Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Gabba skrev: Prøv at lægge mærke til hvad Rasmus og stort set alle andre anmeldere næsten altid siger: "Slå alle digitale '100 Hz', 'dynamic contrast', 'True Motion', 'Noise Reduction', etc. fra"
Det anbefales ikke at slå 100 Hz fra på et plasma-TV. 100 Hz har ikke samme funktionalitet på plasma, som på LCD. Det kan sammenlignes med CRT TV og brugen af 100 Hz på disse. Resten er dog korrekt. Så snart du slår disse ting til, så ofres der på andre punkter. I visse situationer kan indstillinger som "skarphed" dog godt hjælpe, ligesom NR også kan forbedre visse signaler, men som udgangspunkt, så bør man lige tjekke hvordan TVet opfører sig uden alle disse filtre og tweaks.
Af Gabba
NoNameDesigndk skrev:Øh de priser jeg har set af 46pz80 er IKKE næsten det samme som 42pz85, men derimod min. 2000 mere..
Hifipriser.dk:
42PZ85: 11900
46PZ80: 12500

Det er samme pris i min verden. 600 kr. for 4 tommer mere, minus en digital feature, jeg ikke har brug for. Sweet :p
og personligt synes jeg bedst om pz85 (design, hdmi i siden frem for foran m.m. og pz85 har jeg set live, pz80 har jeg ikke set på andet end billeder )
Fair nok. Smag og behag kan ikke diskuteres, men jeg tror jeg er enig med dig. Jeg er ikke vild med den underlæbe PZ80 har, men man er nødt til at indgå kompromiser alle vegne.

Der er meget hype omkring 42PX80 og 42PZ85. Måske fordi de kom først på markedet. Jeg ville bare gøre opmærksom på, at er andre apparater, som måske giver et bedre kompromis for mange, eller mere value for money.

Yakken,

OK, jeg var lidt for hurtig til at skyde med spredehagl O_O

Min erfaring fra sidst jeg købte TV (snart 7 år siden...) er, at man skal bruge pengene på et grundlæggende godt panel (billedrør...) og mere eller mindre ignorere alle de digitale lappeløsninger. Så'n meget overordnet. I mine øjne ser det ud til stadig at være tilfældet.

Jeg er dog en 'sucker' for Full HD, uanset hvor irrelevant det måtte være ;)
Af NoNameDesigndk
ja okay det er self ret tæt på hinanden :S ;)

Jeg endte også med i går at købe 42PZ80 til mig selv.. Billigere, den eneste forskel skulle efter sigende være IFC, design og en ekstra lydudgang.. det synes jeg godt jeg kunne spare væk, og så få tv i går i stedet for om en uge eller mere :S pz85 er blevet skubbet endnu mere med leveringstider ved CineMagic end før på grund af lastbilstrejke i sydeuropa.. Så jeg sparede 1500 og købte mig en pz80 som jeg kunne få med hjem med det samme :D ;) Den ser nu ikke så ringe ud, og formiddabel med DVD fra en ps3'er.. man skulle næsten tro det var blu-ray.. normal tv via DVB-T ser også fornuftigt ud, men ikke lige så godt som billedrørstv.. bliver lækkert at komme hjem og lege med den når jeg er færdig på arbejdet :D
Hej Stephen.

Jeg var lige ved at overveje fælles indkøb med dig.

Hvad endte du med at give for det? Jeg er tæt på at købe Panasonic 42PX80. Er det godt givet ud at betale ekstra for at der står et Z i stedet for X?

hilsen
Sus
Af NoNameDesigndk
jeg tror desværre der var for få der ville have pz85 nu via dette fælleskøb, og jeg tror heller ikke der ville være meget at spare.. men hvis der er nok, kan jeg da godt stadig lave dette fælleskøb..

jeg gav 10.600 ca. altså listpris på CineMagics hjemmeside.. men det er jo så parallelimport..

forskellene mellem pz og px er højere opløsning og kontrast på pz.. ergo et bedre billede, men fuld hd er jo normalt ikke en nødvendighed for et godt billede, så px80 er jo også et godt køb.. Jeg synes bare personligt at jeg ville have den højere opløsning osv. da jeg til tider sider tæt på skærmen.. ;)
men som du kan se herinde på forummet, er der en MASSE der er meget tilfredse med px80, så om pz er 3000 mere værd for dig, ved jeg ikke.. det kommer jo an på hvad du vil bruge den til, og hvor tæt på osv.. ?
Af fladpande
Hej Stephen.

