinde syntes jeg helt klart jeg har fået en super god skærm. Jeg er meget tildfreds med den. Som amatør kan jeg ikke forlange mere.

Mvh. Thorbjørn http://accessories.euro.dell.com/sna/pr ... sku=198652
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Tak for tilbagemeldingen Thorbjørn :)

Jeg vil opfordre dig til at lægge samme indlæ gi vores underkategori kaldet Brugeranmeldelser. Jeg er sikker på der er mange der kan bruge dette, og så forsvinder det heller ikke i mængden af tråde.
Brugeravatar
Af ultra
Tak Thorbjørn,

Jeg er på udkig efter en skærm nummer 2 til min macbook og skal bruge den primært til billede redigering og selvfølgelig alm internet brug.

Så jeg tror jeg springer på den model du har fået.. Men kom endelig igen med inputs. :)
Brugeravatar
Af Rana
Lyder rigtig godt. Du skriver "et par tusinde" - hvor har du købt den? Dell i DK?

/Lars
Af henriksson25
Nu har jeg købt den gennem firma, hvor Dell.dk har den på tilbud nu til 1600 kr ex. moms. Men inden da havde de den også på tilbud til private til ca 2100 kr. Det gælder om at holde øje på deres hjemmeside de har tit tilbud.
Af henriksson25
Jeg må lige komme med en enkelt anmærkning jeg først nu har lagt mærke til.
Det går på hvad "yakken" påpegede i sit ene indlæg, nemlig evnen til at blokkere for lyset på sortniveau. I mørkt rum ved sort skærm skinner det lidt igennem hvis man ikke sidder lige for. Jeg synes ikke det er meget, og genere ikke mig, men vil lige nævne det.
Brugeravatar
Af Rana
OK. De har sat den 254,- ned siden jeg tjekkede forleden.

Hvad med den hvide .. er den hvid? .. et ankepunkt jeg har læst har været at den virker en anelse grå.

/Lars