Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af theotoole
Hej med jer,
Vi skal have ny tv for første gang hvor der skal opgraderes fra en gammel 1920x1080 display.
Jeg har læst frem til at LG C5 skulle være meget fornuftigt, også til prisen;
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... 025/912309
Men er de virkelig så meget bedre ende f.eks -
https://www.dustin.dk/product/502009311 ... ab=reviews
https://compumail.dk/da/p/1003316604
-at det ekstra ca. 1500kr betaler sig, nu hvor jeg ikke ville af med det helt stor beløb?

Kan nogen vejlede om det? Tak :)
Køb blot LG oled. Kig her på tilbudsjagten. De er alle gode. Selvfølgelig er de nyeste de dyreste. Men sidste års model er stadig kæmpe upgrade. Køb så stort du kan presse ind i stue/budget.
Husk at afspilningskilden også er vigtig. Apple TV 4K er bedst (punktum)
Bemærk at du måske ser prisen hos Dustin eksl. moms. De handler ikke længere med private (dustinhome.dk er lukket) og default indstilling er at vise pris eks moms. Du kan slå moms til og fra ved at trykke på indkøbskurven.

Når det er sagt er der verden til forskel mellem OLED og alt andet. Det kræver bare ét besøg i elgiganten eller power for at kunne se det. Lad være med at lytte på sælgerne hvis de prøver at overbevise dig om andet. Det vil de kun gøre for at sælge dig over på en model de tjener mere på.
Ville gå C5 eller C6.

feks

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... 025/912292

https://www.pricerunner.dk/pl/2-3400799 ... Flatpanels

C6 ligger på 13.000 kr i Elgiganten...

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... 26/1104546

Der er en grund til at LG er så populære og står for 50% af det samlede OLED salg og Samsung, og de "andre", har ikke rigtig noget modsvar til LG's skærme, hvis du sammenligner hvad du får for pengene med en LG OLED i disse år.

"Lyder som reklame" ?

Gad godt at se navnet på en "billigere non OLED skærm, der gør det markant bedre end LGs.

13 år i træk er ingen tilfældighed, så de gør et eller andet rigtigt i forhold til konkurrenterne, så nej. Sælgerne kan ikke foreslå en anden skærm til prisen der er bedre end OLED.

https://www.lg.com/global/newsroom/lg-s ... xcellence/

Første ting at gøre:

https://www.whatgear.net/technology/lg- ... mp-tricks-

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c5-oled/settings

Uanset hvad du vælger af mærke, så held og lykke :)

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1285931399
Det lader til, du fortsætter PeterD, med dit had til Samsung og er forblindet på LG OLED!
Samsung er absolut anerkendt som et bud på et alternativ til LG WOLED, faktisk er Samsung S95H kåret til "King of TVs 2026"!
Mange af Samsungs billigere modeller benytter panel fra LG Displays, og er ofte at finde til fornuftige priser.

Inden jeg bliver anklaget for at være Samsung ambassadør, så vil jeg gøre opmærksom på, at dette ikke er tilfældet, men åbenbart nødvendigt, når du bliver ved med at komme med falsk information, som absolut ikke hjælper nogen brugere på dette forum.
Jeg forstår efterhånden ikke, du ikke får en henstilling om at stoppe med at sprede falsk fakta, som gør, at folk reagerer og der opstår en masse dum og unødvendig frem og tilbage!

At overhovedet gøre opmærksom på et 48" LG C6 til 13000 kr., er nok et af de værste bud overhovedet!

Det bedste råd jeg kan give, er, på lige fod med kimklarup, at gå efter minimum 55" til stuen. Det gør en verden til forskel.

Som svar på trådstarters spørgsmål, så ja, de billige Samsung skærme er slet ikke i samme klasse som eksempelvis et OLED fra LG eller andre producenter.

Jeg vile vente til Black Friday og se hvilke priser, et 55" eller større OLED kan findes til.
sælgeren spørger om han skal købe et Samsung LCD eller et LG OLED.

Jamen selvfølgelig skal de da købe et LCD frem for et OLED. Det er da klart .

Har du langt mærke til LG's priser på OLED sammenlignet med Sony og Panasonic og Hisense priser på LCD/QLED ?

Er du så ikke enig i at man får meget for pengene ?

