Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af moand230
Jeg er på udkig efter et godt sorround anlæg. Jeg har før haft et Philips ambisound, men vil gerne lidt højere op i lydkvalitet/oplevelse. Jeg har kigget på lidt forskellige anlæg, og vil egentligt gerne holde mig til sorround lyd fra 2 højtalere - MED MINDRE! at højtalerne ikke fylder alt for meget og med gode lange kabler, så de kan trækkes rundt langs væggen.

Jeg har bl.a. kigget på Harmann Kardon og Sony HT-IS100. Sidstnævnte er jeg faktisk meget interesseret i, men er der nogen der kender til dette anlæg, og hvor godt det spiller?

Jeg har en PS3, så en Blu-Ray afspiller er ikke noget must, men hvis der er nogen der har nogle gode forslag til andre løsninger eller anlæg, så sig gerne til. Det skal kobles sammen med en Panasonic Pz70 50", og en bærbar computer.

Anlægget skal også bruges til at spille lidt musik på i ny og næ. :)

På forhånd tak for hjælpen..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Uden at fornærme nogen herinde, så vil jeg anbefale dig at prøve i et andet forum - hifi4all.dk i stedet. Der er der langt flere kompetente HIFI-nørder end her :)
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 11:37, rettet i alt 1 gang.
Af M-Sniper
Hej Moand230

jeg vil ikke sige jeg er haj til HiFi men kender lidt til det. p.g.a. fritids arbejdet.

du nævner specifikt 2.1 systemerne.
der kan jeg anbefale Bose 3-2-1 systemerne, de er rigtig gode allround (musik + dvd)

boses billigste 321 system. har været nede på 5999,-
hvis jeg ikke tager fejl.

men jeg er imponeret over Yamahas nye 2.1 systemer
som jeg vil anbefale at gå ud og kigge.
DVX-700 hedder den vist. 6999 var prisen nok på denne..

hvis jeg skal nævne forskelle i disse to systemer:

yamahaen har HDMI til fladskærm, det har boserne ikke.

til musik er bose mere velegnet, yamahaen har en bedre sourround (efter min mening).

men ellers tag din bedste musik nummer med i en evt forreetning der har begge, og hør forskellen. du kan også tage en din favorit film med ned.

håber du kan bruge svaret.

godt nytår.
Af moand230
Vil det sige at Sony modellen er helt udelukket, eller?

Fungere bose og yamaha systemets sorround-effekt på samme måde som eksempelvis Philips Ambisound?
Af M-Sniper
Hej igen...

is100 er det dem med golfbolde højtaler???

jeg synes ikke der er en god lyd i dem...
i øvrigt kræver det at subwooferen er placeret specielt i forhold til højtalerne..
skyldes p.g.a. at sub'en spiller med i mellemtonerne.. og ikke kun de dybe toner.

gear.comon.dk (under web tv har de en test af den, is50 modellen, men det er de samme højtaler)

yamaha er en af de første til at udvikle front surround systemer. så de er en af de bedste. phillips ambispund vil jeg sige ikke kan sammenlignes. bose's teknologi er igen bedre end philipses vil jeg mene..

men det nye i yamahas system (efter deres brochure) skulle være at systemet ikke er afhængig af væge til at reflektere lyden, da den snyder øret ved at lege med frekvenserne..???? læs yamahas hjemmeside omkring det. men jeg virker.

evt køb det et sted hvor du kan prøve og retunere det..
jeg vil mene de bedste sted er hjemme hos en selv i de rigtige omgivelser..

ses
Af pana man
Ja, er det surround det gælder, kommer man ikke uden om YAMAHA`produkter. Men rigtigt som Turbo siger, højtalerne skal man IKKE spare på, (har selv ca.110 kilo :) :) ) er dejligt at man kan mærke filmen også :) så hellere en lidt billigere forstærker.
Mvh. Panaman/Yamaha freak
Af moand230
Er der måske nogen der har erfaring med Yamahas YSP-1100?

jeg kan se at cc-proshop.dk har et godt tilbud på dette sæt inkl. en sub, men jeg er lidt i tvivl om, hvor god sorround effekten er, og hvordan det vil fungere sammen med en PS3?

hvordan fungerer det med hensyntil afspilning af musik?