Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LeonardoBeg
Godt nytår people! - Jeg håber I har haft en fed nytårsaften & ikke har mistet nogle fingre eller øjne, og for den sags skyld heller ikke fyrret for mange penge af på alt det pjat. :) Jeg har nu været ude og kigget på de forskellige fjernsyn. Jeg må desværre skuffe dem der anbefalede mig PX & PZ80 og PG6000 - jeg kunne slet ikke lide de fjernsyn. Hverken designet eller billedet. :o - jeg har både set HD, DVD & alm TV på dem. Til dem der ikke har tjekket min tidligere tråd:

Jeg skal have købt nyt TV til stuen. Størrelsen er besluttet - det skal være 40". Valget står pt mellem Sony modellerne W4500 og E4020 (samme som E4000, dog med aluminium ramme - meget flottere!)

W4500 er jo sådan set en opdateret version af E4020, med 100 hz mm.

Jeg så E4020 i Fona i dag, billedet var så flot (digital tv der blev vist), og må ærligt talt indrømme, at jeg er så damn forelsket i det TV. Det vil også just passe perfekt i min stue, til mine hvide læder sofaer etc. :) - Jeg kan få E4020 til 10.000,- hos Fona med dansk garanti etc. ellers har jeg tænkt mig at købe W4500 på nettet til 8.700,- via nettet, dog er det så parallelimporteret (dvs ikke samme garanti). Prisen spiller nu ikke en SÅ stor rolle igen. Mit spørgsmål går ud på:

Er W4500 så meget bedre end E4020 at jeg skal vælge det?
- Fordi hvis det ikke er SÅ meget bedre, så vil jeg virkelig virkelig gerne forkæle min stue med det flotte lækre hotte E4020 :)

TV'et skal benyttes til:

- At se TV med Digital Signal (begge har C tuner, så det perfekt)
- PlayStation 3
- BluRay & DVD film
Af tuff
Jeg har også set den der E4020 i Fona og ja, det er et flot billede, men det var helt klart BluRay, der blev afspillet. Desuden synes jeg, at Fona er alt for dyre.
Af LeonardoBeg
Det jeg så i dag var ikke BluRay :)
Der blev vist TV 2 via digital tv. - har kigget på nettet og spurgt øvrige butikker, jeg synes ikke rigtig jeg har fundet noget der er billigere end Fona med samme garanti. :((
Af Robo
så vidt jeg ved, har man samme garanti om det er parallelimport eller ej. kun service der ikke er den samme
Af tuff
Jeg står også og overvejer en W4500, og som jeg ser det, så er den nok lidt bedre end den anden skærm, fordi den har 100 Hz og en dynamisk kontrast på 50.000.

En anmeldelse af W4500 og et par andre tv: http://www.lydogbilde.no/test-sony-kdl- ... o.lbt.html
Rul et stykke ned på siden.
Af janbau
Jeg har et W 4000 og er meget glad for det det svarer til et E4020 . Jeg købte en Sony BDP-S 350 Blu-Ray og set en del film og jeg må sige at billedkvaliteten er bare super .

Så jeg kan klart anbefalde dette tv men jeg ville idag klart vælge et W 4500 da den helt klart skulle være bedre især hvis man ser meget sport .Og så skulle sort også være bedre . Derudover er der også nogle nye ting så som muglighed for at tilslutte tv netværk . Og som tuff skriver prøv at læse anmeldelsen af W 4500 .

Og her er der en engelsk test af W 4000 og W 4500

40v4000 anmeldelse

http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W4000/

40W4500 anmeldelse

http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl ... 116135.htm
Så hvis du går mest op i Design vil du stadig få et godt tv i et E 4020 men W 4500 er klart bedre .

Og jeg vil ikke råde dig til at tage et parallelimporteret da du kan løbe ind i store problemmer ang garenti .

Og et W 4500 kan købes til ca 10000 kr i et Sony center det var der jeg købte min W 4000 I Vejle og så er de også til at handle med , det gælder dog ikke alle steder .
Af LeonardoBeg
Robo skrev:så vidt jeg ved, har man samme garanti om det er parallelimport eller ej. kun service der ikke er den samme
Hvad mener du med service? - hvis jeg fx køber et Sony fjernsyn på nettet, som er parallelimporteret, kan jeg så køre det til et Sony Center og få det lavet når det fejler noget?
janbau skrev:... Derudover er der også nogle nye ting så som muglighed for at tilslutte tv netværk .

