Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af -jacob
LeonardoBeg

Med mindre du vil teste dit TV for at klage over problemer med backlight bleed, så vil jeg anbefale dig at nyde din skærm i lykkelig uvidenhed, og glæde dig over at backlight bleed ikke er et problem for dig... uanset om skærmen så har det i en højere eller mindre grad.

Nogle er meget følsomme for det, men langt de fleste lægger aldrig mærke til det, og ville aldrig vide det hvis ikke der blev skrevet om det på diverse fora.

Men hvis du vil teste det, så slå over på en indgang der ikke bliver brugt, og skru op for baggrundslyset, så vil du formentligt kunne se lidt variation i sortniveauet. Omvendt betyder det jo så også at jo mindre baggrundslys, jo mindre udpræget variation, derfor virker det faktisk fint med lyssensoren, der skruer ned for baggrundslyset i takt med at lokalet bliver mørkere
Senest rettet af -jacob 21 jan 2009, 17:37, rettet i alt 1 gang.
Af tuff
Jeg synes, at 100 hz gør billedet bedre på digital tv (W4500) - der er mindre responstid, hvis der da er nogen ;)
Man kan selv indstille, om 100 hz skal være høj, standard eller fra.
Af madsiam
Ja, jeg beklager selvfølgelig, hvis jeg har stjålet lidt af den oprindelige tråd. Men det lyder som om, at jeg bliver tvunget til en sony forhandler :o)
Så er der selvfølgelig syn for sagen. Men 100hz kan da næsten ikke være den eneste forskel på 4000 og 4500? Der er jo alligevel næsten 2000 kr i forskel. Bilka har iøvrigt 4500 modellen i denne uge. Tror jeg tager konen med ud og ser om hun kan godkende designet.
Jeg takker for svarene.
Mvh
Mads K
Af tuff
Du kan købe den hos PRC-Data for 9695 kr.
W4500 har også en højere dynamisk kontrast - 50.000. Desuden har den lidt flere features og en lyssensor, der fjerner clouding/backlight bleeding.
Af farbruun
madsiam skrev:Bilka har iøvrigt 4500 modellen i denne uge. Tror jeg
Til hvilken pris?
Af madsiam
Bilka 9979,- (spar 2000....)
Wupti 9300,- inkl fragt
Getmore 9475,- inkl fragt

Det kan jo være man kan presse dem i Bilka? De plejer gerne at bytte hurtigt hvis der er fejl på noget.

Men der er godt nok også fristende at få den fra England.
Der står de til mellem 900 og 1000 £. Og pundet er i 8 kr, så det svarer til 7200-8000 kr + fragt. Meen returret, fragtskader, dvb-c mv. er jo flere ukendte, desværre.