Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SurfBoy
martinlk skrev:"Samtalen" slutter her. Hvis det stod til mig, blev du banned.
Endnu engang , "Flame Boy" , du bekræfter det jo kun selv "det er da helt klart at du er på det hold der der mener at jeg ingen rettigheder har i MIT EGET LAND !"

But keep it comming "flame-boy"
Af thomit
Uansett hvilken TV man mener er den beste for den oprrinnelige tråd-starter: Du har gått langt over streken for hva som er saklig diskusjon og ikke, Surfeboy. Hvor gammel er du? 13?

Svar til det opprinnelige spørsmål: Samsung 656 er et bra TV til ditt bruk. Det er også Panasonic PX80. Din frykt for at det ikke tåler lyse stuer/miljø, er i de fleste tilfeller meget overdrevet. Bor selv i en lys stue med store vindusflater, og det er ikke noe større problem å se TV. Ikke større enn det var med min gamle crt i hvertfall.
Af SurfBoy
thomit skrev:Uansett hvilken TV man mener er den beste for den oprrinnelige tråd-starter: Du har gått langt over streken for hva som er saklig diskusjon og ikke, Surfeboy. Hvor gammel er du? 13?
Det er IKKE mig der er startet med at "gå over stregen" , jeg forsvarer mig bare mod "flamers" fra "Plasma kulten"
Hvor gammel er du siden at du ikke kan se/forstå det? 5 år ?

SurfBoy
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den her diskussion stopper omgående! I tæller lige alle sammen til 100. Fortsætter disse personlige angreb, så må der uddeles dummebøder.

Surfboy: Pak dine plasma-fanboyisme-konspirationsteorier sammen og kom ud af de små sko. Når du skriver ting med fed skrift, så opfattes de som råbende - uanset om det er tilsigtet eller ej. Vi kan godt læse hvad du skriver, uden at du fremhæver ordene for os.
thomit og martinlk: stop de personlige angreb. I har skrevet for mange indlæg herinde til at synke ned til "hvor gammel er du" stadiet.

Mit sidste indlæg var udelukkende skrevet for at gøre det klart at 1008p ikke nødvendigvis er den hellige gral og ikke for at starte en fanboy-krig. Jeg er bedøvende ligeglad med hvilken teknologi et TV har, så længe billedkvaliteten er den bedst mulige! Der var ikke tale om et personligt angreb af nogen art, så du kan roligt lægge den fornærmede attitude på hylden.

Surfboy: Jeg kan ikke se nogen der tæsker løs på dig fordi du foreslår LCD. Der fremlægges forslag til valg af TV på baggrund af de informationer der er givet af trådstarter, og disse forslag kan han jo tage med hvis han vil. At fravælge én teknologi er fint nok, hvis bare det sker på et veloplyst grundlag.

Der skulle nok være plads til at vi alle sammen kan være her uden, at beskyldninger for det ene eller det andet ødelægger tonen.
Af SurfBoy
yakken skrev:Pak dine plasma-fanboyisme-konspirationsteorier sammen og kom ud af de små sko.
Og det skal opfattes sådan at jeg ikke har ret når jeg mener at du er "Plasma fan" ? - iøvrigt: godtnok er min levefod lille men så små er mine sko altså heller ikke :)
yakken skrev:Jeg kan ikke se nogen der tæsker løs på dig fordi du foreslår LCD. Der fremlægges forslag til valg af TV på baggrund af de informationer der er givet af trådstarter, og disse forslag kan han jo tage med hvis han vil. At fravælge én teknologi er fint nok, hvis bare det sker på et veloplyst grundlag.

Jeg spotter ingen flamere i denne tråd og så længe der står Moderator under mit nick, så er det ikke jeres job at udpege dem. Er alle med på den?.
Og folk har ikke angrebet mig og "flamet" mig alene fordi at jeg tillod mig at sige at jeg mente at 1024X768 var for lidt - og det tilfældigvis var en Plasma model , Det må være din spøg !!!!

