Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jonasbom
Yakken: Jeg ville bare hører hvad andre folk gør, netop for at komme til deres eksempelvis scartindgange og vga indgange når deres fjernsyn hænger på væggen, og jeg er meget åben overfor andre modeller. Vil bare gerne have det bedste til de penge.
Af jonasbom
og til surfboy. Men den er jo 42. Jeg har kun plads til 32. desværre ;)
Af SurfBoy
jonasbom skrev:og til surfboy. Men den er jo 42. Jeg har kun plads til 32. desværre ;)
Ja ! , men det var jo som jeg skrev slet ikke min kop te , jeg refererede/oplyste bare om koncensus her. (Vi har haft nogle forfærdelige diskussioner om det her , på grund af min modstand mod netop nævnte apparat , så jeg nævnte det mest fordi at det syntes koncensus her og af ren og skær, kald det, høflighed over for de andre som er så "glade for det")

Mit forslag var og er :
Hvis du gerne vil have et Samsung med support fra Samsung Danmark så gå ind på www.happii.dk og se hvad du kan få for det du vil betale.
Hvis du gerne vil have et Sony med dansk support så gå ind på www.wupti.dk og se hvad du kan få for det du vil betale.

M.v.h.

SurfBoy
Af jonasbom
Tak surfboy. :)

Men hvis du skulle anbefale en 32" model i det prisleje, Hvad ville du så anbefale ?
Af nielssp
amogensen skrev:Spændende med tilbuddet fra El-giganten, er netop på jagt efter denne skærm.

Har du link til tilbuddet på KDL32V4710AEP online står den pt. til 4999.

Er det en internetpris eller butikspris?

Det må næsten være en v4500 med en mindre modificering - mon ikke?

Tak for hjælpen.
Jeg har set tilbuddet i den nyeste avis fra Elgiganten...fik den ind af døren i dag. Den kan købes i butikkerne fra mandag d. 17.
Den du har set på nettet er præcis denne model.

Jeg forsøgt at finde noget information omkring v4710 og hvad forskellen er på v4500. Fandt disse franske links, men er ikke superstærk i fransk.

http://www.lcd-compare.com/televiseur-S ... 2V4710.htm

Længere nede på siden står følgende om forskellen:
Modèles Sony V4500 et V4710 en 32 pouces
La différence entre le SONY KDL-32V4500 et le SONY KDL-32V4710, se trouve au niveau du liseré situé entre le cadre du téléviseur et les haut-parleurs. Sur la version V4500 il est argent tandis que sur la version V4710 il est noir (non visible correctement sur les photos).
La version V4710 est notamment réservée à certains distributeurs (Darty, But, etc.).
Nogen der kan oversætte...noget med farverne??

Her er en sammenligning af v4500 og v4710 fra samme hjemmeside. Tilsyneladende er der forskel på hukommelsen af tekst tv sider, v4500 har 1000 mens v4710 har 700. Derudover har v4500 PAP, det har v4710 åbenbart ikke.

http://www.lcd-compare.com/index.php?ac ... 32V4710=on

Jeg er også lidt lun på skærmen. Tror ikke rigtig man kan finde en bedre skærm til 4500 kr.
Af jonasbom
Ja. den virker som et rigtig godt køb. det bliver sku nok den så ;)

Men tror i den inden for nogle uger vil komme på nettet til endnu billigere penge?
Af SurfBoy
jonasbom skrev:Tak surfboy. :)

Men hvis du skulle anbefale en 32" model i det prisleje, Hvad ville du så anbefale ?
Problemet er at det bliver kritisk i det prisleje du ønsker med de features du ønsker , som også "Yakken" sagde".
Personligt ville jeg ikke anbefale noget der ikke er fuld HD (1920X1080) uanset om de andre kaster sig frådende over mig for at sige det , så derfor ville jeg heller ikke købe det Sony som de andre på denne side snakker om fra Elgiganten for det er kun (1366X768) .

