Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg kom på den geniale ide at der sikkert er andre end mig der gerne vil have sig et TH-42PZ85 til billige penge.. Så nu ville jeg lige høre om der er andre der er med på et sådan fællesindkøb ?

Det drejer sig som sagt om Panasonic TH-42PZ85 fra DANMARK.. Han får dem hjem om 10-14 dage, så vi har lidt tid til at finde ud af det, men skal stadig gerne have hurtig tilbagemelding..!

Den flinke mand fra Fleggaard fortalte mig at jeg DK modellerne kommer til at koste ca. 12.500 normalt ved afhentning, men mon ikke, hvis vi er nok, kan få den 1 tusse ned eller måske mere.. jeg skal bruge et ca. tal for hvor mange der vil være med, for at han kan give en pris.

Så hvem vil have sig et suverænt fjernsyn mega billigt ? (billigste pris jeg har set: 11950 afhentet og parallelimporteret dvs. uden mulighed for Panasonics EU garanti)

(han stempler gerne garantibevis, og så er det noget med man kan få den lavet i DK af Panasonic DK - ved ikke helt hvad EU garantien fra Panasonic indbefatter, men det kan jeg da lige finde ud af, hvis nogle vil vide det? )

Interesserede:
NoNameDesigndk (Sønderborg)

Fra recordere.dk:
dingdong
Senest rettet af NoNameDesigndk 13 jun 2008, 20:15, rettet i alt 2 gange.
Af NoNameDesigndk
undskyld.. er hermed rettet.. men det her er stadig bedre, for der er jo så vidt jeg er informeret mulighed for at få Panasonics EU garanti, hvilket der ikke er på den til 11950 og lign. du linker til.. ;)

arg det var da ærgeligt.. der er 2 uger eller mere til du skal punge ud, så du har jo fået løn igen.. ? ;) :p
Af Ziggy Starman
Nah, problemet er sku jeg er arbejdsløs, og har allerede fået min sidste SU, argh! XD

Har dog heller ikke nok HD-kilder endnu til at retfærdiggøre et indkøb af ny fladskærm, og så har jeg heller ikke endnu besluttet hverken størrelsen af mit kommende TV eller om det bliver Panasonics PZ-serie eller Pioneer! XD
Af NoNameDesigndk
nårh, ja okay så er det nok ikke så smart at begynde at købe tv, og nej så har du ikke noget der retfærdiggører det ..

Du satser da højt hvis du endnu ikke har HD kilder og du så vil have PZ- serien eller Pioneer :o Jeg har haft en PS3 et års tid nu, og kun på en gammel 21" billedrørs, så nu synes jeg altså det var ved at være tid at få noget ordentligt til min PS3'er ;) jeg har jo pint den i al den tid :s ;) stakkel PS3 :p

Men er der andre der kunne være interesseret i dette køb/tilbud/eller hvad man skal kalde det.. ???
Af Ludo
Det kan godt være, at jeg er med på dette. Skal dog lige finde ud af om det er dette TV, jeg skal have.

Finder ud af det inden for nogle dage (tror jeg). Har en anden tråd i gang hvor jeg har spurgt til hvilket fjernsyn inden for 15k. :)
Af NoNameDesigndk
Har snakket med Panasonic DK i dag

EU garantien var i følge ham jeg snakkede med, egentlig bare noget der
gjorde, at du kan få lavet dit produkt i et EU land på garantien, uden at
skulle betale.. Han sagde også at ved handel i DK med
parallelimporterede kunne man også få den udfyldt, og på denne måde få
Panasonic DK's servicecentre til at lave det på garantien.. men ikke noget
pickup-and-return .. det var forskelligt fra forhandler til forhandler
påstod han, også på DK modeller solgt i DK..

Ringer lige til et af deres serviceværksteder i morgen for at høre nogle af
dem som sidder med dette til dagligt siger, og få muligvis at få det på
skrift..

Har hørt fra Fleggaard:
"Vi får DANSK modeller hjem.
Har lagt den på nettet, og meldingen var ca. en uge til 10 dage."
Så i løbet af næste uge skulle de være klar..
Af HardCoil
Hvis garantien ikke er et issue, så er der vel ikke den store ide i at købe det i Tysland, og også gå gennem det administrative bøvl med et fællesindkøb?

Eller har jeg misset et eller andet (er helt ny indenfor "feltet" og skal ud og have mit første fladskærms TV)?

