22 sep 2008, 00:31
er der nogen der ved hvornår denne skærm skulle udkomme?? og i hvilket prisleje?
Sune Poulsen skrev: Og børstet stål, fungerer det? ser meget fint ud men kunne ikke forestille mig det i stuen som sådanUha ja, jeg har spurgt mig selv om det samme. Jeg er nok personligt mere til trenden med hvide skærme, specielt fordi det står godt til mit sorte tv møbel (ikke det som ind i mellem er med på billederne fra testskærme i mine anmeldelser).
Rasmus Larsen skrev:Jeg så det på IFA 2008 messen, og umiddelbart præsterede det en meget dyb sort. Det var sammenlignet med en tidligere skærm fra Philips, og langs væggen var så hvert system af Philips billedkredsløb præsenteret for sig.Af hvad du har set, tror du så at den kan matche Pioneer 9G?
9803 ser dog ganske lovende ud. LED belsyningen giver nogle muligheder, og Philips har blandt andet benyttet local dimming, og selvom jeg ikke er 100 % begejstret for dette, kan det i de fleste tilfælde godt være med til at forbedre billedet.
Problemet med local dimming har jo hidtil været, at der stadig er for få zoner at styre baggrundsbelysningen i, så f.eks. en lille stjerne på en sort stjernehimmel, får en glorie omkring. Noget af det afhænger naturligvis også af software og det er ikke sikkert, at Philips har taget helt samme fremgangsmåde som Samsung, men det får vi nok meget mere at se til snart.
Det er svært at vurdere virkelig meget på billedet ud fra erfaringer på messer, men umiddelbart så det lovende ud fra Philips, og de gik da også selv med ophøjet pande. Man gik endda så langt som til at sige hos Philips, at det var på højde med Pioneers nye KURO modeller.
Jeg håber at få skærmen til test her på siden, men jeg kan endnu ikke bekræfte noget.
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.