Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dk_akj
sketchpad skrev:Når du først kommer op i 40" og over - så er standard
analog signal - virkelig - ringe.

Specielt hvis du er vandt til et alm. analog tv (f.eks et
28" crt billedrørs-tv) så vil det faktisk se langt værre
ud end du nogensinde har set det.
Nahh, den holder altså ikke, jeg frygtede det også da jeg købte mit LG 50PG7000, men jeg blev positivt overrasket, meget overrasket endda, jeg har et rigtigt godt billede, også analogt. MEN, det kræver en ordenlig antenneinstallation der lukker al form for støj ude.

Min antenne kører fra fællesantennens stik til en 4 fordeler på loftet (ca 20 meter kabel og der bruges F conenctors) og derfra direkte til TV i et kabel og til mediecenter i et andet, begge kabler (ca 4 m) kører direkte, altså ikke noget med vægudtag og andet der dæmper, dertil er de begge forbundet til tv/mediecenter med de "nye" f-connector vinkelstik, altså 100% skærmet hele vejen.

Mvh
Anders
Af timjohnsen
jeg købte for lidt over en månede siden, et 46 tommer pz80.. jeg tænkte det var lidt for stort, med ca 3 meters afstand, men man vender sig så hurtigt til det, og nu fortryder jeg at jeg ikke købte et 50 tommer, så det der jeg ikke som en hindring.. Men det analoge signal var mildest talt ikke imponerende, men så anskaffede jeg en digi box med HD pakken, WOW... det er bare så lækkert at se på.. så det er hvad jeg kan anbefale, vil dog sige at du burde vente hvis du har 20.000, da de nye skærme er langt flottere i design..
Af lennon
dk_akj skrev:
sketchpad skrev:Når du først kommer op i 40" og over - så er standard
analog signal - virkelig - ringe.

Specielt hvis du er vandt til et alm. analog tv (f.eks et
28" crt billedrørs-tv) så vil det faktisk se langt værre
ud end du nogensinde har set det.
Nahh, den holder altså ikke, jeg frygtede det også da jeg købte mit LG 50PG7000, men jeg blev positivt overrasket, meget overrasket endda, jeg har et rigtigt godt billede, også analogt. MEN, det kræver en ordenlig antenneinstallation der lukker al form for støj ude.

Min antenne kører fra fællesantennens stik til en 4 fordeler på loftet (ca 20 meter kabel og der bruges F conenctors) og derfra direkte til TV i et kabel og til mediecenter i et andet, begge kabler (ca 4 m) kører direkte, altså ikke noget med vægudtag og andet der dæmper, dertil er de begge forbundet til tv/mediecenter med de "nye" f-connector vinkelstik, altså 100% skærmet hele vejen.

Mvh
Anders
Jeg brugte meget energi på,at optimere mit analoge antennesignal fra YouSee . Det lykkedes kun delvist, - jeg fik i hvert fald aldrig en kvalitet, som kunne sammenlignes med min kammerats analoge antennesignal i en anden antenneforening . .
Af ugp
timjohnsen:
Hvilke tv er du ville vente på, de nye fra panasonic eller?

Der er også det der hedder KRP500a, koster bare 25k og det er lige i overkanten, men også lækkert.

Kan forstå man kan være lidt heldig med analog, så vil til start se hvordan det ser ud. Men regner bestemt med at smide en boks på.

Der er ikke en eneste der har nævnt et LCD-tv, er de virkelig så "meget" dårligere selv med det LED?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, de er ikke SÅ meget dårligere, men nævnte Pioneer er bare reference-klassen. Vi har netop anmeldt Philips 9803H, som bestemt også er et udmærket TV til pengene. Men det er stadig ikke helt på højde med LX5090/KRP500A.
Af ugp
Okay.

Det 9803, bliver det kun lavet i den sølv farve, eller er det muligt at få det i sort?
Brugeravatar
Af Tech2007
ugp skrev:Okay.

Det 9803, bliver det kun lavet i den sølv farve, eller er det muligt at få det i sort?
Den kan kun fås med sølv ramme.
Brugeravatar
Af Tech2007
Hvis man vil have det bedste af det bedste, så er det jo Pioneer KRP-500A, som jo er Pioneers reference-model.

KRP-500 har en smule bedre billedkvalitet end LX5090, hvilket jo har overrasket mange, da meningen var, at de skulle være ens mht. billedkvalitet.

Desuden får jeg en KRP-500A om 2 uger, og jeg glæder mig sindsyg meget. :)
Af timjohnsen
ja panasonics, men hvis det udelukkende er billedekvalitet du går efter sys jeg pz 80 til 11.500 skulle være dit nye tv.. jeg sidder stadig og savler, og har dog ikke prøvet blueray på den endnu.. i min verden kan et billede ikke blive mere krystalklart end de HD kanaler jeg kører.. så hellere gemme de sidste 10 kilo til at skifte det ud om et par år ;)