Som en på recordere foreslog, er det måske en ide at gå efte PZ800 istedet?
Af NoNameDesigndk
HardCoil skrev:Hvis garantien ikke er et issue, så er der vel ikke den store ide i at købe det i Tysland, og også gå gennem det administrative bøvl med et fællesindkøb?

Eller har jeg misset et eller andet (er helt ny indenfor "feltet" og skal ud og have mit første fladskærms TV)?

Som en på recordere foreslog, er det måske en ide at gå efte PZ800 istedet?
Hvad mener du med ikke et issue ?

Men nej det er jo nok ikke det vilde man sparer i forhold til et parallelimporteret pz85.. det man så skal tage med i betragtning er jo så, at det er en DK model, altså fuldkommen magen til det Panasonic Centre i DK sælger, bare uden Panasonic Center garantien og i hvert fald 2000 billigere.., højst sandsynligt mere..

Jeg er også ny indenfor dette "felt" med fællesindkøb m.m., og sådan set også indenfor fladskærme, men sidst Fleggaard lavede fælleskøb var det stortset dem der styrede det.. de havde bare en bruger på recordere.dk som mellemmand ;-) men det virker heller ikke som om der er interesse for pz85 mere, men kan da lige forhøre mig om pz800, dog skal jeg så ikke selv være med i det, da jeg kun lige og lige har råd til pz85.. :s Så jeg tror bare jeg dropper det her, hører om Fleggaard kan sælge pz800 til en fornuftig pris, og så køber jeg en pz85 til mig selv..
Af inotic
Jeg har fuldt lidt med i tråden på recordere.dk og kunne eventuelt også være interesseret i et pz800 hvis det er at få til en god pris.

Synes selv der et store fordele ved det, da det er mere fremtidssikret pga. dvb-t mpeg-4 tuner, men ser dog ikke ud til det har dvb-c tuner, desværre. nogen der ved om det har dvb-c tuner eller ej?
Af HardCoil
Med "issue" mener jeg at det åbenbart ikke betyder det store, men igen, der kan så være noget jeg ikke lige har gennemskuet ;)
Det var bestemt ikke for at være negativt, hatten af for at du gider undersøge det her!
Af NoNameDesigndk
inotic -> så har du vel skrevet i PZ800 tråden jeg har lavet derinde.. ?

HardCoil -> Så vidt jeg fik at vide af Panasonic Supporteren så ser det ikke ud som om Panasonic EU garantien er meget bedre end normal dansk "garanti" ved køb af parallelimporterede.. Med EU garantien kan man bare få den lavet i DK, åbenbart ikke noget med at den bliver hentet, ergo faktisk dårligere end den danske "garanti" fra netbutikker.. de skal jo hente tv'et/betale fragt/betale fragtmand for at hente i tilfælde af rep, så vidt jeg har læst mig til.. Men parallelimporterede tv skal så tilbage hvor de kom fra før, for at blive lavet.. :S

Jeg læser det heller ikke som om du er negativ.. ;) jeg ville bare se om andre var interesserede i fællesindkøb, for så kunne det være jeg kunn få min egen billigere :P (altid lækkert at spare lidt :P )
Tak :)

(Hvis der er nogle der er interesserede i fælleskøb af pz800 så tjek recordere.dk, jeg har lavet en tråd hvor folk der har interesse for et sådan køb kan give sig til kende. så ved jeg hvor meget jeg skal sige vi vil købe - ca. - og så kan vi få en pris )
Af Gabba
Jeg undrer mig over, at I vælger at fokusere på 42PZ85, når man kan få 46PZ80 til stort set samme pris.

Alle anmeldelser jeg har læst siger, at 'Intelligent Frame Creation', som 85'eren har ekstra ikke kan bruges til noget. OK, de siger ikke, at det ikke kan bruges til noget, men at de foretrækker, at det er slået fra.

Prøv at lægge mærke til hvad Rasmus og stort set alle andre anmeldere næsten altid siger: "Slå alle digitale '100 Hz', 'dynamic contrast', 'True Motion', 'Noise Reduction', etc. fra"

Nå, bare lige en bemærkning inden folk lavet en katastrofal investering :p
Af NoNameDesigndk
Øh de priser jeg har set af 46pz80 er IKKE næsten det samme som 42pz85, men derimod min. 2000 mere..

og personligt synes jeg bedst om pz85 (design, hdmi i siden frem for foran m.m. og pz85 har jeg set live, pz80 har jeg ikke set på andet end billeder )