Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilken flimmer..?

Pioneer 5090
16
52%
Panasonic 50pz800
1
3%
Panasonic TX-P50G10
8
26%
Anden Plasma
1
3%
Anden LCD
5
16%
Af urbananen
Ja, nu har jeg fået damen med på ideen, og så skal der handles, inden hun ændre mening :D .
Har længe haft kig på Pioneer 5090, især efter test's her inde.
Har så været nede og kigge i butikker, set videre på nettet, og er sgu stadig på herrens mark.
Ved godt farverne er helt henne i skoven i butikken, men synes faktisk billedet stod pænere på nogle af LCD'erne der henne.

Så altså..
Hvis jeg skal have mig en ny æske i stuen, og vil ofre 12.000 - 18.000 på skidtet, hvad kan i så komme med af forslag.?

Har selv kigget på flg.:
Pioneer 5090 (evt. h-model)
Panasonic 50pz800
Panasonic TX-P50G10 (Værd at vente på?)

Vil have noget der er værd at betale for, og selv om der er til det, vil jeg ikke betale f.eks. 4.000 mere for at få noget der i princippet viser et bedre billede, men man kan bare ikke se det, hvis du forstår..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Personlige præferencer er svære at tage højde for, så hvis du har syntes at LCD-TVene stod bedre end LX5090, så skal du da være velkommen til at tage sådan et. Men hvis man tager udgangspunkt i hvad der kan producere det mest korrekte billede, så er LX5090 det bedste du kan komme i nærheden af til de penge. Jeg ville aldrig drømme om at skifte mit ud til fordel for noget andet. Ahh, måske lige et KRP-500A... ;)
Af urbananen
Og det er det perfekte billede jeg ville have jo..
-Men kan det passe at LCD'en står mere lys i det?
Har slet ikke rigtig koncentreret mig om LCD-skærme før, da jeg har været stor plasma-tilhænger, men man skal jo heller ikke være konservativ.

-Og synd dem der har svaret "anden LCD" ikke skriver hvilken..

Ja.. Synes sgu det er svært, når man skal ud og ofre en formue, og bestemme sig hvad den skal bruges til. Det er jo ikke hver dag man skifter.
Brugeravatar
Af Kasper-Hingebjerg
Synes at det bedste tv du overhoved kan få, er Sony´s X4500 seie.

Som fordele kan nævnes:

BRAVIA Engine 2 Pro, som upscalere alle signaler til 1080p.

LED belysning, så den sorte farve bliver helt sort. (kun fra 46" og op efter)

Motionflow 100hz Pro, med Backlight Blinking-teknologi.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alle fuld HD TV kan opskalere til 1080p. Det er ikke enestående for Bravia Engine. Hvis der ikke blev opskaleret, så ville billedet ikke fylde hele skærmarealet.

Motionflow er i høj grad et spørgsmål om personlig præference. Det er et kunstigt billede, som forsøger at udglatte bevægelser, men det er meget vigtigt at understrege at denne udglatning ikke altid har en positiv effekt. Hvis du afspiller en film hvor produceren rent faktisk havde til hensigt at skabe et hakkende billede, så virker motionflow jo direkte i modstrid med hvad intensionen var.
Af urbananen
Sony'en koster også godt og vel 21.000 . Det er måske lige rigeligt.
Var i Elgiganten i dag for at få et godt tilbud, og de kan slet ikke skaffe Pioneer hjem. Fona siger de er stoppet med at producere fjernsyn (Er der hold i dette?), og Experten handler slet ikke med Pioneer.
Så der er kun de faste priser tilbage på nettet.
Jeg må ha skrevet lidt med Komplett...
-For det bliver sgu nok løsningen med sådan en lille Plasma.
Brugeravatar
Af Kasper-Hingebjerg
yakken skrev:Alle fuld HD TV kan opskalere til 1080p. Det er ikke enestående for Bravia Engine. Hvis der ikke blev opskaleret, så ville billedet ikke fylde hele skærmarealet.
Hvis du nu kunne tage dig sammen til at bruge tid på andet end Panasonic´s og Pioneer´s plama skærme, ville du vide at opscaleringen i BE2 Pro er væsenlig bedre end f.x. BE2, hvor man bare stræker billede ud så det passer til skærmens oplysning.

Med 100Hz vil jeg give dig ret. Men det samme gælder jo for billedbehandlíngen på Pioeer, det er jo også en personlig vurdering om man synes billede bliver gengivet rigtig.
Af Arcona
Ja pioneer er stoppet med at producere plasma, desværre. Du kan nok finde et 5090 på nettet.

Det tætteste du kommer 5090 er nok G10, også får du mpeg 4 tuner med, og højtalere. Se anmeldelsen af G10 imorgen her på flatpanels.

Sony til 21000? Hvilket TV er det?
det nye Sony W5500 koster under 12000 for 46"
Senest rettet af Arcona 23 mar 2009, 18:14, rettet i alt 1 gang.
Af urbananen
Det er Sony's x4500 -model som koster på den forkerte side af de 20K .
Og jeg vil da glæde mig til at se en test af den flimmer-æske..
Synes sgu lidt jeg er i et dilemma..

Har dælme hørt så meget godt om Pioneer, og vil ikke betale flere penge, for noget der er dårligere end det, eller spare 2.000, og ærge mig bagefter.
Af urbananen
Sidder lige og lurer på Sony's Z4500 -model..
Er det en som Pioneer snildt kan hamle op med?

Ang. den w5500 på recordere, så er den bare ikke god nok..
Den har ikke DET, som bare gør tv'et unikt. Det minder mere om en middelklasses-bil. En flimmer som falder ind i mængden, af alle andre æsker
Af urbananen
Ang. strømforbrug, så kan jeg bare pille mit ekstra grafikkort ud af computeren.. Så går det lige op O_O
(Lige mht. TV, er strømforbruget ikke det jeg går mest op i)
Til trods for det har jeg efterhånden LED-lys i det meste af hytten ;)

-Lad testen i morgen dømme...
Af poloeater
Vil skyde på der er ca. 150w forskel ved gennemsnitlig brug. Samtidig bruger et kraftigt grafikkort ca. 50 w ved gennemsnitlig brug.
Men ok.