23 dec 2008, 16:37
Men som sagt, så bemærker mange slet ikke denne summen, og de flestes computere er ikke støjsvage nok til at den kan bemærkes (min computer er meget støjsvag). Det er jo heller ikke sikkert du får en skærm der summer.
Som skrevet, så mener jeg at jeg ellers var godt tilfreds med skærmen derudover.
Ang. betragtningsvinklerne, ja, så er de identiske. Det kan variere lidt fra skærm til skærm, men det der nok har været ment med at betragtningsvinklernes problem er større på store skærme, er at du automatisk vil betragte top og bund knapt så direkte foran, som du vil med en mindre skærm.
Jeg synes dog ikke der er nogen problemer med betragtningsvinklerne fra siden, det er fra oven af og især nedefra, at der er væsentlige farveændringer. Det betyder dog også at ved pivot (skærmen roteret 90 grader) vil du især i den ene side opleve at de dårlige betragtningsvinkler spiller ind.
Mvh. Martin
pw skrev:Så, hvad det kommer ned til er: Er der nogen egentlig grund til at spendere merbeløbet på Eizo skærmen, eller de dyrere Samsung skærme, nævnt i første indlæg, i forhold til 2443BW, hvis man ser på det som en skærm til hovedsageligt spil, dernæst programmering/tekstbehandling? Det gør mig sådan set ikke det mindste at farvegengivelsen er lidt "slatten" (hvilket jeg et eller andet sted ikke føler er tilfældet i forhold til mine behov på de Samsung skærme jeg har set).Ang. om du vil vinde noget ved at vælge Eizo'en ved jeg ikke. Personligt sidder jeg blot nogle gange og læser lektier e.l. ved mit skrivebord, hvor jeg ikke kan have musik kørende, og jeg vil samtidigt gerne have min skærm tændt for eventuelle msn-beskeder e.l., så det er mest der at summen generer.
Hvad jeg hovedsageligt frygter er det med det uhomogene billede nogen nævnte noget om med relation til skærmens størrelse og betragtningsvinkel (hvilket jeg ikke helt kunne forstå da den og ca. alle andre skærme med samme teknologi da skulle have minimum 160 graders betragtningsvinkel?).
Er der noget hold i den påstand, og vil jeg, med de, relativt lave, krav, blive tilfreds?
Men som sagt, så bemærker mange slet ikke denne summen, og de flestes computere er ikke støjsvage nok til at den kan bemærkes (min computer er meget støjsvag). Det er jo heller ikke sikkert du får en skærm der summer.
Som skrevet, så mener jeg at jeg ellers var godt tilfreds med skærmen derudover.
Ang. betragtningsvinklerne, ja, så er de identiske. Det kan variere lidt fra skærm til skærm, men det der nok har været ment med at betragtningsvinklernes problem er større på store skærme, er at du automatisk vil betragte top og bund knapt så direkte foran, som du vil med en mindre skærm.
Jeg synes dog ikke der er nogen problemer med betragtningsvinklerne fra siden, det er fra oven af og især nedefra, at der er væsentlige farveændringer. Det betyder dog også at ved pivot (skærmen roteret 90 grader) vil du især i den ene side opleve at de dårlige betragtningsvinkler spiller ind.
Mvh. Martin