Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Holm86
er der nogen der ved hvornår denne skærm skulle udkomme?? og i hvilket prisleje?
Af Sune Poulsen
Priser indtil videre:

http://www.pricerunner.dk/pl/2-1141660/ ... f=redirect

glæder mig til der kommer nogle anmeldelser af tv'et. Står imellem valget af to skærme 42pfl9703 og 9803.

Er lidt skuffet over den manglende ambilight i toppen må jeg sige - synes det betyder en del. Men sort bliver jo nok en del bedre og det var det eneste udover betragtningsvinkel der generede mig ved 9703'eren..

Skriv hvis i finder nogle anmeldelser eller hvis i har set den i butikker/messe - kunne være fedt lige at høre lidt om tv'et. forskellige meninger osv..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg så det på IFA 2008 messen, og umiddelbart præsterede det en meget dyb sort. Det var sammenlignet med en tidligere skærm fra Philips, og langs væggen var så hvert system af Philips billedkredsløb præsenteret for sig.

9803 ser dog ganske lovende ud. LED belsyningen giver nogle muligheder, og Philips har blandt andet benyttet local dimming, og selvom jeg ikke er 100 % begejstret for dette, kan det i de fleste tilfælde godt være med til at forbedre billedet.
Problemet med local dimming har jo hidtil været, at der stadig er for få zoner at styre baggrundsbelysningen i, så f.eks. en lille stjerne på en sort stjernehimmel, får en glorie omkring. Noget af det afhænger naturligvis også af software og det er ikke sikkert, at Philips har taget helt samme fremgangsmåde som Samsung, men det får vi nok meget mere at se til snart.

Det er svært at vurdere virkelig meget på billedet ud fra erfaringer på messer, men umiddelbart så det lovende ud fra Philips, og de gik da også selv med ophøjet pande. Man gik endda så langt som til at sige hos Philips, at det var på højde med Pioneers nye KURO modeller.

Jeg håber at få skærmen til test her på siden, men jeg kan endnu ikke bekræfte noget.
Af Sune Poulsen
Det kunne da være super fint hvis det kunne lade sig gøre ihvertfald 8)

- gode informationer du kommer med der..

Men sys godt nok valget mellem ambilight spectra 3 og godt sort niveau er lidt nederen. Havde den haft ambilight i toppen var den længe bestilt..

Og børstet stål, fungerer det? ser meget fint ud men kunne ikke forestille mig det i stuen som sådan ;;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Sune Poulsen skrev: Og børstet stål, fungerer det? ser meget fint ud men kunne ikke forestille mig det i stuen som sådan ;;)
Uha ja, jeg har spurgt mig selv om det samme. Jeg er nok personligt mere til trenden med hvide skærme, specielt fordi det står godt til mit sorte tv møbel (ikke det som ind i mellem er med på billederne fra testskærme i mine anmeldelser).
Men jeg må dog også omvendt indrømme, at det så flot ud på IFA. Det er nok mere et spørgsmål om aluminiumsrammen passer ind i stuen derhjemme.
Af BLACKBIRD
expert har 9803h til 28999kr det skriver de i deres reklame
Brugeravatar
Af Tech2007
Rasmus Larsen skrev:Jeg så det på IFA 2008 messen, og umiddelbart præsterede det en meget dyb sort. Det var sammenlignet med en tidligere skærm fra Philips, og langs væggen var så hvert system af Philips billedkredsløb præsenteret for sig.

9803 ser dog ganske lovende ud. LED belsyningen giver nogle muligheder, og Philips har blandt andet benyttet local dimming, og selvom jeg ikke er 100 % begejstret for dette, kan det i de fleste tilfælde godt være med til at forbedre billedet.
Problemet med local dimming har jo hidtil været, at der stadig er for få zoner at styre baggrundsbelysningen i, så f.eks. en lille stjerne på en sort stjernehimmel, får en glorie omkring. Noget af det afhænger naturligvis også af software og det er ikke sikkert, at Philips har taget helt samme fremgangsmåde som Samsung, men det får vi nok meget mere at se til snart.

Det er svært at vurdere virkelig meget på billedet ud fra erfaringer på messer, men umiddelbart så det lovende ud fra Philips, og de gik da også selv med ophøjet pande. Man gik endda så langt som til at sige hos Philips, at det var på højde med Pioneers nye KURO modeller.

Jeg håber at få skærmen til test her på siden, men jeg kan endnu ikke bekræfte noget.
Af hvad du har set, tror du så at den kan matche Pioneer 9G?