PeterD skrev: ↑21 sep 2026, 16:25
Jeg er personligt ikke til Samsung, da der er lidt for meget "farvolade" på skærmen og deres historik med at henlede "QLED"/LCD som være på højde med OLED i reklamer, samt at de VIL være størst på al elektronik (Hårtørrer? , Tv, Smartphones, gagdes? osv ) og at folk ofte klager over (små)problemer med kvaliteten efter XX måneder.. og så det at der efterhånden er nye spillere på markedet.
WebOS fungerer fint hos konkurrenten syntes jeg
Det kommer som en nyhed!

Dine begrundelser er dog ikke meget bedre end JornHs, SYNES jeg.
At du ikke bryder dig om deres metoder - hvilket jeg er absolut enig i, jeg kan endda nævne flere svinestreger (som ikke umiddelbart har noget med Supergrisen at gøre) - har jo ikke noget med deres produkter at gøre, men etikken bag.
Så kan man jo også begynde at diskutere, om man vil støtte kinesiske produkter, som, du jo synes, er åh så spændende.
I bund og grund har det ikke noget med produkterne at gøre.
Hvilke tanker man gør sig, når det kommer til et bestemt mærke, må være helt op til den enkelte, og burde holdes ude af en tråd som denne, med mindre man har egentlige beviser og ikke bare nogle personlige og tilfældige formodninger .
Den med farv(o)laden, vil jeg mene, ligger tilbage i tiden, hvor de havde alt for meget knald på kontrast og farver som var alt for kølige, hvilket gjorde at sne blev nærmest blåt, men det var et bevidst valg, som gjorde at de så imponerende ud, når de stod ved siden af skærme af andet fabrikat, men dette er efterhånden en saga blot, hvor specielt Samsungs OLED med deres egne QD OLED-paneler af mange bliver opfattet som dem med de bedste farver på markedet.
At de ikke udelukkende lever af at lave TV, kan jeg ikke se er relevant. Holdbarheden er svær at få et overblik over, men jeg mener, det er vigtigt at pointere, at Samsung tilbyder skærme i mange prisklasser, og i teorien skulle det gerne være sådan, at kvaliteten skulle følge prisen. Jo længere man gå op i prisklassen, jo bedre muligheder for at benytte sig af bedre komponenter og materialer.
Hvordan det forholder sig i virkeligheden er meget svært at gennemskue, så jeg ville blive glad, hvis du påstod, du havde fundet de vises sten?
Udfra hvad du har skrevet tidligere, lader det ikke til, du har meget erfaring med WebOS, og i den sidste ende er det meget en vanesag. Ligeledes er de bedre TV som regel udstyret med en bedre og kraftigere SoC end de billige modeller, og så er der jo altid løsningen med en ekstern enhed, som ofte bliver anbefalet herinde og andre steder.