Happii.dk har et Toshiba - 32" - 32XV555DG til 4770 kr. som i TEORIEN måske ikke er så skeløjet jeg mener bare ikke at der er DVB-C på kun DVB-T . (Jeg kender ikke apparatet personligt)

Ellers så sprænger budgetet i form af :
Happii.dk med et Samsung - 32" - LE32A557 med DVB-T & C (Kun MPEG2) for 5.428 kr. (ikke på lager)
eller
Happii.dk med et Samsung - 32" - LE32A656 med DVB-T & C (Kun MPEG2) for 6.504 kr. (KAN bestilles på restordre)
eller
Wupti.dk med et Sony KDL-32W4000 med DVB-T & C (MPEG4) til 6.189 kr. (på lager)

Med mindre at du gerne vil have din computer sat til på D-Sub stikket (det 15 polede VGA stik) så er Sony nok det du får mest for pengene ved. (Samsung er virkeligt gode til at bruge til PC-skærm også)

Men efter som at dit budget nemt bliver sprængt kan det også være at du bare skal klappe hesten, kigge dig et par modeller ud, holde pengene i tegnebogen, og holde øje med tilbudene og udsalgene de nærmeste par måneder og så "slå til " når du ser det du vil ha' til den rette pris.

Bemærk venligst at du måske allerede nu kunne få nogle af de nævnt modeller meget billigere i parallel import , men det jeg har set på af Samsung hos Happi og Sony hos Wupti er med ægte Dansk service.
Toshiba'ens oprindelse og service tør jeg end ikke spå om !

Beklager at jeg ikke kunne hjælpe dig bedre !

M.v.h.

SurfBoy
Af nielssp
Personligt ville jeg ikke anbefale noget der ikke er fuld HD (1920X1080) uanset om de andre kaster sig frådende over mig for at sige det , så derfor ville jeg heller ikke købe det Sony som de andre på denne side snakker om fra Elgiganten for det er kun (1366X768) .

Surfboy:
Men hvorfor vil du ikke anbefale noget der ikke er full HD. Jeg tænker særligt når det nu kun er en 32"? Hvilke fordele er der ved at have FULL HD på så lille en skærm?
Jeg har selv været i tvivl om det er et must. Mest fordi at jeg ofte vil koble en computer til skærmen.
Af jonasbom
Tusind tak surfboy. Men siger du at der ikke er vga udgang på sonyen, og hvis ja er det så dårlig kvalitet?
Så du vil også anbefale fullhd istedet for?
-
Af nielssp
jonasbom skrev:Tusind tak surfboy. Men siger du at der ikke er vga udgang på sonyen, og hvis ja er det så dårlig kvalitet?
-
Der er VGA udgang på sony modellen og har indtryk af at kvaliteten på VGA er ganske glimrende.

Vh
Nielssp
Af SurfBoy
nielssp skrev:

Surfboy:
Men hvorfor vil du ikke anbefale noget der ikke er full HD. Jeg tænker særligt når det nu kun er en 32"? Hvilke fordele er der ved at have FULL HD på så lille en skærm?
Jeg har selv været i tvivl om det er et must. Mest fordi at jeg ofte vil koble en computer til skærmen.
Jeg bliver ikke populær på det her her , men altså ! :
1920X1080P er formatet der er kommet for at blive (Blu-Ray , fuld-HD o.s.v.) , uanset hvad andre påstår og siger mener jeg at det vil være en fordel at indse se det og så købe sit udstyr derefter , altså almindelige DVD-afspillere og Harddisk-optager-DVD-afspillere med opskalerende funktion til 1080P , Blu-Ray afspiller o.s.v. o.s.v.) , så alt ens udstyr er 1920X1080P kompatibel , det vil køre den vej de næste mindst ca. 5 år (et slag på tasken) - måske længere tid .

