Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af kthomsen
amindk skrev:Endnu en gang tak kthomsen. Ved du om man kan lave sin egne ikoner?
Ja det vil jeg mene. Det er bare simple JPEG filer. :)
Af Galzone
xprezz skrev:Det kunne være samsungdk kunne løfte sløret for det.. samsungdk er du med på en kigger her?
Det ville selvfølgelig være fint med en opdatering, da jeg synes alle de andre løsninger er no-go når man skal ud og betale 20.000 for et nyt TV.

Jeg kigger mig om efter et andet TV nu, for jeg synes at noget så banalt som programvælger bare SKAL virke på et nyt TV.

TVet skulle da helst holde et par år inden det skal skiftes, så det vil da blive til en hel del programskift i den periode!
Af RM
Glæder mig også til at se hvad der sker, har også en samsung 6 serie, og har lige fået alle mine kanaler fra yousee på digitalformat, og overvejer næsten at skifte tilbage til analog igen, da man her selv kan vælge rækkefølgen,
Af horndrup
Jeg har selv 2 stk. L23R86BD og her kan man også kun sortere via fortrukne. Har indtil videre ikke skabt nogle problemer overhovedet. Jeg ser ikke noget problem.
Af xprezz
At hvis man feks skal fra 2news som ligger som no2 til TV3+ som ligger laaangt nede tager det pænt mange klik selvom man bruger favorit. Jeg ville foretrække at jeg kunne gruppere de kanaler jeg bruger ofte tæt på hinanden.
Galzone skrev:Jeg overvejer stærkt at investere i det ny Samsung 796 med LED backlighting.

Jeg er dog blevet fortalt, at hvis man kører med de digitale kanaler, så sorterer et Samsung TV kanalerne i alfabetisk rækkefølge således, at man ikke selv kan bestemme at DR1 ligger på 1 og TV2 på 2.

Kan det virkelig passe?
Jeg har ikke en model 796 og har ikke digital TV.
Hvad jeg ved er at hvis I skal købe Samsung så skal I købe modeller der ender på XXE for så har I support fra Samsung Nordic.
Og har I så derefter problemer så skal I sgu' ikke rende ned hvor I har købt det for at få hjælp så ringer I til Samsung på 70 70 19 70 (hverdage mellem 8 og 18 ) og beder om support .
Er der noget der syntes urimeligt/urimeligt dumt så skal I pænt bede dem om at fikse problemet. Samsung er generelt service-minded og villige til at hjæpe, men der kan ind imellem være et problem der kræver at nogen trænger til at få et ordentlig los i røven , men opfør jer pænt og høfligt og henvend jer "pænt" om hjælp flere gange og hvis det ikke hjælper så henvend jer med en klage rette sted i deres organisation !
Samsung er service mæssigt mindst lige så godt som så meget andet på markedet og kører PRINCIPIELT med virkelig god service - men som nævnt er der sommetider brug for at de bliver "hjulpet lidt til rette" .

Se også Samsung begreber som :
PRESTIGE SERVICE i 2 år på modeller på 40" og derover .
og
"Garanteret kvalitetssikret - forskellen på et Samsung TV og et Samsung TV" .

M.vh.

SurfBoy
Af xprezz
Forstår ikke helt hvor du vil hen med din post surfboy. Heller ikke tonen forstår jeg. Jeg har ikke henvendt mig hvor fjernsynet er købt men har løbende været i kontakt med samsung support som er meget servicemindede som du nævner. Dog har de ikke kunne løse mit problem med kanaler, ej heller et andet jeg har med touchpanelet på siden. Så indtil jeg har fået en løsning eller der kommer ny firmware er det vel fair at diskutere problemet åbent på et forum i håb om at det sætter yderligere fokus derpå?
Af SurfBoy
xprezz skrev:Forstår ikke helt hvor du vil hen med din post surfboy. Heller ikke tonen forstår jeg. Jeg har ikke henvendt mig hvor fjernsynet er købt men har løbende været i kontakt med samsung support som er meget servicemindede som du nævner. Dog har de ikke kunne løse mit problem med kanaler, ej heller et andet jeg har med touchpanelet på siden. Så indtil jeg har fået en løsning eller der kommer ny firmware er det vel fair at diskutere problemet åbent på et forum i håb om at det sætter yderligere fokus derpå?
Sorry ! , Du misforstod mig "xprezz" , jeg besvarede "Galzone's" indlæg .

Det med tonen forstår jeg ikke , hvilken tone ?

Hvornår har jeg sat spørgsmålstegn ved om det er "fair at diskutere problemet åbent på et forum i håb om at det sætter yderligere fokus derpå?" ??? - Jeg bifalder kun at I diskuterer tingene !

Men hvad jeg OGSÅ skrev/mente (mellem linierne) var at I ikke skulle miste modet eller lade jer feje af hvis I har noget at have jeres sag I (NEJ ! - ikke at jeg betvivler det heller ) , tvært imod - var summen af det hele jo et eller andet sted : "FÅ Samsung til at løse problemet" også selv om at de skulle have "lidt hjælp/motivation" til det !

P.S.
Jeg har altså IKKE læst ALLE posterne i denne tråd.

M.v.h.

SurfBoy
Af xprezz
Så er vi helt enige surfboy. For at være ærlig læste jeg også din post pænt hurtigt efter aftenens første chardonnay så kan være jeg følte mig truffet på forkert grundlag :)

Lad os håbe samsung snart kommer med en løsning til hvad der ellers er et super godt tv.
Af SurfBoy
xprezz skrev:Så er vi helt enige surfboy. For at være ærlig læste jeg også din post pænt hurtigt efter aftenens første chardonnay så kan være jeg følte mig truffet på forkert grundlag :)

Lad os håbe samsung snart kommer med en løsning til hvad der ellers er et super godt tv.
TAK ! :)
Af xprezz
Her er dagens tip!

Har lige sludret med en teknikker fra samsung vedr. kanalsortering. For det første bekræftede han at der er ny firmware på vej men kan have lange udsigter. For det andet kom han med et super tip. Hvis man sætter digitale kabel kanaler til svensk men stadig søger på 143000Khz på yousee smider den alle de danske kanaler først. Jeg har lige testet det, virker fint. Weee :)
Af xprezz
Update: Får ikke HD kanalerne med så ikke så aktuelt alligevel.. øv øv..
Af samsungdk
Hej Alle

Vi arbejder på en løsning på dette, Dette er ikke en fejl i vores tv, men en nødvændighed for at fastholde alle kanaler, fordi yousee opdatere deres DVB-C kanaler hver nat.

Vi arbejder på dette.

TIl Serie 6 er der en løsning, og dette er en firmware opdatering så alle de danske kanaler ligger i starten.

Alle Firmware kan hentes på samsung.dk og dette er KUN til Danske Modeller.

Jeg vender tilbage når det er ny software til dette.

N
Af BastianDK
samsungdk skrev:Hej Alle

Vi arbejder på en løsning på dette, Dette er ikke en fejl i vores tv, men en nødvændighed for at fastholde alle kanaler, fordi yousee opdatere deres DVB-C kanaler hver nat.

Vi arbejder på dette.

TIl Serie 6 er der en løsning, og dette er en firmware opdatering så alle de danske kanaler ligger i starten.

Alle Firmware kan hentes på samsung.dk og dette er KUN til Danske Modeller.

Jeg vender tilbage når det er ny software til dette.

N

Kommer der snart noget ?- Så det bliver muligt at sortere sinde digitale kanaler ? O-O