yakken skrev:Du behøver defor ikke forsøge at bringe den analoge kabel-diskussion med over i den digitale verden.
Det gør jeg heller ikke , du misforstår min holdning og mine reservationer.
Jeg har fuldstændigt forstået det I skriver om forskellen på digital v.s. analog . (og jeg er ikke teknik/elektronik analfabet)
Jeg ved bare at det ALTID er sådan at et er teori et andet praksis.
Derfor , når jeg som jeg klart erkender ikke har nok viden til om emnet til "hår-splittende" diskussioner om emnet, siger jeg bare at hvis JEG ville være sikker i emnet så ville jeg spørge een med PRAKTISKE erfaringer og en fantastisk sans for detaljer, som min nevø. Min nevø kunne muligvis med det samme sige at du havde ret, men jeg har ikke spurgt ham og har ikke tænkt mig at gøre det med mindre at jeg render ind i ham.
Naturligvis tager jeg jeres meninger "ad notam" , det er ikke sådan at det I siger/skriver ikke tæller , det ville bare tælle mere hvis jeg selv havde PRAKTISKE erfaringer eller hvis een som jeg kendte og var helt sikker på havde praktiske erfaringer med det videregav deres erfaringer til mig.
Du tror at det er tom pral, men jeg har extrem erfaring med PC'ere og PC problemer, endda sandsynligvis mere på
enkelte områder end de fleste af jer her tilsammen (OG NEJ det var ikke for at genere nogen , ej heller for at prale - jeg ved at positiv selv-erkendelse er
forbudt) .
(Og der findes også computer/Software/elektronik områder jeg næsten ikke aner en disse om)
Og gennem mine erfaringer med PC'ere, software og elektronik ved jeg at tingene sommetider kan opføre sig meget mærkeligt og at der kan være alle mulige problemer som ingen lige kunne se.
(Jeg har personligt knækket/fundet flere computer relaterede problemer, som ingen anden lige kunne se, end (ihvertfald) de fleste andre (lokale) WHIZ's)
Da jeg har de erfaringer JEG har prøver jeg altid at tage forbehold når jeg ikke føler mig på sikker grund.
Og jeg beklager,
det er ikke for at være respektløs, men jeg føler mig ikke på sikker grund endnu med hensyn til kabler.
Men på den anden side set, "Yakken" , jeg tilhører også en gruppe af mennesker der har behov for at opstille mine egne eksperimenter med transistorer og deslige fordi at jeg har lært hvor mærkeligt at kredsløb kan opføre sig og at jeg derfor er nød til at gøre mine egne erfaringer fordi at MINE egne erfaringer OGSÅ siger at man sommetider ikke kan regne med det der står i bogen eller at bogen ikke altid lærer dig alt det du har brug for at FORSTÅ/vide .
Så det kan godt være at I syntes at jeg er mærkelig eller genstridig men sålænge at jeg ikke føler mig "på sikker grund" SELV sålænge vil jeg blive ved med at "forske" i tingene til at jeg føler mig sikker eller overbevist.
Og NEJ jeg er IKKE ude på at genere nogen eller vise nogen "dis-respect" - det er bare sådan at jeg fungerer.
M.v.h.
Surf
Boy