Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mhca
pw skrev:Så, hvad det kommer ned til er: Er der nogen egentlig grund til at spendere merbeløbet på Eizo skærmen, eller de dyrere Samsung skærme, nævnt i første indlæg, i forhold til 2443BW, hvis man ser på det som en skærm til hovedsageligt spil, dernæst programmering/tekstbehandling? Det gør mig sådan set ikke det mindste at farvegengivelsen er lidt "slatten" (hvilket jeg et eller andet sted ikke føler er tilfældet i forhold til mine behov på de Samsung skærme jeg har set).

Hvad jeg hovedsageligt frygter er det med det uhomogene billede nogen nævnte noget om med relation til skærmens størrelse og betragtningsvinkel (hvilket jeg ikke helt kunne forstå da den og ca. alle andre skærme med samme teknologi da skulle have minimum 160 graders betragtningsvinkel?).

Er der noget hold i den påstand, og vil jeg, med de, relativt lave, krav, blive tilfreds?
Ang. om du vil vinde noget ved at vælge Eizo'en ved jeg ikke. Personligt sidder jeg blot nogle gange og læser lektier e.l. ved mit skrivebord, hvor jeg ikke kan have musik kørende, og jeg vil samtidigt gerne have min skærm tændt for eventuelle msn-beskeder e.l., så det er mest der at summen generer.
Men som sagt, så bemærker mange slet ikke denne summen, og de flestes computere er ikke støjsvage nok til at den kan bemærkes (min computer er meget støjsvag). Det er jo heller ikke sikkert du får en skærm der summer.
Som skrevet, så mener jeg at jeg ellers var godt tilfreds med skærmen derudover.

Ang. betragtningsvinklerne, ja, så er de identiske. Det kan variere lidt fra skærm til skærm, men det der nok har været ment med at betragtningsvinklernes problem er større på store skærme, er at du automatisk vil betragte top og bund knapt så direkte foran, som du vil med en mindre skærm.
Jeg synes dog ikke der er nogen problemer med betragtningsvinklerne fra siden, det er fra oven af og især nedefra, at der er væsentlige farveændringer. Det betyder dog også at ved pivot (skærmen roteret 90 grader) vil du især i den ene side opleve at de dårlige betragtningsvinkler spiller ind.

Mvh. Martin
Af pw
Ang. ergonomi så er jeg lidt ligeglad med tilt osv, jeg vil bare gerne kunne dreje den om den lodrette akse så jeg kan læse længere kodestykker og nyde godt af de 1920 pixels i højden til det formål :)

Så, hvad jeg syntes jeg kan konkludere fra en der har tidligere erfaring med præcis denne skærm er at den er fin til formålet. Det er egentlig også mere end hvad jeg syntes jeg har været i stand til at få ud af al den surfen rundt... :)
Af mhca
pw skrev:Ang. ergonomi så er jeg lidt ligeglad med tilt osv, jeg vil bare gerne kunne dreje den om den lodrette akse så jeg kan læse længere kodestykker og nyde godt af de 1920 pixels i højden til det formål :)

Så, hvad jeg syntes jeg kan konkludere fra en der har tidligere erfaring med præcis denne skærm er at den er fin til formålet. Det er egentlig også mere end hvad jeg syntes jeg har været i stand til at få ud af al den surfen rundt... :)
Ok. Hvis det er pivot, så skal du altså være opmærksom på det beskrevne problem med betragtningsvinklen. Jeg synes personligt at 24" sat på højkant er for voldsomt, og desuden blev betragtningsvinklen (normalt den fra bunden) mere synlig, når fra siden, når den jo nu stod på højkant. Det er dog ikke så slemt med tekst og den slags.

I længden bliver du formentlig gladere for at have koden til at fortsætte i en ekstra søjle. Men det finder du vel ud af :-)

Mvh. Martin
Af mhca
Jeg så netop i Fona's tilbudsavis, at de sælger Samsung 2443BW til kun 1999 kr.
Det må siges, at være en ret konkurrence-dygtig pris. Netbutikkernes priser ligger på samme niveau:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ord=2443BW

Så hvis du kan undvære de 14 dages returret og gerne vil have personlig betjening, så kan du jo kigge forbi Fona efter julen :-)

Mvh. Martin
Af pw
Jeg køber den som momsregistreret, så det går nok ;)

Men tak for hintet :D
Af MikkelM
Jeg blev desværre kun yderligere forvirret af de mange forslag.

Hvad med den T240 ?

T220 ser ud til at have fået pæne ord med på vejen her fra sitet. ER det samme teknoligi der er i de to skærme, blot med størrelsen til forskel? Kan jeg forvente at få en lige så god skærm ved at vælge T240 ?
Af mhca
De skulle gerne være ret identiske, men 24" skærmen vil formentlig være knapt så hurtig som 22" skærmen, men det vil formentlig stadig langt fra være et problem.
Af MikkelM
Hvis der ikke er yderligere input, så bestiller jeg Samsung SyncMaster T240 skærmen senere i aften :)
Af mhca
Ja, det er et fint tilbud på den udgåede model uden Ez-Up foden, som man kan foretrække eller ej.

Ang. S2402, så er mit indtryk at den har en forbedret brightness regulering, den har info-beskeder med opfordring om at bruge nogle minutter væk fra skærmen, og så har den lidt lavere standby-funktioner. Primært optimeringer der henvender sig til kontormiljøet og ikke til gamere eller lignende. I mine øjne var det ikke merprisen værd eller værd at vente på (dengang jeg bestilte).

Mvh. Martin