26 sep 2008, 17:02
Hej,
Første gang jeg bruger dette forum men det virker som om det er her de kloge hoveder er inde
Jeg sidder pt. med tankerne om 2 TVer til stuen. Skal siges at skræmen skal bruges til 60% alm TV(regner med at skal have Viasat HD) 30% Film (Blueray eller DVD) 10% Til computer/HTPC.
En lille side note er at jeg snart skal flytte så derfor må TV'et godt kunne holde til at blive flyttet rundt på et par gange uden at der sker noget. Self skal man være forsigtig men har hørt noget om at plasma skræme helst ikke må lægge ned eller vende på hovedet? Jeg ved derfor heller ikke hvor stort rummet er men går efter en lejlighed på 60kvm ca. så kommer nok til at sidde 4-6 meter fra skærmen.
Jeg har kigget rundt på nettet og læst forums her inde bla. o.s.v
Umilddbart falder mine bud på 2 modeller. En plasma og en LCD.
LCD: http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx? ... did=168159
Plasma: http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx? ... did=167170
Om det er LCD eller plasma er jeg også lidt i tvivl om.
Som jeg har læst det.
Plasma:
+ Bedere billede kvalli
+ Billigere end LCD
+ Godt i mørke rum, god kontrast.
- Vejer næsten 30-50% mere end LCD
- Risiko for burn-in
- Er besværligt at flytte med fordi det både er tungt og man skal passe på fordi det nemt går i stykker i forhold til LCD.
- Bruger meget mere størm end LCD
- Har hørt at nogen plasma skræme har møller der larmer i forhold til LCD.
LCD:
+ Vejer ikke nær så meget som Plasma
+ Nemt at flytte med da der skal noget mere til at det gør i stykker
+ Sluger ikke nær så meget størm.
+ Godt i lyse rum
- Billedekvalli er ikke det bedste men stadig god
- Dyrere end Plasma skræme
- Konstrasten
Det er sådan umilddbart det jeg har observeret fra forskellige posts og artikler.
Jeg ville gerne høre hvad folk syntes om de 2 modeller jeg har postet og om der måske findes et bedere alternativ, eller om der evt. kommer et bedere alternativ om 1 månede eller 2. Prislejet er omkring de 14-15K. Skærmen SKAL være minimum 46"
Håber i kan hjælpe mig
Mange tak.
Første gang jeg bruger dette forum men det virker som om det er her de kloge hoveder er inde
Jeg sidder pt. med tankerne om 2 TVer til stuen. Skal siges at skræmen skal bruges til 60% alm TV(regner med at skal have Viasat HD) 30% Film (Blueray eller DVD) 10% Til computer/HTPC.
En lille side note er at jeg snart skal flytte så derfor må TV'et godt kunne holde til at blive flyttet rundt på et par gange uden at der sker noget. Self skal man være forsigtig men har hørt noget om at plasma skræme helst ikke må lægge ned eller vende på hovedet? Jeg ved derfor heller ikke hvor stort rummet er men går efter en lejlighed på 60kvm ca. så kommer nok til at sidde 4-6 meter fra skærmen.
Jeg har kigget rundt på nettet og læst forums her inde bla. o.s.v
Umilddbart falder mine bud på 2 modeller. En plasma og en LCD.
LCD: http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx? ... did=168159
Plasma: http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx? ... did=167170
Om det er LCD eller plasma er jeg også lidt i tvivl om.
Som jeg har læst det.
Plasma:
+ Bedere billede kvalli
+ Billigere end LCD
+ Godt i mørke rum, god kontrast.
- Vejer næsten 30-50% mere end LCD
- Risiko for burn-in
- Er besværligt at flytte med fordi det både er tungt og man skal passe på fordi det nemt går i stykker i forhold til LCD.
- Bruger meget mere størm end LCD
- Har hørt at nogen plasma skræme har møller der larmer i forhold til LCD.
LCD:
+ Vejer ikke nær så meget som Plasma
+ Nemt at flytte med da der skal noget mere til at det gør i stykker
+ Sluger ikke nær så meget størm.
+ Godt i lyse rum
- Billedekvalli er ikke det bedste men stadig god
- Dyrere end Plasma skræme
- Konstrasten
Det er sådan umilddbart det jeg har observeret fra forskellige posts og artikler.
Jeg ville gerne høre hvad folk syntes om de 2 modeller jeg har postet og om der måske findes et bedere alternativ, eller om der evt. kommer et bedere alternativ om 1 månede eller 2. Prislejet er omkring de 14-15K. Skærmen SKAL være minimum 46"
Håber i kan hjælpe mig
Mange tak.