Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Magneter påvirker ikke fladskærme ligesom de påvirkede de gamle CRT Tv, da opbygningen er noget anderledes.

Chico: Umiddelbart lyder det som et komponent der laver fejlen med den blågrønne stribe. Det kan være en defekt, så hvis det fortsætter, synes jeg du skal prøve at forhøre dig hos Panasonic.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hverken LCD eller plasma TV har nogen afbøjningsmagneter til at styre billedet på, ligesom CRT har det. Det burde ikke være magnetisk interferens der forårsager det - især ikke når det går væk når TV'et "genstartes".

For mig lyder det som en controllerfejl i TV'et.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ponduus skrev:
kasperdall skrev:I anbefaler den i både; TV - Til stuen og TV - Til DVD'en/HTPC'en/spillekonsollen/

det ville være fedt hvis i havde en test af dette fjernsyn på denne side...

(måske har i, jeg har ikke kunnet finde den i hvert fald)
Der skulle gerne komme en snart.
Men ellers findes der andre anmeldelser af tv'et.
Fx:
http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... 37582&PN=1
og
http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/

Udemærkede anmeldelser. Sagt af en fuldstændig uvidende bruger ;)
Angående testen her på siden: Jeg har modtaget Tv'et og har det stående på testbænken nu, men der mangler stadig noget før jeg har den helt færdig.

Den er dog på vej. :)
Af chico
Tak for svar!
Af andeo
Efter indkørselsperioden på ca. 200 timer.

Hvad skruer i sådan cirka jeres Kontrast og Lysstyrke op på efter fjernsynet har fået lov til at ædles ind.

Jeg er snart oppe på de 100 timer så jeg er der ikke helt endnu, men spiller meget Call of Duty 4 online og det er træls at jeeg ikke altid kan se fjenderne :P

hvad er jeres indstillinger efter de 200 timer ....
Af chico
Der er et forslag i starten af denne tråd - jeg anvendte dem selv efter ca. 1 uge med reducerede indstillinger.
Af andeo
Jeg synes de indstillinger er for mørke :( jeg kan næsten ikke se noget i Call of Duty 4 ....

Jeg har sat min til Biograf og 30 hak fra venstre mod højre og det er stadig ikke optimalt,,,,
Af jonashansen
Hej :)

jeg overvejer lidt at købe 37PX80, da det er et godt tv til en super pris. jeg er bare lidt itvivel, da jeg nok kun kommer til at sidde omkring 1,5 til 2 meter væk fra det om det bliver for stort? . Jeg har også tænkt mig at bruge den til at game lidt counter strike og cod4, men bliver nok ikke det helt store. Ved ikke om der er nogen der har nogle erfaringer med hensyn til at sidde a tæt på eller gaming på skærmen?

( jeg har læst den artikel her inde på flatpanels, hvor man kan tæste hvor tæt på man må sidde)
Af Ziggy Starman
Ang. hakken i billedet, som nogle af jer skrev om omkring side 2 i dette indlæg: Ifølge anmeldelsen på hdtvtest.co.uk virker TV'ets deinterlacing tilsyneladende ikke... altså alle formerne for pulldown, right?

Jeg er rimeligt rusten på området med TV-specifikationer og sådan, så måske er det nonsens, det jeg siger... kan nogen kommentere anmeldelsen og sagen om deinterlacing?

http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/
Af NoNameDesigndk
Rasmus Larsen skrev:Angående testen her på siden: Jeg har modtaget Tv'et og har det stående på testbænken nu, men der mangler stadig noget før jeg har den helt færdig.

Den er dog på vej. :)
Noget nyt om hvornår du har testen klar Rasmus ? er det et par dage, en uger, to uger, eller hvor lang tid ca. ? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ziggy Starman skrev:Ang. hakken i billedet, som nogle af jer skrev om omkring side 2 i dette indlæg: Ifølge anmeldelsen på hdtvtest.co.uk virker TV'ets deinterlacing tilsyneladende ikke... altså alle formerne for pulldown, right?
Hvis de-interlacing ikke virkede, så kunne TV'et ikke vise et antennesignal. Dét der skrives er, at de-interlacing ikke fungerer upåklageligt, dvs. at signalet ikket oversættes helt perfekt. Deres test har blot en række kriterier som skal opfyldes for at et TV går igennem.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13