Hvorfor råber du kun på når jeg nævner Samsung sammenlignet med LG OLED ?

Underligt noget

Jeg kan jo være ligeglad med hvad folk køber. Det er jo ikke mine penge.

Jeg ønsker blot at de får mest ud af deres penge. Jeg er da ked af hvis du syntes at jeg træder Samsung over tæerne , men der er åbenbart ingen reaktion når jeg nævner Panasonic, Sony, TCL eller Hisense.

At jeg nævner et C6 til 13.000 kr , er som illustration på , hvor stort prisforskellen kan være , men det kan du selvfølgelig ikke regne ud. ..

Forstår ikke du altid skal forsvare Samsung og ryger op i det røde felt...Historien har jo vist deres kreativitet på marketing fronten.

Er det ikke bedre at flere producerer skærme end kun 1-2 stykker ?

De andre brugere i tråden nævner også LG. Mon de også får en påtale ?
Hvordan kommer du frem til, trådstarter skal købe LCD fremfor OLED, når jeg skrev dette:

"Som svar på trådstarters spørgsmål, så ja, de billige Samsung skærme er slet ikke i samme klasse som eksempelvis et OLED fra LG eller andre producenter."?

"Lyder som reklame" ?
Svaret på dit spørgsmål er et rungende JA!

"Der er en grund til at LG er så populære og står for 50% af det samlede OLED salg og Samsung, og de "andre", har ikke rigtig noget modsvar til LG's skærme, hvis du sammenligner hvad du får for pengene med en LG OLED i disse år."

Hele dit indlæg er én STOR reklame for LG OLED som det ENESTE, der dur! ALT andet er ikke værd overhovedet at overveje, da de jo sidder ensomt på tronen, hvilket jo er så langt fra virkeligheden som muligt!

"13 år i træk er ingen tilfældighed, så de gør et eller andet rigtigt i forhold til konkurrenterne, så nej. Sælgerne kan ikke foreslå en anden skærm til prisen der er bedre end OLED."

Du glemte vist at skrive "LG" foran "OLED"!

Du skriver det som om de for 13 år i træk, har været en ensom majestæt, hvilket er ret selvforklarende de første 8-9 år, da de var den eneste producent af OLED, men siden Samsung gjorde deres entry, har de tvunget LG til at oppe sig, hvor teknologien inden da, ikke havde bevæget sig synderligt.
"King of OLED" har alle været med panel fra Samsung, så billedkvaliteten fejler bestemt ikke noget!
Udover Samsung, er der også flere andre producenter, der tilbyder modeller, hvor det hovedsageligt er med LG Displays som leverandør af panelerne, men de er bestemt også værd at overveje, hvor Philips f.eks. tilbyder Ambilight som noget unikt.

Overhovedet at nævne LG 48" C6 til 13000 kr. som en mulighed, er en joke, om jeg så forstår det eller ikke, så kan folk jo selv tjekke prisen, men det er da et slående eksempel på, at priserne på LG OLED ikke altid er hverken realistiske eller fordelagtige!

LGs priser er gode i perioder, men det er de ikke alene om. Samsung har ofte været bedste køb, om du så vil det eller ej!

At du ikke kan se, at dit indlæg er så farvet og ensporet, som det overhovedet kan være, hvilket du endda lader til selv at kunne se, men forsøger at skjule som en indforstået joke, er ikke til at fatte!

Hvis det lyder som reklame, så er det nok reklame!

Jeg stopper her, da det åbenbart er som at snakke til en mur!

Prøv at læse ikke blot dette, men en stor del af dine indlæg, men husk lige at pudse brillerne først, så måske er der en chance for, ti-øren falder!
Skal du ind og kommentere samtlige tråd som en moderator OG samtidig påtale andre folks indlæg ?

"uden Samsungs indtog, havde teknologien ikke rykket sig".

Det er lidt en hån mod LG. Deres paneler er også blevet lysstærkere med årene

Kan da godt være Samsung er blevet rigtig gode, men hvorfor producerer de så ikke suhd skærme mere.
Man har et standpunkt til man tager et nyt .

https://ing.dk/artikel/samsung-vores-su ... e-end-oled

Du hænger sig STADIG i en LG skærm til 13.000 kr selvom jeg påtaler at det var et eksempel for at se prisforskellen.
Intet andet.

