Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Naiera
Rasmus Larsen skrev: ↑21 sep 2026, 10:12 Apropos mod og brand, ser det ud til, at 'The Savant' endelig får premiere til foråret. Trods alt noget at de ikke har droppet den.
Først til foråret, så vidt jeg læste et sted i nat.

Men i det mindste kommer den ud.

Amazon droppede i øvrigt en sæson med Reacher, hvor han slås med white supremacists.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
New York Times har publiceret deres liste over de 100 bedste tv-serier fra dette årtusind.

Breaking Bad som nummer 1. Lost nummer 22. Enig/uenig?

Apropos vores snak om Apple vs. HBO, så er tre fra Apple TV (Severance, Slow Horses, Ted Lasso) og 28 fra HBO (dog visse co-produktioner med BBC mv.)

New York Times har lavet listen baseret på input fra 500 folk i branchen, primært Hollywood-folk inkl. skuespillere, instruktører osv.
Vedhæftede filer
HTFYAhGXoAAsPG0.jpeg
HTFYAhGXoAAsPG0.jpeg (186.72 KiB) Vist 236 gange
Af steadi
Breaking Bad er, imo, god, men ikke i nærheden af den bedste serie i dette årtusinde, hvis jeg selv skulle sætte en liste sammen.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det er en US liste, der er nok nogle serier der ikke er tilgængelig her, og der er så heller ikke Danske/Nordiske serier med. Så det vil give et andet billede hvis det var en liste med serier på de Nordiske platforme.
Af Tabula Rasa
Jøsses. Ikke at jeg nødvendigvis er specielt overrasket, men det er godt nok en liste, jeg har meget svært ved at tage seriøst. Og uagtet af, at f.eks. hverken nordiske, europæiske, asiatiske eller sydamerikanske serier er at finde (igen, ikke overraskende, når det er Hollywood branche folk der adspørges), synes jeg stadig ikke det er en liste der bare er tilnærmelsesvis retvisende.

Selv med en klar bevidsthed om, at enhver top100 liste altid vil stå i subjektivitetens ofte ulideligt (u)klare skær, er den ikke engang remotely tæt på at ligne noget, hvor jeg tænker: ‘det er da en helt ok repræsentativ liste’. :p

Ps. @Rasmus: det ligger i øvrigt ikke helt off fra en snak on imdb og dets ratings. Jeg har flere gange begyndt at svare og skrive, men shit altså… Både i mit hoved og med bekendte er imdb’s (ubrugelige) scores en samtale jeg har haft mange gange! Og hver gang jeg begynder, bliver indlægget liiiiige langt nok, fyldt med aaaalt for mange nuancer og argumenter, der går frem og tilbage, på kryds og tværs, mellem alt fra subjektivisme, objektivisme, intersubjektivitet og fortolkningshorisonter. And, well, this isn’t really the place for that…haha.

But the long story, ultra (and way, way too) short: jeg finder desværre imdb’s ratings aldeles ubrugelige og upålidelige - for min eget vedkommende. :) Og omend jeg ved, at det klart kræver en underbygget uddybning, vil jeg vove at påstå, at uanset om du, jeg eller andre kigger på en score for en given film eller serie, som værende et udtryk for enten topkarakter eller bundkarakter, er vi hver gang, i særdeleshed i imdb’s tilfælde, både alt for barmhjertige og kritiske, på en og samme tid :D
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19