Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har fået et tilbud på en medarbejder PC, der står under tekniske specs at der på grafikkortet (GeForce8800 GT) er S-Video og RCA udgang, der står ikke noget om at der skulle være alm. VGA eller DVI udgang, jeg har så søgt på nettet og kan ikke finde nogen kort af denne type, som ikke har har DVI, så vil høre om der er nogen, der ved om det kan passe at der bliver lavet kort uden VGA og DVI?

Jeg har tænkt mig at stille min nye pc op i stedet for min gamle VHS video :)

Så mit problem er hvis nu specs på grafikkortet passer, kan man så bruge S-Video, som main monitor uden at have en skærm at sætte til PC'en først?

Hvis nu der er DVI på, som på de modeller jeg har kigget på hos edbpriser, kan man så slutte det til via HDMI?
Har kigget på mange Skærme, men har ikke fundet nogen der har mulighed for DVI, så tænke det måske var fordi man kunne slutte DVI til via HDMI.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er DVI på kortet. Du kan ikke få et grafikkort i den klasse uden tilslutningsmuligheder af denne type idag med mindre der er tale om en bærbar computer.

Du skal IKKE benytte S-VHS til at forbinde PC og TV. Du kan ikke trække mere end 800x600 ud af denne type forbindelse og kvaliteten vil ikke være god.

DVI kan konverteres direkte til HDMI (og omvendt) via en lille adapter. Jeg vil anbefale dig at få fat i en adapter der går fra DVI->HDMI og så købe et HDMI kabel i stedet for at købe et kabel der har HDMI i én ende og DVI i den anden, idet du så KUN kan benytte kablet mellem PC og TV - ikke til en eventuel anden type afspiller i fremtiden. Ulempen ved at vælge et TV der har en DVI indgang frem for en ekstra HDMI indgang er, at du ikke kan føre lyden med igennem DVI, så hvis du engang får nogle ekstra afspillere, såsom BluRay, PS3 mv. så vil du ikke kunne føre lyden med over i en DVI indgang på TV'et og det er lidt upraktisk.
Af berno
Det med S-video opløsningen var godt klar over og det var også kun ment som sidste udvej, men det du fortæller er jo dejlige nyheder (nyt for mig i hvert fald), har som sagt ikke fundet nogen fladskærme, der har DVI, men vil da helt sikkert sætte det op med en adaptor til HDMI, for det kunne jo tænkes der kommer andre endheder på engang og det ville jo være dumt at begrænse sig :)