PC specifikt , med 1920X1080 i opløsning på fjernsynet kan du stille din PC til behersket opløsning som f.eks. 1280X1024 og få et hammerfedt billede (med det rigtige fjernsyn) . Eneste problem er at fjernsyn bruger relativt meget strøm fordi at de fysisk er større og har en anden og mere avanceret elektronik end en monitor .
Jeg foretrækker, som det efterhånden må være temmeligt kendt (og træls for folk at læse igen og igen) Samsung fjernsyn når der skal en PC indblandes fordi at de kan oftest (check den pågældende model's manual) kan synkronisere et bredt frekvens område (60HZ til 75HZ) hvis du smækker den på D-Sub'en (den 15 polede) du kan sikkert høvle den ind i HDMI i samme omgang også (der synkroniserer den kun 60 HZ) og så bare skifte hvad indgang du vil anvende (men check lige med Samsung før at du gør det) . Mange andre mærker er meget ringere til PC brug.
Med en skærm med en pixel opløsning på 1920X1080P vil du opleve fede billeder selv om at du har skærmen smækket lige op i hovedet - hvis altså at du fodrer den med det rette signal - for en sådan skærm piner enhver detalje ud af billedet hvis den er god. Og med hensyn til at sidde lige op og ned af den så hør lige den her : En af mine brødre sidder der hjemme med en "gammel" 26" fladskærm i en almindelig stue og har altid sagt at han skulle aldrig have større. Efter at han så min LE40A656 , 40" Samsung så sidder han klistret op ad min skærm på 1 1/2 meters afstand og syntes pludseligt hverken at han sidder for tæt på eller at min skærm er for stor - for billedet er bare lækkert , han syntes endda at det er OK at se almindelige DVD film på den selv om at jeg endnu ikke har fået råd til at købe opskalerende udstyr eller Blu-Ray spiller.
Min pointe : hvis man kan lide den "fede" opløsning ja-men så er det bare sådan det skal være. Jeg sidder på 2 meters afstand til min 40" og skriver det her til dig - og jeg har det fedt med det.
Andre kan kritisere mig så meget de har lyst til, jeg syntes at det er sådan at det skal være med min skærm.
Jeg ved ikke om du forstår mig ! (?)

P.S. (rettelse/tillæg)
Jeg glemte lige at skrive at det er en temmelig vigtig lille ting at jeres fjernsyn ikke bare har HDMI indgang men HDMI 1.3 kompatibel indgang idet at det kræves for fuld udnyttelse af nyere Blu-Ray afspillere (features som "Deep Color" m.v.)

M.v.h.

SurfBoy
Senest rettet af SurfBoy 16 nov 2008, 03:43, rettet i alt 1 gang.
Af SurfBoy
jonasbom skrev:Tusind tak surfboy. Men siger du at der ikke er vga udgang på sonyen, og hvis ja er det så dårlig kvalitet?
-
Sony VGA indgange synkroniserer kun 60 HZ rent ifølge deres manualer - ellers "no Sync message"
Inferiørt til allround brug d.v.s. til før Windows tilstande/"indstilling af Windows"/"Konsol modes"/"Bios modes"/"Dos modes"/"o.s.v."
Af amogensen
Jeg har fulgt den på hifipriser.dk og Getmore har netop sat deres pris ned til 4775 kr. for v4500. Jeg tvivler på at denne model kan/vil falde til under 4000 kr. før at den bliver taget af markedet.

V4500 kan forøvrigt fås i Tyskland/England til ca. 4500 kr.

Og så kom el-gigantens katalog online: http://www.paperfree.no/elgiganten_dk/
Af nielssp
Er enig med dig amogensen. Jeg tror heller ikke v4500 vil falde meget mere før den ryger af markedet.
Jeg ville egentlig helst have 32w4000, men prisen er lidt over hvad mit budget kan klare lige nu.

amogensen: Har du set v4500 live?

Vh
Nielssp