07 sep 2008, 20:33
Hej. Jeg er den glade ejer af en LG W3000H-BN skærm. En herlig skærm der har vist sig særdeles velegnet til de formål jeg har købt den til. Dog er jeg stødt ind i et lille irritationsmoment. Når særlige farvespektre vises på skærmen, f.eks. den grå farve på denne side: http://filezilla-project.org/ flimrer de dele af skærmen hvor den grå farve er. Forstået på den måde at det ser ud som om nogen har spredt et fint og tyndt lag af glimmer ud over området. Det kan også beskrives som noget der kunne ligne EMI i meget svag grad. Har opdaget at effekten også viser sig, omend svagere ved særlige nuancer af forskellige farver. Men kun helt særlige. Samme med grå. De grå farver der omkrænser det vindue jeg skriver dette indlæg flimrer således ikke. Men hvad skyldes problemet? Jeg har for nyligt skiftet grafikkort og bundkort (fra GeForce 8800GTX til Radeon 4870 X2 mht. grafikkort og fra Abit IX38-QuadGT til ASUS Maximus II Formula mht. bundkort), og mener ikke jeg har bemærket problemet før, men tvivler på at det er her problemet ligger, da skærmen er forbundet per DVI, og signalet jo derfor er digitalt. Samtidig undrer det mig at effekten kun opstår ved særlige farvespektre. Eder nogen der har et forslag til hvad problemet kan skyldes?