Log ind med sociale netværk
20. jun 2008, 12:30
Nede i bunden sidder en lille sort plastik-dims, som kan klikkes i hak og hives ud igen. Når den klikkes i hak, sidder beslaget fast.
Når Tv'et sidder fast, kan du desuden sætte en lille hængelås på. Den følger med i kassen. Det fungerer som en smart ekstra sikring mod tyveri. Den kan naturligvis fjernes med det rette værktøj, men den sidder faktisk så tæt på beslaget og Tv'et, at en stor boltsaks ikke kan komme til.
Juice? skrev:Yes præcis.Rasmus Larsen skrev:Det er producenten kaldet Ionic. Jeg ved faktisk ikke hvor det forhandles, da forhandleren jeg brugte i sin tid, nu kun sælger til erhverv.
Men prøv at kig lidt rundt efter Ionic Flexo eller Ionic Plano.
er det dem her du snakker om ? (bare lige for at være sikker)
http://www.geco.dk/product.asp?product=70
http://www.allok.dk/default.asp?Action=Details&Item=386
og hvordan virker det der click system, jeg synes ikke helt selv jeg kan tyde billederne :S
Nede i bunden sidder en lille sort plastik-dims, som kan klikkes i hak og hives ud igen. Når den klikkes i hak, sidder beslaget fast.
Når Tv'et sidder fast, kan du desuden sætte en lille hængelås på. Den følger med i kassen. Det fungerer som en smart ekstra sikring mod tyveri. Den kan naturligvis fjernes med det rette værktøj, men den sidder faktisk så tæt på beslaget og Tv'et, at en stor boltsaks ikke kan komme til.
20. jun 2008, 12:40
Mht. tyveri, så skal det nok tilføjes at "hvor der er vilje er der en vej". Jeg har levende fået fortalt om eksempler på vægmonteringer af eksempelvis B&O løsninger, hvor tyvene har brudt hele væggen ned for at få apparaterne med.
Senest rettet af Torben Rasmussen 20. jun 2008, 13:16, rettet i alt 1 gang.
20. jun 2008, 13:19
Uanset hvad, så dækker forsikringen vel, men det var nu også blot for, at indikere at hvis en tyv først har besluttet sig for at bryde ind gennem din hoveddør/vindue/havedør/skorsten så er det nok ikke en lille kliklås der forhindrer ham i at nappe dit nye TV 

22. jun 2008, 23:36
Stig M skrev:hej jeg er ny bruger i forbindelse med overvejelser om, at udskifte mit ellers fremragende Thomson 50 Hz billedrørs tv.Kunne jeg også godt tænke mig svar på!![]()
Havde umiddelbart besluttet mig for, at erhverve en PX80 og blev yderligere bestyrket efter at have læst testen.
Jeg har set skærmen hos den lokale skærmtrold lidt uden for Århus og aflagde et Panasonic Center i Århus et besøg i dag som en sidste bekræftelse over for mig selv.
Min forundring og skuffelse var derfor stor, da jeg så et signal fra Canal Digital HD, men en tværgående menu / tekst bjælke. Teksten hoppede sidevejs hen over skærmen, hvor den på en større model var helt flydende.
Jeg bemærkede at bevægelse på tværs af skærmen generelt var hakkende. Ifølge forhandleren var det bedre billede på storebror et resultat af Intelligent Frame Creation.
Kan det virkelig passe, at PX80 ikke er i stand til at gengive sidevejs bevægelser flydenende?
Det er langt fra sådan jeg læser din test og jeg mindes ikke at observere tilsvarende problemer hos den lokale forhandler - måske en bevidst opsætningen for at sælge de større modeller?
23. jun 2008, 11:30
PX80 er ikke feilfri, den har f.eks et problem ved de-interlacing av film-basert materiale, som kan gi en litt ujevn visning ved panoreringer - men den beskrivelsen Stig M. gir, kjenner jeg ikke igjen på min egen TV.
Man skal passe på og fore PX80 med progressive signaler, altså 576p, 720p, 1080p - for sikkerhets skyld.
Man skal passe på og fore PX80 med progressive signaler, altså 576p, 720p, 1080p - for sikkerhets skyld.
TM
23. jun 2008, 18:16
og at man skal passe på med at bruge 576p, 720p, 1080p signaler ? hvorfor skal man passe på med at bruge disse signaler ?
thomit skrev:PX80 er ikke feilfri, den har f.eks et problem ved de-interlacing av film-basert materiale, som kan gi en litt ujevn visning ved panoreringer - men den beskrivelsen Stig M. gir, kjenner jeg ikke igjen på min egen TV.det thomit siger er altså at px80 har problemer med de-interlacing når man ser film ?
og at man skal passe på med at bruge 576p, 720p, 1080p signaler ? hvorfor skal man passe på med at bruge disse signaler ?
23. jun 2008, 18:27
Fordi disse signaler på forhånd er de-interlacede, og man kan håpe på at den eksterne Blu-Ray/DVD/Digital-dekoderen gjør en bedre jobb en den innebygde i PX80 ... dette er dog ingen selvfølge, som Yakken vennlig påpekte i en annen tråd. Men min Pioneer spiller med progressivt signal gjør en merkbart bedre jobb enn min Sony som kjører 576i -og ved bruk av Sony'en er det altså TV'et som skal ta seg av de-interlacing. Likeledes gjør min IP-TV boks en klart godkjent jobb med de-interlacing, når jeg setter den til å gi 720p ut.
Problemet gjelder altså bare hvis signalet er interlaced, og det gjelder bare ved materiale der er innspilt som "riktig" film, med 24 frames pr. sekund - altså de fleste filmer, og enkelte TV-serier. Det har ingen innvirkning på TV-nyheter, sport, og regulære TV-programmer - disse er innspilt med video-basert teknologi, med 25 frames pr. sekund. Heller ikke er det et problem på materiale som er kodet med progressivt signal - Blu-Ray i enten 720p eller 1080p, f.eks.
Og så må jeg bare få påpeke at dette ikke er noen STOR feil - jeg vil antage at de færreste vil merke seg problemet, hvis de ikke vet hva man skal se etter...
PX80's mange andre gode kvaliteter mer enn veier opp for denne lille feil.
Problemet gjelder altså bare hvis signalet er interlaced, og det gjelder bare ved materiale der er innspilt som "riktig" film, med 24 frames pr. sekund - altså de fleste filmer, og enkelte TV-serier. Det har ingen innvirkning på TV-nyheter, sport, og regulære TV-programmer - disse er innspilt med video-basert teknologi, med 25 frames pr. sekund. Heller ikke er det et problem på materiale som er kodet med progressivt signal - Blu-Ray i enten 720p eller 1080p, f.eks.
Og så må jeg bare få påpeke at dette ikke er noen STOR feil - jeg vil antage at de færreste vil merke seg problemet, hvis de ikke vet hva man skal se etter...
PX80's mange andre gode kvaliteter mer enn veier opp for denne lille feil.
TM
24. jun 2008, 11:32
Juice? skrev:Det er jo fantastisk, som sprog er svært. Det som Thomit skriver (på sit bedste norsk) er, at du skal sørge for at signalet er progressivt (altså typisk 576p, 720p eller 1080p), ikke at du skal "passe på" (det er en forkert oversættelse til dansk)thomit skrev:PX80 er ikke feilfri, den har f.eks et problem ved de-interlacing av film-basert materiale, som kan gi en litt ujevn visning ved panoreringer - men den beskrivelsen Stig M. gir, kjenner jeg ikke igjen på min egen TV.det thomit siger er altså at px80 har problemer med de-interlacing når man ser film ?
Log ind med sociale netværk