23 sep 2026, 10:11
Rasmus Larsen skrev: ↑22 sep 2026, 13:55Der er lige kommet public beta af tvOS 27.2, hvis I vil prøve dette. Kræver at I også har HomePods. Parring af andre AirPlay-højttalere fungerer på en anden måde.Rasmus Larsen skrev: ↑07 sep 2026, 09:29 Apple tester surround-system med fire HomePods til Apple TV 4KJeg har rodet med tvOS 27.2 beta 2 på Apple TV 4K (3rd Gen) og man kan nu trådløst parre fire HomePod-højttalere fast. Dvs. 2x2 par HomePods.
Ja tak, det har jeg efterspurgt længe. Gad vide, hvorfor det tager så lang tid. Det virker som en relativ simpel udfordring at løse, når man allerede kan parre to højttalere trådløst.
Jeg har parret 2x HomePod (1st Gen) og 2x HomePod mini.
Meereen, funktionen er ikke færdigbagt i betaen. De to HomePod mini spiller samme lyd som "fronthøjttalerne". Der er ikke pt. nogen måde at tildele roller på, altså baghøjttalere. Spørgsmålet er så om det kommer i senere betaer af tvOS 27.2 eller det er planlagt til senere. Jeg kan forestille mig, at Apple laver en smart auto-kalibreringsfunktion, når det er klar.
Pt. sendes lyden også kun i alle fire HomePods, hvis det er video eller musik. Åbner man et spil, så får man kun lyd i det ene par HomePods (dem man parrede først).