Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det betyder at dine indlæg ikke formatteres med de standarder som fora'et lægger op til, dvs. du kan ikke benytte de tags som er indbygget i forum - herunder "quote" og alle de andre ting du kan trykke på når du skriver et indlæg.

Dit indlæg formatteres bare som ren tekst.
Af dikalup
Yak -> Det ville jo forudsætte at folk overhovedet kunne komme ind og se at der stod udsolgt - Det kunne jeg ikke på nogen måde se før siden pludselig kørte superfint igen - Så umiddelbart må jeg sku fastholde at det virker yderst mistænkeligt som tingene er foregået.
Ligesom at der efter 1-2 timer var en der havde ringet og snakker med Zepto hvor de sagde kun 19 var gået igennem og da belastningen ikke blev mindre herefter så må man formode at der ikke er gået ret mange flere igennem derefter - I hvertfald ikke før siden kørte godt igen og det gjorde den kun i det sekund der stod udsolgt.

Dertil skal man også huske på alle de mennesker der har set dette tilbud i nyhedsbreve, reklame-bannere på forsk. sites osv. som kun ved at tilbudet starter kl. 10.00 men intet om hvornår det slutter - Man må formode at mange mennesker i løbet af dagen vil klikke sig ind for at se om de kan nå at få et fjernsyn - Alene dette burde opretholde en pæn belastning af siden i mange timer endnu - Selvom de ikke bestiller et fjernsyn så tæller deres besøg og klik rundt på hjemmesiden, jo som en belastning af serveren.

Somethings not right.
Af gullip
yakken skrev:
Dit indlæg formatteres bare som ren tekst.
Aha.. Men hvorfor er den ikke slået fra som standard på sitet? Troede det var browserens skyld, at jeg ikke kunne få kommandoen til at fungere :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
gullip skrev:Aha.. Men hvorfor er den ikke slået fra som standard på sitet? Troede det var browserens skyld, at jeg ikke kunne få kommandoen til at fungere :D
Det har du skam selv valgt, mester ;) Du kan ændre det i din profil.
Af gullip
yakken skrev:
gullip skrev:Aha.. Men hvorfor er den ikke slået fra som standard på sitet? Troede det var browserens skyld, at jeg ikke kunne få kommandoen til at fungere :D
Det har du skam selv valgt, mester ;) Du kan ændre det i din profil.
Sweet, man lærer noget hele tiden =)
Af insideout
dikalup skrev:Yak -> Det ville jo forudsætte at folk overhovedet kunne komme ind og se at der stod udsolgt.
Zepto kan til enhver tid selv bestemme hvem de vil handle med, du lægger en order Zepto kikke på den og sender en ordre bekræftigelse til dig. Dette er det samme som at I gir hånd på en handel og dette kræver 2 hænder = en ordre og en ordre bekræftigelse.

Jeg fik heller ikke mit tv til min søns værelse og jeg brugte også en formiddag på dette, vi deltog frivilligt i Zeptos lotteri og tabte, andet er der ikke i det.

At det så også i mine øjene er amatøragtigt og i sidste ende dårlig reklavme er en anden sag, men helt ærligt ....... kom over det ;-)
Af dikalup
insideout skrev: Zepto kan til enhver tid selv bestemme hvem de vil handle med, du lægger en order Zepto kikke på den og sender en ordre bekræftigelse til dig. Dette er det samme som at I gir hånd på en handel og dette kræver 2 hænder = en ordre og en ordre bekræftigelse.
Helt så simpelt er det faktisk ikke, men nu er der ingen grund til at begynde at diskutere detaljerne i paragraffer osv.
Men i korte træk har du ret til en hvis grænse - De to hænder der skal til er faktisk ikke en ordre og en bekræftigelse - Det sidste er en formalitet - Det der skal til er et tilbud og en accept - Tilbud'et har de fremsat på deres website og tilbudet har jeg accepteret ved at lave en ordre som jeg efterfølgende også har fået bekræftet på en udskrift på deres site.

