Log ind med sociale netværk
16. jun 2008, 16:11
Det er producenten kaldet Ionic. Jeg ved faktisk ikke hvor det forhandles, da forhandleren jeg brugte i sin tid, nu kun sælger til erhverv.
Men prøv at kig lidt rundt efter Ionic Flexo eller Ionic Plano.
Men prøv at kig lidt rundt efter Ionic Flexo eller Ionic Plano.
16. jun 2008, 19:45
hej jeg er ny bruger i forbindelse med overvejelser om, at udskifte mit ellers fremragende Thomson 50 Hz billedrørs tv.
Havde umiddelbart besluttet mig for, at erhverve en PX80 og blev yderligere bestyrket efter at have læst testen.
Jeg har set skærmen hos den lokale skærmtrold lidt uden for Århus og aflagde et Panasonic Center i Århus et besøg i dag som en sidste bekræftelse over for mig selv.
Min forundring og skuffelse var derfor stor, da jeg så et signal fra Canal Digital HD, men en tværgående menu / tekst bjælke. Teksten hoppede sidevejs hen over skærmen, hvor den på en større model var helt flydende.
Jeg bemærkede at bevægelse på tværs af skærmen generelt var hakkende. Ifølge forhandleren var det bedre billede på storebror et resultat af Intelligent Frame Creation.
Kan det virkelig passe, at PX80 ikke er i stand til at gengive sidevejs bevægelser flydenende?
Det er langt fra sådan jeg læser din test og jeg mindes ikke at observere tilsvarende problemer hos den lokale forhandler - måske en bevidst opsætningen for at sælge de større modeller?

Havde umiddelbart besluttet mig for, at erhverve en PX80 og blev yderligere bestyrket efter at have læst testen.
Jeg har set skærmen hos den lokale skærmtrold lidt uden for Århus og aflagde et Panasonic Center i Århus et besøg i dag som en sidste bekræftelse over for mig selv.
Min forundring og skuffelse var derfor stor, da jeg så et signal fra Canal Digital HD, men en tværgående menu / tekst bjælke. Teksten hoppede sidevejs hen over skærmen, hvor den på en større model var helt flydende.
Jeg bemærkede at bevægelse på tværs af skærmen generelt var hakkende. Ifølge forhandleren var det bedre billede på storebror et resultat af Intelligent Frame Creation.
Kan det virkelig passe, at PX80 ikke er i stand til at gengive sidevejs bevægelser flydenende?
Det er langt fra sådan jeg læser din test og jeg mindes ikke at observere tilsvarende problemer hos den lokale forhandler - måske en bevidst opsætningen for at sælge de større modeller?
17. jun 2008, 18:45
Hej!
Jeg satte indstillingerne lidt ned den første uge i forhold til de indstillinger TV'et blev leveret med og i henhold til de råd der er givet her i forum - efter en uge satte jeg dem op til de værdier jeg syntes var passende.
Jeg har ikke oplevet problemer - jeg skiftede for en sikkerheds skyld kanal nogle gange i løbet af en aften.
Jeg satte indstillingerne lidt ned den første uge i forhold til de indstillinger TV'et blev leveret med og i henhold til de råd der er givet her i forum - efter en uge satte jeg dem op til de værdier jeg syntes var passende.
Jeg har ikke oplevet problemer - jeg skiftede for en sikkerheds skyld kanal nogle gange i løbet af en aften.
18. jun 2008, 00:19
BTW: Rart at se at testen blot understøtter at det er et godt køb jeg har gjort med PX80'eren :-)
mvh Jørn
Andromedia skrev:Jeg kiggede idag på en HP Pavillion 3010c (eller noget i den retning) som skulle bruges som mediacenter. Jeg sprang dog fra den da den ikke havde HDMI , men det kan være I mener at det ikke betyder noget og at jeg stadigvæk kan få et "perfekt" billede på PX80'eren ved at bruge enten DVI til HDMI (hvis det ellers virker) eller VGA til HDMI?Markussen skrev:Jeg køber snart dette TV.Nej, du kan sagtens se HD via VGA. VGA understøtter opløsninger som er langt højere end skærmens fysiske opløsning. Jeg kan ikke se forskel på når min PC er koblet på via VGA eller HDMI på min PX80. Det står knaldhamrende godt
Men hvis jeg IKKE er i stand til at få DVI>HDMI til at virke, altså kun VGA, vil jeg vel ikke være i stand til at se HD materiale fra min computer?
Er det korrekt forstået?
BTW: Rart at se at testen blot understøtter at det er et godt køb jeg har gjort med PX80'eren :-)
mvh Jørn
18. jun 2008, 10:15
HDMI eller DVI er det samme, når vi kun snakker om billede. Det er præcist samme signal der ryger igennem, med undtagelse af at DVI ikke understøtter HDCP. Du vil ikke se nogen forskel i billedkvaliteten, da begge signaler er digitale.
18. jun 2008, 13:24

Med en PC er der dog oftest ikke nogen lydudgang i HDMI stikket alligevel, idet HDMI udgangen sidder i grafikkortet. Visse modeller tillader at du trækker et kabel internt og får lyden med dén vej, men ellers er der stadig ikke lyd med fra PC til TV.
Andromedia skrev:Dog er der ikke lyd i DVI, så man skal trække seperate audio kabler...Deraf min kommentar om, at det var ens når man snakkede om billede

Med en PC er der dog oftest ikke nogen lydudgang i HDMI stikket alligevel, idet HDMI udgangen sidder i grafikkortet. Visse modeller tillader at du trækker et kabel internt og får lyden med dén vej, men ellers er der stadig ikke lyd med fra PC til TV.
19. jun 2008, 11:16
er der ikke nogen som har det, der vil vil skrive om fjernsynet skinner lange kanten ligesom samsungs.Hvis det er rammen du mener så tror jeg godt du kan regne med det. Det er jo af pianolak. Har det ikke selv endnu, men kan næsten ikke forestille mig andet.
Log ind med sociale netværk