Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#38992
Testen af Panasonic PX80 er nu offentliggjort. PX80 er den nye 42 tommer plasma skærm fra Panasonic, der allerede er rost meget for billedkvalitetet i mellemprissegmentet.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1213261291

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen :)
Af NoNameDesigndk
#38994
så kom testen "endelig" ;)

du skriver:"Panasonics billedkredsløb og den lave opløsning medfører dog, at PZ modellerne fra Panasonic klarer opgaven bedre."
Dvs. at man kan få bedre billede ud af f.eks. en pz85'er.. jeg står og skal have enten en px80'er eller pz85, og den skal bruges primært til ps3, blu-ray og de gamle dvd'er jeg har købt gennem tiden. så ville PZ85 ikke være at foretrække med det bedre billede /opløsning ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#38996
Jeg synes stadig, at PZ modellerne er bedre, ja. Om de er merprisen værd, er nok en personlig vurdering, men jeg synes strukturen fra sidste års modeller også er ført over i de nye. PZ modellerne er bedre, og det kommer f.eks. til udtryk på HD kilder.

PX80 er bestemt et rigtig godt Tv, men storebrødrene i PZ serien er et naturligt skridt op, hvis man vil have endnu mere.
Det bemærkelsesværdige her synes jeg dog stadig er det faktum, at PX80 slår langt dyrere skærme, og Panasonic laver i min mening nogle af de bedste Tv på markedet lige i øjeblikket.
Af whiteout
#38997
Super med anmeldelsen, omend jeg allerede har investeret - men så blev jeg jo bare forvisset i at det var det rigtige valg. :)

Rasmus, du skriver at du ikke kunne få signal igennem fra en PC via DVI/HDMI. Ved du hvad dette skyldtes? Er der andre der har været mere heldige? Manualen omtaler også kun VGA som en løsning, men det ville jo være lækkert at få et bedre signal igennem.
Af NoNameDesigndk
#38998
Okay.. hmm ja jeg kan da kun give dig og de andre ret i at px80 står rigtigt godt, men med primære fuld HD kilder, er PZ'erne jo nok at foretrække så..

Jeg har prøvet en px80 af sammen med min bærbar via HDMI -> HDMI (altså godt nok ikke den der DVI->HDMI konvertering) men det virkede helt problemfrit, bærbaren fandt den med det samme og rigtige opløsning osv..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#38999
whiteout skrev: Rasmus, du skriver at du ikke kunne få signal igennem fra en PC via DVI/HDMI. Ved du hvad dette skyldtes? Er der andre der har været mere heldige? Manualen omtaler også kun VGA som en løsning, men det ville jo være lækkert at få et bedre signal igennem.
Det undrede mig også en smule, men jeg fandt aldrig en løsning. Jeg forsøgte et par forskellige opløsninger, men gav til sidst op.

Jeg skal dog ikke kunne afvise, at det er mit grafikkort der driller. I den PC, som står tæt på min Tv bænk, har jeg et grafikkort der efterhånden er et par generationer gammelt. Det plejer dog ikke at give problemer.
Af chico
#39003
Hej forum!

Et par spørgsmål vedr. indstillingerne:

Hvorfor slår man farvestyring og P-Nr. fra?

Bruger man forskellige indstillinger afhængigt af programkilden?

Jeg bruger det meste af tiden den digitale tuner (ser enkelte DVD-film) - jeg har set fra starten at det anbefales at slå ovennænvte fra, men kan ikke se nogen forskel!

Jeg har jo også set en del fodbold og det ser ret godt ud (digitale tuner), men jeg oplever meget svingende kvalitet når der vises klip fra fodboldkampe som man har fået fra andre TV-kanaler! Går ud fra at det er kildematerialet der er for dårligt?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#39009
Farvestyring kan ændre farvegengivelsen til det værre. Det er mere eller mindre et dynamisk system, og disse bør man generelt slå fra.

P-NR kan godt have sine fordele, men på langt de fleste signaler er den unødvendig. Det er et støjfilter, som forsøger at fjerne støj. Ulempen ved disse støjfiltre er dog ofte, at de rigtig nok fjerner noget støj, men på bekostning af detaljegraden.
På svage analoge signaler kan det dog være en fordel, ligesom det kan overvejes om sharpness skal skrues lidt op igen. For HD og DVD kilder bør sharpness dog være helt i bund.
Jeg har jo også set en del fodbold og det ser ret godt ud (digitale tuner), men jeg oplever meget svingende kvalitet når der vises klip fra fodboldkampe som man har fået fra andre TV-kanaler! Går ud fra at det er kildematerialet der er for dårligt?
Ja, det varierer meget. Specielt 3+ synes jeg er slemme til at komprimere deres fodbold kampe for meget. Det er en skam, men desværre går Tv selskaberne på kompromis med kvaliteten for at øge antallet af kanaler.
Af thomit
#39022
Prøv f.eks. å slå på fargestyring når du ser på fotball - det grønne blir MEGET grønnere, ALT for grønt, in fact ... la det bli værende slået av :-)
Af thomit
#39025
Er det bare meg, eller ... jeg mener, etter at jeg har "kalibrert" med både DVE og flatpanels monitortest, og alt ser "riktig" ut ... når jeg ser på TV, f.eks fotball EM, så synes jeg det likevel er for mye farve? Jeg synes alt ser mer naturligt ut dersom jeg stiller farve NED 3-4 hak fra den "kalibrerte". Mine "kalibrerte" innstillinger er (DVE, DVD versjon): Biograf, Varm, Kontrast -2, Lys -1, Farve 0, Skarphet -1.
Af til_lykke
#39028
Jeg kører problemfrit med DVI->HDMI fra min Macbook og Macbook Pro med hhv. Intel GMA950 og GeForce 8600M GT - endda helt uden problemer med overscan (=fuldt billede til kant uden at mangle noget).
Af Markussen
#39047
Jeg køber snart dette TV.

Men hvis jeg IKKE er i stand til at få DVI>HDMI til at virke, altså kun VGA, vil jeg vel ikke være i stand til at se HD materiale fra min computer?

Er det korrekt forstået?
Af Peter VTEC
#39051
Rigtig fin test Rasmus :)

Jeg har dog et spørgsmål som jeg håber du kan svare på, er sortniveuet bedre på PZ80/85/800 modellerne end det er på PX80?

Jeg har en PX70 og ud fra tallene synes jeg ikke at sortniveuet virker så kraftigt forbedret, men det er måske noget andet set i virkeligheden?
Brugeravatar
Af Andromedia
#39052
Markussen skrev:Jeg køber snart dette TV.

Men hvis jeg IKKE er i stand til at få DVI>HDMI til at virke, altså kun VGA, vil jeg vel ikke være i stand til at se HD materiale fra min computer?

Er det korrekt forstået?
Nej, du kan sagtens se HD via VGA. VGA understøtter opløsninger som er langt højere end skærmens fysiske opløsning. Jeg kan ikke se forskel på når min PC er koblet på via VGA eller HDMI på min PX80. Det står knaldhamrende godt :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12