Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Min første post herinde :)

Hey Folkens..

da jeg skal ind til værnepligt her fra August til December, får jeg jo nogle ekstra uventede penge. Som jeg har overvejet at bruge på at udskifte Mit 5 - 6 års gamle fjernsyn.

De gamle har et LCD fjernsyn fra Phillips med Ambilight og 1080p FULL HD - super dejligt billede. Men ikke mere OT nu.

Jeg vil gerne have, at i anbefaler et fjernsyn jeg skal have.

Krav:
- 42-50 tommer
- Må gerne være lidt blær :)
- Farve: Sort
- Evt FULL HD? har læst herinde, at man ikke kan se forskel på HD ready og FULL HD i den størrelse?
- Et godt billede :)

Pris idé: 10.000 - 15.000 (+/- 2k)

-------------------------------------

Derudover, skal jeg jo, som den drengerøv jeg nu er, også have noget ordenligt HIFI.

Krav:
- 5:1 eller 7:1 surround
- God lyd? (ja selvfølgelig)

Pris idé : 5.000 til 10.000

-------------------------------------

Er der andet jeg skal tænke på? Er der noget jeg har glemt, eller skal være opmærksom på?

Håber der er en som vil hjælpe en studerende (:P) med at vejlede om et godt system :)

på forhånd tak
- zzup
Af zzup
LCD.. tjaa, vil bare have bedste billede til prisen :) plasma kan da måske også komme på tale, nu er det bare at de gamle har et LCD, og det har super billede.. men er åben for alt :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad skal du bruge skærmen til? BluRay, Tv, mediecenter, substitut for en monitor (dvs. også til tekstbehandling)?
Af zzup
Jeg har tænkt på noget Bluray / PS3 spil, selvfølgelig også til at se TV på.

Mediecenter ved jeg ikke bliver til noget.. men måske :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I 42" er det nok Pioneer 428XD du bør se på. Den vil ligge i dit prisleje og give det bedste billede i sin klasse.