Ja folk KAN selv tjekke priserne, men hvorfor ikke yde lidt service for folk ?

Man får jo mindre og mindre lyst til at følge med herinde, når der føres en hetz mod ens kontroversielle indspark og der er ligemeget om undertegnede kommer med priser på forskellige mærker. Når det er sagt så er der en grund til at OLED er populært og hvad mere naturligt er ,at se på det firma som har mest erfaring inden for teknologien ?
OG OLED har altid været fremragende billedkvalitet hvor selv de tidlige skærme var meget "præcise" i billedet og samtidig faldet til en pris hvor mange kan være med ?

Jeg har intet mod at anbefale MANGE forskellige mærker til folk. Der hvor de får mest for pengene eller fordi teknologien er god til prisen.

Jeg er bedøvende ligeglade om det så er Philips, LG, eller andre mærker feks fra Kina.

Vi alle skriver jo hvad trådstarter primært skal kigge på.

Se bare på de to første indlæg

Go' fornøjelse til trådstarter
Det lader ikke til, du huskede at pudse dine briller?

Så længe du bliver ved med at sprede falsk og ensporet propaganda, vil jeg blive ved med at kommentere det, så folk kan få ordentlig og saglig information!
Selv er jeg forundret over, du ikke er i stand til at indse, hvad jeg forsøger at få dig til at fatte!
Du har åbenbart glemt, at det samme var tilfældet for år tilbage, men hvor det var omvendt.
Her var det en bruger herinde, der var ligeså ensporet som dig, blot var han Samsung fanboy.
Her reagerede jeg på samme måde, og anbefalede ofte LG OLED i stedet, så morsomt du beskylder mig for at være ambassadør for Samsung, men der er jo lige det med hukommelsen.
Man kan ikke komme udenom, at det er prisen, der er afgørende for de fleste, hvor produkterne er ret sammenlignelige.
OLED fra de forskellige mærker, er alle gode på hver deres måde.

Hvorfor skriver du dette, som om det var et citat?

"uden Samsungs indtog, havde teknologien ikke rykket sig".

IGEN et eksempel på, du hverken forstår eller husker, hvad det er, du har læst!

Jeg skrev dette:
"men siden Samsung gjorde deres entry, har de tvunget LG til at oppe sig, hvor teknologien inden da, ikke havde bevæget sig synderligt."

Hvis de ikke var kommet med MLA, som var dyrt at producere, netop det år hvor Samsung introducerede deres bud på et OLED-TV, ville de være efterladt i støvet med hensyn til billedkvalitet.
Stadig er der mange, der mener, at Samsungs egne paneler er overlegne, men jeg ser det meget som et dødt løb med G-serien fra LG.

"Kan da godt være Samsung er blevet rigtig gode, men hvorfor producerer de så ikke suhd skærme mere.
Man har et standpunkt til man tager et nyt ."

Du har helt ret med hensyn til deres standpunkt, men hvis du havde fulgt lidt med, så kendte du også svaret på hvorfor!
De har simpelthen erkendt, at OLED er den teknologi, der tilbyder den bedste billedkvalitet i øjeblikket, og med den fart kineserne har på, og med statsstøtte til at garantere de kan producere billigere end koreanerne, så de det ganske simpelt ikke længere som rentabelt.
At bruge den kendsgerning, at LG har været længere på markedet med at tilbyde OLED-TV, tror jeg folk vil blæse på.
De prioriterer billedkvaliteten og prisen, hvilket er en fordel for køberne, da det har skabt konkurrence.

"der føres en hetz mod ens kontroversielle indspark"

At du selv kan se, at dine indspark er kontroversielle, lyder lovende for fremtiden!

Hvis det blot var et eksempel for at se prisforskellen, hvorfor skrev du så dette:

"At jeg nævner et C6 til 13.000 kr , er som illustration på , hvor stort prisforskellen kan være , men det kan du selvfølgelig ikke regne ud. ..""

Hukommelsen der svigter igen?

Siden du er er bedøvende ligeglad, om det så er Philips, LG, eller andre mærker f.eks. fra Kina, hvorfor er det så ikke, hvad dine kontroversielle indspark afspejler?
Der er så kun en halv sandhed, de bruger jo de samme paneler som andre fabrikater, men de har de bedste indstillinger Out of the Box, og kvaliteten måske nok en tand bedre.