Jeg syntes ikke at din sidste post var totalt uretfærdig hele vejen igennem og jeg kan godt se at du gør et godt forsøg på "at dele sol og vind lige" og på at prøve at udvise en eller anden for for retfærdighed i det du skriver ,
men der er altså ingen , admin eller ej , der skal intimidere mig til at mene at folk IKKE "flamer" mig når de rent faktisk har gjort det , I mine øjne er det her (situationen) fuldstændigt som det plejer at at være når folk "kaster sig frådende over mig" fordi at jeg har haft de "forkerte meninger" , og jeg behøver altså ikke nogens tilladelse til at fremsætte vurdering om det , TAK !

Og jo , du vurderede fuldstændigt korrekt , jeg bruger ikke stort eller fremhævet med fed for at råbe (eller noget i den dur) , jeg bruger det for at fremhæve (altså få noget til at stå frem i kontrast til noget andet) og jeg deltager sjældent i Fora/Forum - på baggrund af jeres indsats her kan det måske forståes hvorfor !!!!

M.v.h.

SurfBoy
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan ikke se fjendskaben i indlæggene (før tonen bliver nedladende mht. alder). Det er muligt at du føler dig angrebet som person, men dine indlæg lægger jo selv op til at du råber dine budskaber, så måske du skulle feje for egen dør først. Du gøres endda opmærksom på, at dine indlæg opfattes som negative når du bruger fed længe inden det kører helt af sporet.

Diskussionen startes ret uskyldigt, i en meget sober tone, som du så kører over i en helt anden retning ved, at mene at der "tæskes løs" på dig. De personlige angreb startes derefter af dig selv, med dine bemærkninger om sprogbrug og hvor du synes det hører hjemme...

Jeg har fuld forståelse for, at du måske ikke er vandt til at begå dig i internetfora, men hvis du vil have en fremtid herinde, så bør du nok revurdere din måde at skrive på.

Jeg mener allerede jeg har forklaret, at jeg ikke er trofast tilhænger af den ene eller den anden teknologi. Jeg går primært op i billedkvalitet og er ret ligeglad med supplerende features som MPEG4, DVB-dekodere og des lige, og i den forbindelse er jeg fløjtende ligeglad med hvilken teknologi der skaber farverne. Hvis du kunne fremvise et LCD TV, der kunne matche Pioneer LX5090 (eller et godt indstillet Pana PZ TV) på billedkvaliteten, så skal jeg da være blandt de første til at klappe i hænderne. Som landet ligger lige nu, så er det dog ikke tilfældet, hvilket jo gør det til en let sag at have en favorit. At disse TV så er baseret på plasma-teknologi skal du ikke lægge mig til last og kalde mig for fan-boy. Ville du kalde mig OLED-fanboy hvis LX5090 var baseret på denne teknologi og stadig havde det bedste billede?

Du kan jo læse min gennemgang af LCD vs. plasma, som jeg skrev netop for at prøve at komme alle disse fordomme til livs:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1220975428
Af Senior03
Regnede ikke med at det ville gå så'en her :/ det må i undskylde >_<

Men jeg må sige at jeg kun er blevet mere forvirrede end jeg var før, så, erhm, "what now?"

PX80'eren er billig, stor og plasma

A656'eren er i den lidt dyre ende men skulle være perfekt som alternativ monitor og som generelt fjernsyn.

Har os siddet og smugkiggede lidt på sony kld-40w4000, den ser ud til at have hvad jeg mangler til under 8k eller lign, men ved ikke rigtigt om det er noget for mig.

Som altid, tak for alle konstruktive kommentar :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Selvom vi ikke har anmeldt W4000, så har vi en anmeldelse af E4020, som er teknisk identisk med W4000. Udseendet er blot forskelligt og så tilbyder E4020 en "pictureframe" funktion, hvor der vises fotos når skærmen ikke bruges.

