Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Neros
Jeg bestilte søndag et Panasonic TH-42PX80EA. Da jeg kunne se, at det ikke var blevet afsendt i dag, så ringede jeg ind for at høre, hvornår jeg skulle forvente at min vare ankom.

Jeg fik oplyst at det ikke længere var muligt for dem at skaffe TH-42PX80EA, så jeg ville istedet for på onsdag modtage et TH-42PX81, som var afløseren for modellen.

Jeg har søgt på modellen, men kan ikke finde meget om det. Det eneste indlæg på flatpanels.dk om det bliver det endda sagt, at det ikke er en model, der er beregnet til Danmark.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 111c3d3eef
IndlægSkrevet: Fre 10. okt 2008, 10:37 Besvar, med citat
Den har været oppe og vende før og PX81 er ikke til det danske marked, men derimod til det norske og franske. Så vidt vides så kommer den IKKE til det danske marked og PX81's tunere vil IKKE virke herhjemme.
Det lyder selvfølgelig ikke rart, hvis jeg ikke kan bruge tuneren i min nye investering.
TH42PX81 ny model
Jeg kan læse at den har MPEG4. Er det stadig kun dvb-t eller har den danske model også DVB-C tuner?
Det gør bestemt ingenting, hvis den har MPEG4 - især hvis det er kombineret med DVB-C! (Har ellers lige været nede efter sådan en HD-boks fra TDC i morges...)

Okay... så her er spørgsmålet. Er der nogen, der har et link til en test af produktet eller specifikation eller måske blot vil komme med nogle gyldne ord angående mit kommende TH-42PX81?
Af RomanFanatic
Der er næsten intet af finde om PX81, men den skulle vist være produceret til det engelske og franske marked, da man der bruger andre signaltyper. Hvilken forhandler køber du hos?
Af Neros
Okay. Skærmen er modtaget og sat op.

Der fulgte fransk, norsk og engelsk manual med, som kunne hentyde til at det er det marked, som skærmen er bygget til. Da skærmen blev startet op kunne man vælge, hvilket menusprog, der skulle bruges, og her iblandt var mulighed dansk.

Her efter spurgte skærmen om man var i "Frankrig, Norge, England eller Andet" - Igen pga. DVB-T tuneren til MPEG4 går jeg ud fra. Skærmen har dog både "normal" DVB-T og "den nye". (Beklager min mangel på fagtekniske specifikation angivelse)

Det hele virker upåklageligt, og har et flot billed, der er sat op efter angivelserne i PX80 anmeldelsen på denne side.

Om PX81 er afløseren til PX80 eller blot en model, der er lavet til et "lokalt" marked. Tja... Det kræver nok lidt størrere indblik at svare på end jeg pt. har. Det er vel diskutionen om det kan svare sig at producere to fjernsyn, der ligger så tæt op af hinanden eller det er billigere at blot lave en model.

Mit TX81 virker ihvertfald upåklageligt og efterhensigten.
Brugeravatar
Af radiomand
Hej Neros

Er der undertekster på de Danske DVB-T programmer ?
Af red_martians
PX81 er en PX80 med mpeg4 DVB-t-tuner. Det er en model der er specificeret til det franskemarked, pga. de har lovgivet om at alt TV-relateret udstyr solgt efter 2008 skal have mpeg4. grunden til at vælge england, frankrig og norge, er at to af dem bruger lidt specielle standarder. Frankrig har stadig SECAM i stedet for PAL til analogt, og England har også en af-art af PAL. Fjernsynet burde virke fint i DK, og også til mpeg4, når det nu en gang dukker op.
Der er ikke DVB-C-tuner i.
Af godhandel
Hej Neros

Jeg faldt over dit link, og jeg vil gerne vide, om du har haft problemer med epg, i dit px81 fjernsyn, og ved du hvilket land det kommer fra?
Af thomit
red_martians skrev:PX81 er en PX80 med mpeg4 DVB-t-tuner. Det er en model der er specificeret til det franskemarked, pga. de har lovgivet om at alt TV-relateret udstyr solgt efter 2008 skal have mpeg4. grunden til at vælge england, frankrig og norge, er at to af dem bruger lidt specielle standarder. Frankrig har stadig SECAM i stedet for PAL til analogt, og England har også en af-art af PAL. Fjernsynet burde virke fint i DK, og også til mpeg4, når det nu en gang dukker op.
Der er ikke DVB-C-tuner i.

...og Norge fordi vi her allerede har begynt å ta i bruk MPEG4 kodet signal over DVB-T. Som Danmark vil gjøre for fullt i 2012, har jeg forstått.
Af dlanod
Er nogen bekendt med om Panasonic dk overhovedet udsender
firmware updates 'over the air'?

Hvis man scanner avforums.com så virker det bestemt som om
panasonic uk kun sender updates ud når det virkelig
brænder på, og intet løbende.

Har nogen her bemærket om de er 'blevet opdateret'?