Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af klinggaard
Hej. Jeg har et problem med KARVIA

Tirsdag 20/5

Sendte jeg mit tv ind til Karvia for at de skulle opdateres og rettes lidt til.
De sagde det ville tage 2-3 dage at lave det.

Tirsdag 27/5

Ringede jeg til deres rep.
Her fik jeg så at vide at de har stoppet som Karvia's rep. den samme uge, og at jeg skulle kontakte Kariva.

Skrev der efter en mail til Karvia og fik et par timer efter dette svar.

"Hej Lars.

Er det lige sendt ind eller har det været inde længe?"

Så jeg skrev tilbage, men fik intet svar.

Fredag. 6/6
Fik jeg endelig men mail fra dem.
Vi skrev sammen og fandt fint ud af det hele. Hvor han til sidst skriver

"Fino

Det er fixet mandag/tirsdag. Så hører du nærmere."

Onsdag 11/6

Skrev jeg til dem igen for at høre hvordan det gik.

De skrev tilbage timer efter

"Opdateringen er foretaget. Nu mangler jeg at modtage noget afskærmningsmateriale således din fjernbetjening kommer til at virke 100% igen.

Der skulle ikke gå mange dage så er dit tv klart."

Fint tænkte jeg.

Onsdag 25/6

Har ikke hørt fra dem siden, selvom der er sendt mange mails.
Og hvergang man ringer til dem melder den bare optaget, så der kan ikke ringes til dem.

Så ville bare lige vide.

Hvad skal jeg gøre i sådan en sag?

Håber der er en der kan hjælpe mig
Af Thor-thor
Nu skriver du ikke præcist hvorfor du har sendt det ind? Opdateres/rettes til??

Men er det en reparation der er opstået/ dækket af garanti/reklamation er du meget tæt på den grænse, hvor du vil kunne få handlen ophævet og pengene tilbage.
Formuleringen hedder så vidt jeg husker at reparationen skal klares "inden for rimelig tid", som så vidt jeg husker i praksis bliver tolket til ca. 5-6 uger.
Hvis du ikke har modtaget dit tv indenfor dette tidsrum, meddeler du dem at du vil ophæve købet og have pengene tilbage og hvis de ikke accepterer det vil du klage til forbrugerklagenævnet.

Liink til deres hotline, hvis du vil ringe for mere info:
http://www.forbrug.dk/fs/kontakt/rdgivning/hotline/

Jeg ville allerede nu skrive en mail til Karvia og forklare at det er den vej "vinden blæser" det kunne måske få dem til at oppe sig.

T
Af klinggaard
Ja den er inde for reklamationstiden, Mener det ca. er et år siden jeg købte det.

Men det der skulle lave var en opdatering af softwaren.
Grunden til dette var at der var støj på scart lyd udgangen, da det er den eneste lydudgang der findes på den.

Og så var modtagelsen af fjernbetjeningen heller ikke alt for god. Og der var en ting der skulle skiftes på den.

Så det var det..

Men ja har lige skrevet til dem ang. forbrugerklagenævnet, så må vi jo se om det hjælper..

*Men sådan nok kan da godt kommer til at tage lang tid, hvis jeg inberetter dem til forbrugerklagenævnet ikke??

Thor, tak for det råd.
Af Thor-thor
Jo, ofte vil det tage et stykke tid, men en sag som denne er ret åbenlys, så det burde kunne klares relativt hurtigt, men ring evt. og tag en snak med FKN.
Mon ikke også en trussel om en klage kunne få Karvia til at få det ordnet og returneret til dig

T
Af klinggaard
Sjovt. Eller ved ikke lige hvad jeg skal sige til det her.
Ringede til Chefen red. Daniel fra Karvia i dag, i et af mine forsøg, og fik skam også fat i ham. Fedt tænkte jeg og begyndte at forklare mig sag.

5 sek efter jeg var begyndt at snakke, sagde han bare at jeg ikke kendte videre til sagen og sagde at han IKKE GAD snakke med mig da det var lørdag og har sad med hans datter. Der efter sagde han at jeg skulle vende tilbage Mandag eller skrive en mail. Jeg nåede lige at sige at jeg i 3 uge havde prøvet at få et svar fra den, da der blev lagt på..

""Fint"" nok at han har fri osv. Man at give en kunde sådan en behandling er bare noget der kan pisse mig at.

Det var ikke fordi jeg ringer sent klokken var halv 2 (ved de først lukker kl. 2 i butikken) og at jeg pænt begynder at tale min sag. Men det skulle ikke hjælpe.

Så må jo prøve igen Mandag, hvis han da ikke har blokket mit nr nu.
Af klinggaard
Thor-thor skrev:Jo, ofte vil det tage et stykke tid, men en sag som denne er ret åbenlys, så det burde kunne klares relativt hurtigt, men ring evt. og tag en snak med FKN.
Mon ikke også en trussel om en klage kunne få Karvia til at få det ordnet og returneret til dig

T
Det kan godt ske du har ret. vil lige give dem denne uge til at svar mig og så ringer jeg til FKN..

Men nej ikke indtil nu. Har sendt dem en trussel, men stadig intet svar..