- Ja, men det er kun billeder & musik du kan streame - ikke video, så synes jeg næsten funktionen er ligegyldig. :)
Af -jacob
Uanset hvad andre siger så er det din egen mening der tæller mest, og da det lyder som om du har kastet din kærlighed på E modellen så er det den du skal købe.
Jeg har haft W3000 og er nu den lykkelige ejer af en Z4500. jeg Har efterhånden kigget en hel del på diverse SONY skærme, 50hz kontra 100hz/200hz, bedre billedbehandling og sortniveau.
Min erfaring er at de ny skærme ER blevet bedre, men ikke markant, der er hele tiden små forbedringer, men skærmene er i de seneste år blevet så gode at det er svært at lave store forbedringer.
W4500 har 100hz og lidt bedre sortniveau end E4020, men hvis DU ikke kan se forskellen så er det jo ligemeget, og du skal derfor ikke lade dig påvirke af at nogle andre måske udtaler at W4500 er markant bedre...
Af lennon
LeonardoBeg skrev:
Robo skrev:så vidt jeg ved, har man samme garanti om det er parallelimport eller ej. kun service der ikke er den samme
Hvad mener du med service? - hvis jeg fx køber et Sony fjernsyn på nettet, som er parallelimporteret, kan jeg så køre det til et Sony Center og få det lavet når det fejler noget?

:)[/quote]

Han mener at Sony center,Fona og netbutikker er underlagt den samme købelov. At nogle af butikkerne så udvider garantien, når de ikke kan konkurrere på prisen - er en anden sag. Nogle gange er du faktisk bedre stillet ved at købe parallelimporteret i en netbutik. Der har du nemlig 14 dages ubetinget returret, - hvilket ikke er tilfældet i Fona,Giganten osv.
Af LeonardoBeg
Nu har jeg snakket med Sony Centeret i Vejle. Rigtig rigtig god service jeg fik. De mener ikke man kan se forskel på billedet fra E4020 til W4500 når det drejer sig om: BluRay film, PS3 spil på normal plan, digital TV.

Jeg skal i butikken på torsdag og se det med egne øjne og så vurdere. :) Jeg glæder mig faktisk. De var også venlige med prisen! De gav et rigtigt godt tilbud.

Hvis jeg ikke lå syg, havde jeg tager derover i dag :( agh.. at ligge syg på sin fødselsdag endda :((
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tillykke med fødselsdagen.

Hvis du føler dig godt behandlet i butikken, så vil jeg da helt klart anbefale dig at købe dér. Den lidt højere pris kommer jo netop af, at de også kan levere personlig betjening.
Af CPH2100
Nu ligner dine krav jo mine egne 100% og jeg vakler selv mellem E modellen og W4500. Kan ikke lade være med, at spørge til den gode pris du er blevet tilbudt på E4020 :p

Hvor befinder vi os hende? Den står jo til 9995,- og er netop sat ned fra 13.000,-

Handler i øvrigt også selv hos Sony selv, efter at have modtaget virkeligt god service. Mærkbart, at deres medarbejdere virkeligt har en god forståelse og naturligvis ved hvad de sælger, da Sony er eneste vare i butikken.
Af lennon
-jacob skrev:Uanset hvad andre siger så er det din egen mening der tæller mest, og da det lyder som om du har kastet din kærlighed på E modellen så er det den du skal købe.

W4500 har 100hz og lidt bedre sortniveau end E4020, men hvis DU ikke kan se forskellen så er det jo ligemeget, og du skal derfor ikke lade dig påvirke af at nogle andre måske udtaler at W4500 er markant bedre...
Hvis man som udgangspunkt ikke kan bruge andres mening - er der sgu da ingen grud til at spørge i et forum :( Og de test jeg nu engang finder troværdige,siger samstemmende,at opgraderingen til W4500 både er synlig, og pengene værd.

Som så ofte nævnt, er almindelige mennesker slet ikke gearet til at sammenligne og evaluere flere forskellige TV-billeder i en butik.
Af cannavaro
lennon skrev:
LeonardoBeg skrev:

:)
Han mener at Sony center,Fona og netbutikker er underlagt den samme købelov. At nogle af butikkerne så udvider garantien, når de ikke kan konkurrere på prisen - er en anden sag. Nogle gange er du faktisk bedre stillet ved at købe parallelimporteret i en netbutik. Der har du nemlig 14 dages ubetinget returret, - hvilket ikke er tilfældet i Fona,Giganten osv.[/quote]

Du har 14 dages Returret på de fleste varer i Elgiganten, også selvom produktet har været pakket ud og brugt, og selvom du køber i deres butikker. Det kan man dog ikke sige om Fona, som kræver at varen er ubrudt, hvis de skal tage den retur, omend de kan være large i nogle tilfælde.