Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilken flimmer..?

Pioneer 5090
16
52%
Panasonic 50pz800
1
3%
Panasonic TX-P50G10
8
26%
Anden Plasma
1
3%
Anden LCD
5
16%
Af urbananen
Lyder yderst mærkeligt.
Som max står
Pioneer til at bruge 438w
Panasonic til at bruge 420w.

Panas står så til at bruge 280w under gennemsnitlige omstændigheder.
Det er 140w under max-forbrug.
Lad os sige at Pioneers så bruger 50w mindre under gns. forbrug.
Så bruger den 383w. Altså 103w mere.

Lad os antage jeg ser film 3 timer om dagen, året rundt, handler det om 190kr årligt. Det er ikke noget jeg vil gå på kompromis på billedkvaliteten ved. Men hvis G10-panelet kan måle sig med Pioneers, er det da klart at fortrække at spare noget strøm.

-Og ærlig talt ved jeg ikke hvad mit Gfx bruger, men 50w stykket er da minimum.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kasper-Hingebjerg skrev: Hvis du nu kunne tage dig sammen til at bruge tid på andet end Panasonic´s og Pioneer´s plama skærme, ville du vide at opscaleringen i BE2 Pro er væsenlig bedre end f.x. BE2, hvor man bare stræker billede ud så det passer til skærmens oplysning.
Ved du hvad opskalering betyder og hvad der rent fysisk foregår i TVet når det sker? Alle TV kan opskalere/nedskalere, men kvaliteten af denne proces varierer naturligvis. Du fik det blot til at lyde som om opskalering var noget nyt og spændende ved Bravia Engine 2 Pro. Det er muligt den er bedre end i BVE2, men det udtalte jeg mig slet ikke om.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
urbananen skrev:Sidder lige og lurer på Sony's Z4500 -model..
Er det en som Pioneer snildt kan hamle op med?
Ja. Når vi taler om objektive vurderinger af hvilket TV der har potentialet for at vise det bedste billede, så er der ikke noget LCD TV der kan følge med Pioneer. Her snakker vi ikke blot om vurderinger her på siden, men blandt alle andre langt mere professionelle i AV-branchen.
Brugeravatar
Af Kasper-Hingebjerg
Ved du hvad opskalering betyder og hvad der rent fysisk foregår i TVet når det sker? Alle TV kan opskalere/nedskalere, men kvaliteten af denne proces varierer naturligvis. Du fik det blot til at lyde som om opskalering var noget nyt og spændende ved Bravia Engine 2 Pro. Det er muligt den er bedre end i BVE2, men det udtalte jeg mig slet ikke om.
Så er det jo bare for vi har snakket forbi hianden Yakkken. Jeg mente bare at opskalering var væsenlig bedre i BE2 Pro, og du fik det til lyde som om det var det sammen i alle tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det skal jeg bestemt ikke udtale mig om (og hvis du lige læser mit første indlæg igen, så kan du nok se at du har læst forkert). Jeg er slet ikke i tvivl om at Sony har forbedret deres billedkredsløb i de nyere generationer, så at BVE2 Pro er bedre end BVE2 er nærmest en selvfølge (ahh... visse undtagelser er der nok altid).
Af urbananen
Så lander der et Pioneer i stuen i morgen..
-Testen af Panasonic overbeviste mig ikke om at det var værd at spare de penge..
Af lennon
Kasper-Hingebjerg skrev:
yakken skrev:Alle fuld HD TV kan opskalere til 1080p. Det er ikke enestående for Bravia Engine. Hvis der ikke blev opskaleret, så ville billedet ikke fylde hele skærmarealet.

Med 100Hz vil jeg give dig ret. Men det samme gælder jo for billedbehandlíngen på Pioeer, det er jo også en personlig vurdering om man synes billede bliver gengivet rigtig.
Det er faktisk ikke en personlig vurdering om billedet bliver gengivet rigtigt. Det TV,som formår at gengive kildematerialet mest korrekt er også det bedste TV. Og det er altså lige nu - på tværs af alle teknologier,personlige præferencer osv = Pioneer. Personligt havde jeg da håbet på både de nye SonyW5500 og Panasonic. Mest pga den aggresive prissætning . . .Men Sony w5500 ser ud til at være lidt en skuffelse, og Pana når åbenbart heller ikke helt op, i denne omgang.
Af Arcona
Jeg hopper også på 5090H vognen, inden den er kørt :)
Af lennon
Arcona skrev:Jeg hopper også på 5090H vognen, inden den er kørt :)
Bare det var mig . . Hvor køber man ? ?
Af Arcona
jeg søgte på pricerunner.dk og prisjakt.nu. Mange steder er de udsolgt. Overvejede at spare en tusse eller to og købe i Sverige, men endte på getmore.dk, for at få danske garanti vilkår. Flatscreencenter.se var udsolgt, og var også den eneste svenske side jeg stolede på.

Flatscreencenter.se skriver: "DESSA ÄR NU SLUT. NYTT PRELIMINÄRT DATUM ÄR I SLUTET AV MARS. " dvs de får dem på lager igen tror jeg :)
Af lennon
Arcona skrev:jeg søgte på pricerunner.dk og prisjakt.nu. Mange steder er de udsolgt. Overvejede at spare en tusse eller to og købe i Sverige, men endte på getmore.dk, for at få danske garanti vilkår. Flatscreencenter.se var udsolgt, og var også den eneste svenske side jeg stolede på.

Flatscreencenter.se skriver: "DESSA ÄR NU SLUT. NYTT PRELIMINÄRT DATUM ÄR I SLUTET AV MARS. " dvs de får dem på lager igen tror jeg :)
Ja, Getmore(-og Pixmania) var nu nok det sidste sted jeg ville handle . Men det er rigtigt at de i lang tid har bebudet minimum 8 ugers leveringstid i Sverige.
Af Arcona
Det skal være inden 1. april, da prisen stiger 30%...
http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... PN=1&TPN=1

Getmore har en imponerende positiv feedback på pricerunner, 90% ud af over 1400, så ved ikke hvad du baserer din holdning til getmore på.

emailen efter bestilling :)
Kære ....

Din bestilling ..... er nu registreret i vores system under ref. nummer .......

bekræftes hermed at de bestilte varer er på lager og vil blive afsendt
næstkommende hverdag.

Din bestilling ....... består af:

Vare Antal Pris Beløb Lager Sendes
------------------------------------------- ----- ---------- ---------- ----- ----------
TV 50" PLASMA PIONEER PDP-LX5090H FullHD DV 1,00 17.899,00 17.899,00 JA Klar

:p O_O
Af crash
Jep det bliver også hos Getmore jeg bestiller.
Af urbananen
Jeg kunne godt nok heller aldrig finde på at købe noget så dyrt hos Getmore. En tube kølepasta, eller en CPU..

-Jeg købte mit på www.sparshop.dk . De skuffer sjældent med kundeservice.