nielssp skrev: Personligt ville jeg ikke anbefale noget der ikke er fuld HD (1920X1080) uanset om de andre kaster sig frådende over mig for at sige det , så derfor ville jeg heller ikke købe det Sony som de andre på denne side snakker om fra Elgiganten for det er kun (1366X768) .
Surfboy:
Men hvorfor vil du ikke anbefale noget der ikke er full HD. Jeg tænker særligt når det nu kun er en 32"? Hvilke fordele er der ved at have FULL HD på så lille en skærm?
Jeg har selv været i tvivl om det er et must. Mest fordi at jeg ofte vil koble en computer til skærmen.
Jeg bliver ikke populær på det her her , men altså ! :
1920X1080P er formatet der er kommet for at blive (Blu-Ray , fuld-HD o.s.v.) , uanset hvad andre påstår og siger mener jeg at det vil være en fordel at indse se det og så købe sit udstyr derefter , altså almindelige DVD-afspillere og Harddisk-optager-DVD-afspillere med opskalerende funktion til 1080P , Blu-Ray afspiller o.s.v. o.s.v.) , så alt ens udstyr er 1920X1080P kompatibel , det vil køre den vej de næste mindst ca. 5 år (et slag på tasken) - måske længere tid .
PC specifikt , med 1920X1080 i opløsning på fjernsynet kan du stille din PC til behersket opløsning som f.eks. 1280X1024 og få et hammerfedt billede (med det rigtige fjernsyn) . Eneste problem er at fjernsyn bruger relativt meget strøm fordi at de fysisk er større og har en anden og mere avanceret elektronik end en monitor .
Jeg foretrækker, som det efterhånden må være temmeligt kendt (og træls for folk at læse igen og igen) Samsung fjernsyn når der skal en PC indblandes fordi at de kan oftest (check den pågældende model's manual) kan synkronisere et bredt frekvens område (60HZ til 75HZ) hvis du smækker den på D-Sub'en (den 15 polede) du kan sikkert høvle den ind i HDMI i samme omgang også (der synkroniserer den kun 60 HZ) og så bare skifte hvad indgang du vil anvende (men check lige med Samsung før at du gør det) . Mange andre mærker er meget ringere til PC brug.
Med en skærm med en pixel opløsning på 1920X1080P vil du opleve fede billeder selv om at du har skærmen smækket lige op i hovedet - hvis altså at du fodrer den med det rette signal - for en sådan skærm piner enhver detalje ud af billedet hvis den er god. Og med hensyn til at sidde lige op og ned af den så hør lige den her : En af mine brødre sidder der hjemme med en "gammel" 26" fladskærm i en almindelig stue og har altid sagt at han skulle aldrig have større. Efter at han så min LE40A656 , 40" Samsung så sidder han klistret op ad min skærm på 1 1/2 meters afstand og syntes pludseligt hverken at han sidder for tæt på eller at min skærm er for stor - for billedet er bare lækkert , han syntes endda at det er OK at se almindelige DVD film på den selv om at jeg endnu ikke har fået råd til at købe opskalerende udstyr eller Blu-Ray spiller.
Min pointe : hvis man kan lide den "fede" opløsning ja-men så er det bare sådan det skal være. Jeg sidder på 2 meters afstand til min 40" og skriver det her til dig - og jeg har det fedt med det.
Andre kan kritisere mig så meget de har lyst til, jeg syntes at det er sådan at det skal være med
min skærm.
Jeg ved ikke om du forstår mig ! (?)
P.S. (rettelse/tillæg)
Jeg glemte lige at skrive at det er en temmelig vigtig lille ting at jeres fjernsyn ikke bare har HDMI indgang men HDMI 1.3 kompatibel indgang idet at det kræves for fuld udnyttelse af nyere Blu-Ray afspillere (features som "Deep Color" m.v.)
M.v.h.
Surf
Boy