Du kan få et indtryk af hvad skærmen kan i testen her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1222843381

Vi har også en brugeranmeldelse af W4220 her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=7798
Af SurfBoy
yakken skrev:At disse TV så er baseret på plasma-teknologi skal du ikke lægge mig til last og kalde mig for fan-boy
Nej men andre har ret til at laste mig for hvad som helst og tillægge mig ligegyldigt hvilke motiver , tone og måde at være på uanset at jeg prøver at håndtere situationerne efter behov . (??????)
yakken skrev:men dine indlæg lægger jo selv op til at du råber dine budskaber, så måske du skulle feje for egen dør først. Du gøres endda opmærksom på, at dine indlæg opfattes som negative når du bruger fed længe inden det kører helt af sporet
Jeg var ikke klar over at der var nogle der ser sådan på noget der står på en computer skærm/i et forum . Men det giver altså folk ret til at "gå løs på mig som de har lyst til" ??? og jeg forventes ikke at forsvare mig ???
Kig efter ! , jeg prøver generelt på at have en pæn tone men hvis "en eller anden idiot" "byder op til dans i det her regi" så skal jeg sgu' da gerne "gi' dem nogle drag over nakken" hvis de ikke kan lade være med at hakke på mig eller lade være med at være fjendtligt indstillede.
Hvis du tror at det her kun er on-line/virtuelt at det her foregår så tager De sgu' meget fejl hr. "Yakken" .
yakken skrev:Diskussionen startes ret uskyldigt, i en meget sober tone, som du så kører over i en helt anden retning ved, at mene at der "tæskes løs" på dig. De personlige angreb startes derefter af dig selv, med dine bemærkninger om sprogbrug og hvor du synes det hører hjemme...
??????????????????????????????????????????
Det hele starter fordi at folk ikke fatter det jeg skriver eller ikke læser det ordentligt . følgende "skydes jeg så alt muligt i skoene" på den baggrund .

Du har ikke noget personligt behov for at "hakke løs på mig" og er relativt "easy going" , så med mindre der er andre der mener noget andet behøver vi for min skyld ikke at fortsætte den her "diskussion"

Venligst

SurfBoy
Af SurfBoy
Senior03 skrev:Regnede ikke med at det ville gå så'en her :/ det må i undskylde >_<
For min skyld skal du ikke undskylde noget , du har ikke andet end været flink , og hvordan at andre optræder over for mig skal du ikke lastes .
Jeg hjælper dig gerne så godt jeg kan !

M.v.h.

SurfBoy
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
SurfBoy skrev:med mindre der er andre der mener noget andet behøver vi for min skyld ikke at fortsætte den her "diskussion"
Ja, lad os endelige lade den hvile. Jeg er ikke enig i dine betragtninger, men jeg agter ikke at køre denne tråd videre ud sporet. Tråden tilhører Senior03 og velbegrundede forslag til indkøb er stadig velkomne.

Mht. erfaringer med de TV der er omtalt indtil videre, så kan der med fordel søges i forum på modelnumrene. Alle de nævnte modeller er omtalt adskillige gange før i andre tråde.
Af Senior03
yakken skrev:
SurfBoy skrev:med mindre der er andre der mener noget andet behøver vi for min skyld ikke at fortsætte den her "diskussion"
Ja, lad os endelige lade den hvile. Jeg er ikke enig i dine betragtninger, men jeg agter ikke at køre denne tråd videre ud sporet. Tråden tilhører Senior03 og velbegrundede forslag til indkøb er stadig velkomne.

Mht. erfaringer med de TV der er omtalt indtil videre, så kan der med fordel søges i forum på modelnumrene. Alle de nævnte modeller er omtalt adskillige gange før i andre tråde.
Søgte lige på 4020'eren og så lige at prisen var omkring 2000 mere end W4000'eren, er det virkeligt kun pga. man kan bruge den som billedramme?
Af Senior03
Jeg ville aldrig kaste ekstra penge ind bare for design x.x (lidt ironisk eftersom mit første valg var a656'eren :p) jeg er ikke på det økonomiske niveauet til at lave sådanne et køb, men håber da det ændrer sig snart :D

Jeg var lige henne i el giganten for at kigge lidt og så at de havde et par demo varer på tilbud, der var ik rigtig noget galt med dem andet at de intet garanti havde, ville det være muligt at tegne en forsikring selvom det er "brugt"?