Jeg vil mest se fjernsyn, men fik dog lige købt en PS 3 i går. Glæder mig til at spille lidt. Det er jo sjovt, men vil bare sidde i sofaen, . Så de 3000 jeg sparer på fjernsynet har jeg altså købt PS 3 for :)

Tak for svaret. Hav en god weekend. Der er ikke nogem som har svaret mig vedr. mit indlæg under 37 tommer og 40 tommer vedr. hvor jeg skal købe fjernsynet. Kan du tilfældigvis hjælpe mig med det?

De bedste hilsner
Susanne
Af NoNameDesigndk
Moin Susanne..

jeg var også flere gange tæt på at vælge at spare de 3000, men nu valgte jeg så alligevel at købe en lidt dyre, af de grunde jeg tidl. nævnte grunde og fordi jeg godt kan li at have noget af det bedste jeg har råd til ;)

Det var da så lidt ;) tak ilm

Hvilket spørgsmål har du ikke fået svar på ?
fladpande skrev: Tak for svaret. Hav en god weekend. Der er ikke nogem som har svaret mig vedr. mit indlæg under 37 tommer og 40 tommer vedr. hvor jeg skal købe fjernsynet. Kan du tilfældigvis hjælpe mig med det?
I tråden ang. anmeldelsen af PX80 er der op til flere bud på butikker hvor du kan købe skærmen.
Af fladpande
Hej igen Stephen.

Jeg skrev lige følgende som er indsat herunden, men yakken har skrevet, at jeg kan finde noget under anmeldelsen. Jeg er blot i tvivl om jeg tør købe en så stor ting på internettet. Jeg har mest købt småting på nettet før dette. Og så ved jeg ikke hvad det betyder, at fjernsynet er tysk, som de skriver på Fleggaard?

God weekend

Susanne.

Skal jeg betale 9.999 hos Panasonic

http://www.panasonic-center.dk/produkte ... 42px80.htm

eller er jeg lige så godt stillet, hvis en kamerat i Sønderjylland kører til Fleggaard og køber det, og tager det med til mig om 14 dage. (selvom modellen er tysk?) kr. 7.499.

http://www.fleggaard.dk/pi/Panasonic_TH ... 2534_.aspx

Jeg er jo ikke så teknisk dygtigt, så får jeg problemer med at tilslutningerne, når de sidder på bagsiden, og det skal sidde på væggen?. Jeg vil købe et ophæng som fx. Vogels vægophæng.

http://www.fleggaard.dk/pi/Vogels_EFW_6305_12262_.aspx
Af TYBO
Du kan få et godt vægbeslag i harald nyborg til 250kr som er mindst lige så godt...kan endda vippes

Det er rart når man lige skal tilføje kabler når den hænger på væggen.

Det er samme skærm du får om du køber den hos fleggaard eller herhjemme. Der er vist lidt garanti service til forskel men er det 2500kr værd ?
Af NoNameDesigndk
Hmm jeg har som sagt selv købt en pz80, og den gad jeg personligt ikke betale overpris for, ved at købe i et panasonic center, da jeg tror på at CinaMagic godt kan klare mine mulige reparationer.. Jeg hentede selv mit tv ved CineMagic da jeg kun bor 10km fra dem.. Så kan man også få personlig betjening m.m. Det kan man muligvis også ved andre netshops.. (hvis der er nogle der har adresse i nærheden af dig.. ? )

Den ekstra garanti som du med px80 får for 2500 er ved et Panasonic Center, at du vist har 30 mdr. fuld garanti, og serviceværkstedet henter og bringer dit tv.. du kan vist også få det lavet på stedet, hvis dette er muligt..
Ved køb i netbutik har du 2 års reklamationsret, men de skal stadig sørge for/betale for fragt til og fra dig i tilfælde af rep..
Så vidt jeg ved kan du vist endda få px80 ved et Panasonic Center til 8000, ved køb på nettet.. eller var det 9000.. hmm..

Hvis du alligevel ville hente ved fleggaard kan man lige så godt købe i en dansk netbutik..
Af nowak
Jeg vil gerne være med i faælleskøbet, hvis vi selvf. kan få tv'et langt nok ned i pris..

man kan købe tv'et fra en tysk netbutik til 10.700 inkl. porto til DK.
Netbutikken: ElektroshopWagner
Af nowak
Jeg kunne også være interreseret i et fælleskøb af pz800.. hvis prisen selvfølgelig er fornuftig :)
Af NoNameDesigndk
så du er interesseret i begge modeller nowak ?

den kan sikkert sagtens fås billigere ja, men kan du så købe med visa ved dem, for det kan man som regel ikke ved de tyske, så skal man betale med bankoverførsel hvilket er MEGET risikabelt :S ;)