Matt skrev:Kan du uddybe det lidt? Hvis det er den feature med leje af film, betyder det ikke så meget for mig og heller ikke muligheden for at optage. Så vidt jeg ved er det de eneste ekstra funktioner man får ved sådan en boks? Ret mig hvis jeg tager fejl.
En af mine brødre har YouSee og "Zaptor boks" så jeg kunne muligvis plage ham ved at ringe og "kryds-forhøre"/"grille" ham i emnet, jeg kunne også bruge en halv dag på at ringe til de forskellige udbydere og bruge deres kunde-service på at få dem til at forklare mig alt hvad de har at tilbyde og se om jeg kunne "lokke noget ud af dem" om hvad de "har på bedding" - men det ville være "beyond the scope" af denne diskussion.
Jeg sidder med et LE40A656 Samsung fjernsyn selv, ville gerne have digitale kanaler for når først sådan "en fyr" er kommet på bordet så kan man (sgu') se hvad det er for en form for signal man får serveret.
Men jeg har altså ikke penge til det , og meget af deres "såkaldte TV" kan de nu altså også "tage og stoppe et hvis sted hen" .
Jeg regnede på det og så at det ikke er så meget det "sure startgebyr" det drejer sig om, det har jeg heller ikke lyst til at betale - og jeg syntes at det er frækt at de ikke bærer de igennem luften frit sendte standard digitale kanaler frit - men jeg indså også at hvis jeg skulle til at have digitalt TV så ville jeg have "mine egne pakker" eller "udvidede pakker" og evt. HD-Pakker og ved du hvad, jeg hverken kan eller vil betale for alt det der.
Nåh! , men du gider jo ikke at sidde og læse om mine "tørre lommesmerter" så lad os komme videre i teksten og til dit spørgsmål :
Jeg har ingen personlige erfaringer med "emnet" men tilgengæld en overmådig god intelligens og masser af generel erfaring med "samfundet"/"verden" og "industrier".
Hele markedet er under en kollosal ombrydning hvor , emne ralateret , content delivery of "personal services" vil blive nøgle ord.
Jeg kan ikke spå om hvor meget at de vil forsøge at proppe "i halsen på jer" og jeg har ingen anelse om nøjagtig hvad de har på tegne brædtet.
Hvad jeg ved er at de igennem tiden vil diske op med (og udvikle) en lang række af ydelser som med meget stor sandsynlighed vil kræve "udbyder boksen". (P.T. valfarter folk jo rundt til det hjem der har BETALT for at fået åbnet boksen for at de kan se den eller den boksekamp)
Jeg kan naturligvis ikke garantere at de vil
servere noget for dig som du har lyst til at betale for , det eneste jeg kan sige er at de vil udbygge deres "
franchise" så meget som overhovedet muligt og at det økonomisk set altså ikke er så meget "start-gebyret" der tæller men alt det der kommer senere. Så logisk set vil man, set fra en snæver økonomisk synsvinkel, ikke spare meget ved at nøjes med et CA-modul og kort i forhold til HD-Boks og kort , og i samme betragtning vil de gøre deres bedste for at få netop dig til at slippe nogle flere slanter ved at markedsføre ydelser, som kræver deres boks, som personer som dig er villige til at hoste op med grunker for.
Givet vil der blive kamp! - og hvis du studerer
Samsungs 9 serie vil du se at de også vil ind på "content delivery" markedet.
Men alt det her er del af en meget meget større diskussion, hvor jeg iøvrigt har en lang række meget upopulære politiske synspunkter som I ikke vil værdsætte, så jeg hverken kan eller vil tage
den diskussion med jer nu .
Men det korte af det lange :
De vil gøre deres bedste til af få dig til at ønske at du sad med deres "Conditional Access module" boks (HD-Boks) ved at tilbyde dig noget der vil få dig til at ønske at du havde "access". (short and "
sweet")
Jeg sælger ikke Samsung udstyr, og bliver ikke betalt for at "proppe HD-bokse i halsen på dig" .
"I'm just a soul who's intentions are good - oh Lord ! please don't let me be misunderstood ! ( "
Santa Esmeralda" - quote")
M.v.h. / Kind regards
Surf
Boy