Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af chico
Denne tråd er oprettet som den officielle PX80 tråd, hvor købere og ejere af Panasonics PX80 serie kan stille sprøgsmål og dele erfaringer. Det kan f.eks. være følgende:

Kalibrering
Indstillinger
Vægbeslag
Fejl - brum og flimmer
Mv.

Mit px80 står på (SilverLines forslag) :

Billedindstilling : Biograf
Kontrast : 27 hak (venstre mod højre)
Lys : 27 hak (venstre mod højre)
Farve : 26 hak (venstre mod højre)
Skarphed : 0
Farvestyring : Fra
P-Nr : Fra
3d-comb : Fra

Har selv anskaffet PX80 (37)

Så kan vi udveksle erfaringer om de enkelte modeller her samlet på et sted - ligesom der findes anbefalinger af de enkelte modeller.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg synes idéen er rigtig god. Jeg er dog mest til den med, at vi opretter en officiel Panasonic PX80 tråd /f.eks. denne(, hvor folk så vidt muligt kan holde deres spørgsmål og erfaringer.
Hvis der skal oprettes dedikerede kategorier, kommer vi hurtigt til at blive lidt for oversvømmet.

Vi har tidligere gjort det med Sharps XD1 serie og der blev samlet mange gode erfaringer på ét sted.

Flere udenlandske fora gør det med navne som: "Den officielle xx tråd". Typisk redigeres første indlæg dog også løbende, så f.eks. vigtige links opdateres i denne. Den kan f.eks. være til anmeldelser, så man ikke skal lede hele tråden igennem.
Af chico
Tak for svar!

Det lyder godt - denne tråd må gerne blive den officielle tråd, hvis det er sådan vi gør det - og der må gerne redigeres i den af administratoren for at den kan blive "den officielle tråd for PX80.
Af SilverLine
chico skrev:Denne tråd er oprettet som den officielle PX80 tråd, hvor købere og ejere af Panasonics PX80 serie kan stille sprøgsmål og dele erfaringer. Det kan f.eks. være følgende:

Kalibrering
Indstillinger
Vægbeslag
Fejl - brum og flimmer
Mv.

Mit px80 står på :

Billedindstilling : Biograf

Har selv anskaffet PX80 (37)

Så kan vi udveksle erfaringer om de enkelte modeller her samlet på et sted - ligesom der findes anbefalinger af de enkelte modeller.
Rigtig god ideé chico. Har selv et 42px80, og bruger samme indstillinger som dig. Dog kan jeg af og til, finde på at sætte 3d-comb filteret til "on" ved analogt signal (har ikke digitalt endnu) Da det gør billedet lidt skarpere, dog tilføre det også nogen dårligdomme, så det er lidt et prioterings spørgsmål, efter hvad udsendelse jeg ser.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
SilverLine skrev: Billedindstilling : Biograf
Jeg har ikke selv leget så meget med PX80 og dets indstillinger, men i forhold til Panasonic plasma skærmes almindelige egenskaber, synes jeg indstillingerne ser fornuftige ud.

Har man mulighed for at indstille nærmere på farverne, som f.eks. farvetemperatur eller måske rød, grøn og blå?

Da jeg havde PZ70 inde til test, medførte P-NR indstillingen nogle problemer, som betød et ret tydeligt slør i billedet, så hvis der er nogen der fortsat har den på, så anbefaler jeg, at man slår den fra. Hvert fald hvis den har samme effekt som på PZ70 serien.
Senest rettet af Rasmus Larsen 30 apr 2008, 17:11, rettet i alt 1 gang.
Af chico
Hej SilverLine!

Det er faktisk de indstillinger du var så venlig at sende til mig på en anden tråd (jeg havde også anført at de var fra dig, men det er blevet redigeret væk sammen med anden overflødig tekst af administratoren) da jeg skrev, at min tråd her gerne måtte blive den officielle - så det er selvfølgelig ok!

Jeg kører endnu ikke med indstillinger som dine, men med mere "lave" indstillinger iht. de råd der gives flere steder. Nogen skriver om 200 timer - andre skriver om 10 dage inden man indstiller "endeligt".

Hvor finder jeg 3d-comb?

Det ser også ud til at der mangler farvetemp. i listen.

Jeg har jo også fået oplyst af de mere erfarne, at alle skærme ikke er ens så de skal stå med præcis de samme indstillinger - men det giver jo en idé om hvad der bruges. Der er sikkert også forskel på 37 & 42 tommer!
Af bobjoern
Har lige fået min PX80 ind af døren og den kan ikke lave andet end skrattelyde når jeg ser analog TV, er der nogen der har en ide om hvad der er galt her? Billedet er ganske fint, men lyden går slet ikke igennem. Og når man taler DVD er der heller ingen problemer med lyden. Er der en indstilling jeg har forkert?
Af bobjoern
Dobbeltstrange.