Men udover det tuder jeg som ikke over det - For mig gør det ærlig talt ikke den store forskel. Jeg er ikke på SU eller på anden måde økonomisk begrænset - Men for mig handler det om princippet - At når et tilbud fremsættes så er man juridisk forpligtet til at leve op til det og jeg synes der er nogle ting der lugter lidt af at det gør man måske ikke helt - Eller som minimum at man laver nogle krumspring for at begrænse sig fordi man ikke har formået at håndtere tingene korrekt.
Personligt så synes jeg at principper er værd at kæmpe for - Hvis man ikke tager de kampe så kan alle bare gøre som det passer sig i sidste ende.
Af insideout
Peak A Boo skrev:Så ankom min PDF. :D
Tillykke dit heldige asen, glæder mig på dine vegne :D
Af dikalup
Peak -> Tillykke med det :) Jeg har endnu ikke modtaget noget så venter spændt :)
Af insideout
dikalup skrev:
Helt så simpelt er det faktisk ikke, men nu er der ingen grund til at begynde at diskutere detaljerne i paragraffer osv.
Men i korte træk har du ret til en hvis grænse - De to hænder der skal til er faktisk ikke en ordre og en bekræftigelse - Det sidste er en formalitet - Det der skal til er et tilbud og en accept - Tilbud'et har de fremsat på deres website og tilbudet har jeg accepteret ved at lave en ordre som jeg efterfølgende også har fået bekræftet på en udskrift på deres site.

Men udover det tuder jeg som ikke over det - For mig gør det ærlig talt ikke den store forskel. Jeg er ikke på SU eller på anden måde økonomisk begrænset - Men for mig handler det om princippet - At når et tilbud fremsættes så er man juridisk forpligtet til at leve op til det og jeg synes der er nogle ting der lugter lidt af at det gør man måske ikke helt - Eller som minimum at man laver nogle krumspring for at begrænse sig fordi man ikke har formået at håndtere tingene korrekt.
Personligt så synes jeg at principper er værd at kæmpe for - Hvis man ikke tager de kampe så kan alle bare gøre som det passer sig i sidste ende.
Jep du har ret, det med hænderne var en dårlig og forkert ilustration. Min nu afdøde advokat onkel sagde altid, Principsager skal man holde sig fra med mindre man har rigtig mange penge :D

Men derudover står jeg fast, en handel er først en realitet når man har fået en ordrebekræftigelse.
Af trezno
Jeg har heller ikke modtaget min endnu. Men jeg satser på den kommer, da jeg fik afsluttet handlen til tilbudsprisen...

Krydser fingre...
Af BadMan
Jeg finder det yderst tvivlsomt, at der har været 800 stk. tilgængelig for internet bestilling.

Klokken 09.59 blev Zepto.dk totalt belastet, så det var mere eller umuligt at tilgå shoppen / databasen. Sekunder tidligere var der ikke de mindste spor af belastning og øgede svartider på sitet. I ca. 3 timer kæmpede folk for overhovedet at få hul igennem til siden / databasen. For de fleste er det tilsyneladende ikke lykkes, og ingen melder at de gled lige igennem. Sitet / databasen var blot totalt overbelastet og brød ned.

Ca. 3 timer efter var sitet pludselig fuldt tilgængeligt igen som om intet var hændt - bortset fra at nu var alle 800 skærme pludselig udsolgt.

Altså skulle Zepto i denne periode have ekspederet en skærm hver ca. 20. sekund, til trods for at ikke én eneste herinde nævner de kunne komme ubesværet igennem forløbet.

Jeg synes det lugter! - Det har formentlig givet en masse god presse op til, men resultatet er jo en masse utilfredse kunder som føler sig snydt - Næppe fordelagtigt for Zepto i længden! Det er jo trods alt ikke de her skærme de har tjent penge på, så spørgsmålet er hvor mange der herefter er interesseret i at handle med Zepto.

Ps. jeg skulle ikke selv købe en skærm, så jeg er ikke selv personlig berørt. Jeg sætter blot spørgsmåltegn ved Zepto's metoder. Det er jo ikke første gang de laver sådan et stunt med masser af billige skærme og pudsigt nok bryder det hele sammen hver gang og så er der pludselig udsolgt! Hvis de reelt har de mængder de påstår, hvorfor fanden lærer de så ikke af deres fejl og får løst kapacitetsproblemerne! Pinligt!
Af dikalup
Er der flere der har modtaget en bekræftelse?
Jeg har endnu ikke modtaget noget.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15