Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nightcrawler990
Der må næsten også være nogen som har prøvet WoW på denne model ??

Hvorn kører det egenligt, er det muligt at læse chat og quests ?? :o

Og hvad med resten af grafikken !?
Af jfjkd08
hey alle..

Jeg har lige købt PX80 igår og det er jo bare lækkert. Men hvordan har i gjort de første 200 timer. Hvilke indstillinger har i kørt med? skal man "bare" skrue ned for det hele eller hvad? er lidt ny i det her..

Hvor længe må man kigge på en kanal med logo i starten så man ikke risikerer burn in?
Af Juice?
du skal bare slappe lidt af i forhold til burn in, det eneste jeg har gjort er at bruge opsætningen fra rasmus' anmeldelse og så skrue ned for kontrasten.

jeg så fx tour de france i går på tv2 i 3-4 timer uden skyggen af burnin:)
Af pauly
Så fik også jeg købt mig et PX80 (Elgiganten).

Jeg er ovenud tilfreds, faktisk er det bedre end jeg selv have regnet med O_O .
Det er ikke kalibreret, men jeg har brugt anvisningerne i denne tråd.

Super super super godt billede, og det er bare med et analog signal.

Jeg har kikket efter fladskærm i flere år, og har til nu ment de var for dårlige og dyre.
Men nu, til 8000kr, synes jeg virkelig jeg får noget for pengene (B

Virkeligt dejligt og 1000 tak for en seriøs og velmenende side .
Af Joko
SÅ fik jeg købt mit 37PX80 :) kan kun sige det er et godt tv hæhæ :D

men har et problem:
jeg har sat to højtalere til tv'et, ved henholdsvis audio out højre og - venstre, bag på tv'et. Men kan jeg ikke på en eller anden måde styre volumen af disse to højtalere ved hjælp af px80'erens fjernbetjening? sådan som det er nu, så har jeg på fjernbetjeningen skruet helt ned for volumen, mens jeg styrer højtalernes volume ved at skrue op og ned på min supwuffer, som højtalerne også er sat til.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er en linieudgang så der er, som navnet antyder, kun et liniesignal. Det er ikke forstærket og derfor kan du naturligvis heller ikke styre volumen igennem det. TVet sender blot et signal ud, ligesom din DVD eller CD afspiller gør.
Af Joko
ok tak for svar.. vidste ikke lige om man kunne gøre noget ved det :P.. hæhæ
Af kEllo
Hej. :) (Warning: AV-Newbie posting)

Jeg har gennem den sidste uge læst, læst og atter læst på diverse av-fora for at få klarhed over, hvad jeg skal købe og hvilke hensyn jeg skal tage. Nogle spørgsmål/problemer har dog flere tvetydige svar rundt omkring, og jeg kunne godt tænke mig at få klare svar én gang for alle.
Al hjælp vil være utrolig værdsat :-)

Jeg har besluttet mig for at købe et PX80. (edit: 42")

Derhjemme har jeg desuden;
Fællesantenne
DVD-afspiller
Nintendo Wii
PC med Radeon HD4870X2

Mine spørgsmål / konstateringer der kræver bekrætelse:

1) PC -> PX80
Jeg vil købe et hdmi kabel (link) og køre PC DVI > HDMI---->HDMI PX80.
Jeg vil primært se hjemmevideofilm, og skal ikke spille pc spil på PX80.
Desuden køber jeg et minijack (han) til fono (rød+hvid han+han), fra
PC'ens lydkort til audio in på PX80.

2) Wii -> PX80
Jeg bruger Wii's standard kabel (gul/rød/hvid jack), evt. via scartadapter.

3) DVD -> PX80
Scartkabel imellem.

4) Break-In
Har fået det indtryk at Break-In DVD ikke er nødvendigt, hvis jeg bare varierer mellem dvd/wii/tv osv. De første 200 timer af TV'ets levetid. Og ellers bare bruge øjnene mht. retention - f.eks. hvis jeg spiller Wii en time i starten, så lige slukke TV'et for at spotte retention.

Er det sådan jeg skal gøre det? :(

På forhånd tak !

kEllo
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, du har helt rigtigt fat i det. Med de tilslutninger skulle alt spille efter hensigten.
Af kEllo
Tak Yak :D

Så går jeg trygt igang med sagerne ;)

Har også overvejet dette vægbeslag, fremfor et tvbord med hjul, da det gerne skulle kunne drejes omkring 50 grader.

kEllo
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mine forældre benytter samme beslag til deres 42" Samsung plasma TV og det kan varmt anbefales. Det er solidt og gør det nemt at dreje TVet.
Af stellahell
Nogen der kan fortælle mig hvad PX80s Game Mode går ud på? (Og hvor det findes i menuen?)

Kan mindes jeg har læst noget om det et sted, men kan ikke finde det igen. Går ud fra at det noget med mere lys/kontrast eller responstid? Eller måske endda noget med at man kan smide sin Wii kontroller på skærmen uden at det går i stykker :)
Af Ponduus
Har PX80 game Mode? Det tror jeg ikke. Jeg har i hvert fald ikke fundet noget.

PX80, og andre af Panasonics nye tv(?), har fået en hårdere front glasplade på, så den kan klare lidt flere tæsk, med en WII-controller, end andre skærme. Det skulle i hvertfald være meningen.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13