Prøvede så lige at slå min gamle video til og så kører det bare, med lyd og det hele, når jeg kører det igennem videoen.

Lyder det ikke lidt som en defekt analog tuner?
Af Pejsen
jeg er på vej til at købe et PX80, men vil gerne vide om nogle af jer har prøvet at tilslutte fx jeres bærbare computer via VGA, og om det kan give et nogenlunde billede?

Sagen er den at jeg bruger en bærbar som server, og derfor har jeg lagt alle mine billeder fra ferier osv. ind på den. Det kunne jo være dejligt hvis TV'et kunne agere "projektor" når familien var på besøg?!
Af thomit
Rasmus Larsen skrev:
Jeg har ikke selv leget så meget med PX80 og dets indstillinger, men i forhold til Panasonic plasma skærmes almindelige egenskaber, synes jeg indstillingerne ser fornuftige ud.

Har man mulighed for at indstille nærmere på farverne, som f.eks. farvetemperatur eller måske rød, grøn og blå?

Da jeg havde PZ70 inde til test, medførte P-NR indstillingen nogle problemer, som betød et ret tydeligt slør i billedet, så hvis der er nogen der fortsat har den på, så anbefaler jeg, at man slår den fra. Hvert fald hvis den har samme effekt som på PZ70 serien.

Man kan velge farvetemperatur - varm, normal, kald.
Man kan ikke justere rød, grønn, blå separat, med mindre man går inn i service-menu.

Min kalibrering - Bilde:
Bildemodus:Biograf
Kontrast:-2
Lysstyrke:-1
Farve:+2
Skarphet:-1(SD), -3(HD)
Farve-temp:Varm
Farvestyring:Av
P-NR:Av

Oppsett:
Strømsparer:Av (dette påvirker lysstyrke når bildet er meget lyst)
Overscan: På (SD), Av (HD)

Jeg har digitalt TV med noen få HD-kanaler, via HDMI, Blu-ray HDMI, fra DVD component.
Har ikke testet PC på TV.
Af thomit
chico skrev:Hej SilverLine!

Hvor finder jeg 3d-comb?
3D-comb finner du bare hvis du bruker den innebygde analoge tuner.
Af lenasmil
OBS. Jeg låner lige en profil, da min PCer er kørt ned....prøvede at oprette mig, men virkede ikke - håber alt OK (ellers må I jo slette mit indlæg) :o

Jeg tror, jeg er ude efter en 42" XP80.
Har idag læst i jeres mange tråde om emnet og er ved at være overbevist.
Omkring PRISEN på denne mester, er jeg lidt i vildrede.
Hvad har I andre ofret oh hvor / hvornår ?

Fandt fx dette prisleje og undrer mig så over, at 37" er dyrere end 40" ! :

Plasma TV ( HD ) > Panasonic > Plasma TV ( HD )

1. Panasonic TH-37PX80
Panasonic TH37PX80 - Dansk vare og Dansk garanti !
[ Læg i kurv ]
Pris DKK 8.995,00

2. Panasonic TH-42PX80
Panasonic TH42PX80
[ Læg i kurv ]
Pris DKK 8.095,00

ER DER SÅ IKKE GARANTI PÅ NR. 2 ?

Hilsen Nikolai :s
Pejsen skrev:jeg er på vej til at købe et PX80, men vil gerne vide om nogle af jer har prøvet at tilslutte fx jeres bærbare computer via VGA, og om det kan give et nogenlunde billede?

Sagen er den at jeg bruger en bærbar som server, og derfor har jeg lagt alle mine billeder fra ferier osv. ind på den. Det kunne jo være dejligt hvis TV'et kunne agere "projektor" når familien var på besøg?!
jeg har lige prøvet at have min bærbare på via hdmi i dag, godt nok ikke dvi eller vga (i en butik) men hvis du skal læse tekster på den, ville jeg ikke vælge en sådan, men ellers tror jeg nok den klarer det fint.. prøvede kun med tekster, så kan ikke udtale mig om billeder, men med tekster var det ikke 100% skarpt, men læseligt, og stadig meget bedre end et billedrørs tv sluttet til via s-video til min bærbar.. det var som om der var en smule flimmer på skærmen.. den stod ikke helt roligt ved teksterne.. dog ikke lige så slemt som mit billedrørstv gør nu.. men som sagt, kan godt være det er helt i orden med billeder og film ;) kan da oplyse jer om, at jeg sagtens kan bruge mit billedrørstv til at se film m.m. på, men ikke til at læse tekster.. da flimrer det.. film står skarpt.. så det er muligvis det samme med plasma.. ? )
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13