Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Rasmus Larsen skrev: ↑22 sep 2026, 13:55
Rasmus Larsen skrev: ↑07 sep 2026, 09:29 Apple tester surround-system med fire HomePods til Apple TV 4K

Ja tak, det har jeg efterspurgt længe. Gad vide, hvorfor det tager så lang tid. Det virker som en relativ simpel udfordring at løse, når man allerede kan parre to højttalere trådløst.
Jeg har rodet med tvOS 27.2 beta 2 på Apple TV 4K (3rd Gen) og man kan nu trådløst parre fire HomePod-højttalere fast. Dvs. 2x2 par HomePods.

Jeg har parret 2x HomePod (1st Gen) og 2x HomePod mini.

Meereen, funktionen er ikke færdigbagt i betaen. De to HomePod mini spiller samme lyd som "fronthøjttalerne". Der er ikke pt. nogen måde at tildele roller på, altså baghøjttalere. Spørgsmålet er så om det kommer i senere betaer af tvOS 27.2 eller det er planlagt til senere. Jeg kan forestille mig, at Apple laver en smart auto-kalibreringsfunktion, når det er klar.

Pt. sendes lyden også kun i alle fire HomePods, hvis det er video eller musik. Åbner man et spil, så får man kun lyd i det ene par HomePods (dem man parrede først).
Der er lige kommet public beta af tvOS 27.2, hvis I vil prøve dette. Kræver at I også har HomePods. Parring af andre AirPlay-højttalere fungerer på en anden måde.
Rasmus Larsen skrev: ↑23 sep 2026, 10:11
Rasmus Larsen skrev: ↑07 sep 2026, 09:29 Apple tester surround-system med fire HomePods til Apple TV 4K

Ja tak, det har jeg efterspurgt længe. Gad vide, hvorfor det tager så lang tid. Det virker som en relativ simpel udfordring at løse, når man allerede kan parre to højttalere trådløst.
Jeg har rodet med tvOS 27.2 beta 2 på Apple TV 4K (3rd Gen) og man kan nu trådløst parre fire HomePod-højttalere fast. Dvs. 2x2 par HomePods.

Meereen, funktionen er ikke færdigbagt i betaen. De to HomePod mini spiller samme lyd som "fronthøjttalerne". Der er ikke pt. nogen måde at tildele roller på, altså baghøjttalere. Spørgsmålet er så om det kommer i senere betaer af tvOS 27.2 eller det er planlagt til senere. Jeg kan forestille mig, at Apple laver en smart auto-kalibreringsfunktion, når det er klar.

Pt. sendes lyden også kun i alle fire HomePods, hvis det er video eller musik. Åbner man et spil, så får man kun lyd i det ene par HomePods (dem man parrede først).
Der er lige kommet public beta af tvOS 27.2, hvis I vil prøve dette. Kræver at I også har HomePods. Parring af andre AirPlay-højttalere fungerer på en anden måde.
Ser ud til at være det samme i 27.0. Men bider mærke i at min setup nu vises i Airplay-menuen som “Hjemmebiograf” og ikke som “Stue”, som det gjorde før.
Cyberpunkt 2077 på A19 Pro i iPhone 17 Pro. Spillet er ikke officielt tilgængeligt til iOS, men er porteret. Ser ud til at køre fint med frame rate på 30-43fps i klippet. Der bruges ikke bruges frame-gen, altså kunstigt udregnede frames ala Nvidia DLSS. Opløsningen er ikke bekræftet.

EDIT: Opløsningen er 900p med medium grafikindstilinger. Det er macOS versionen, som folk pt. eksperimenterer med at få til at køre på iPhone og iPad. Det kører direkte i Apples Metal, ikke via emulator eller lignende.

A19 Pro er som bekendt en af de chips, der er nævnt til næste Apple TV 4K. Med en boks vil der ikke være et batteri mv. at tage hensyn til.

Har testet lidt videre. Man kan faktisk parre flere end fire HomePods, men stadig ingen roller til hver.

Det skal dog nævnes, at mine HomePods kører audioOS 27. Det er muligt at begrænsningerne er løst i audioOS 27.2 beta, men den kan ikke installeres på 1st Gen HomePod.
Der går rygter om en ny Apple TV 4K boks kommer i oktober, men ligner den gamle skriver rec.dk

Tror i ikke den koster op mod 3000 kr?
Apples officielle frigivelsesnoter til tvOS 27. Desværre ikke på dansk endnu.

Eneste ting, vi ikke havde spottet, er sidste punkt.

What's new in tvOS 27
This update brings enhancements to the Apple Music, Podcasts, and AirPlay experiences on tvOS. It also brings captions to more content, adds the ability to block individual apps, and provides bug fixes and security updates for your Apple TV 4K.

Apple Music
- Hi-Res Lossless audio support provides a studio-quality listening experience.
- AutoMix transitions one song into the next like a DJ does, time stretching and beatmatching to deliver a continuous playback experience.

This release also includes other features and improvements:
Video podcasts bring your favorite shows to the TV in the redesigned Podcasts app.
- AirPlay performance improvements deliver faster, more responsive connections when sharing photos, videos, and music from iPhone, iPad, or Mac to Apple TV.
- Transcribed audio helps you follow along with content when standard captions or subtitles aren’t provided.
- Dynamic Text support in Accessibility settings allows you to set your preferred text size across supported apps.
- Individual app controls in Settings let you block users from launching specific apps.

https://support.apple.com/en-us/106336
MacRumors har fundet referencer i koden til den nye såkaldte Apple TV 4K (4th Gen).

I koden ligger der også dette billede (baggrundsgradienten er noget de har lagt på), altså samme design som 3rd Gen.

https://www.macrumors.com/2026/09/25/ne ... 4k-leaked/
Vedhæftede filer
Apple-TV-Sans-Remote-Feature.jpg
Apple-TV-Sans-Remote-Feature.jpg (79.61 KiB) Vist 161 gange
Rasmus Larsen skrev: ↑24 sep 2026, 13:56
Rasmus Larsen skrev: ↑22 sep 2026, 12:26 Forvent flere koncerter med spatial audio – rumlig lyd – på Apple TV i nærmeste fremtid.

Apples nye koncertsted transmitterer live-koncerter i spatial audio
Første koncerter afsløres i morgen klokken 8:45am ET. Apple henviser til denne side: https://www.applemusichall.com/
Jeg får ikke set dem live, men er spændt på at se optagelsen af Elton John med spatial audio, hvilket jeg går ud fra betyder Dolby Atmos konkret.

• 1
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160