@JornH: hold nu op…. Jeg skrev: if in doubt! Hvis man ikke har plads til mere end X antal tommer, så er man, jævnfør hvad jeg skrev, ikke ‘in doubt’. Læs hvad der står og skrives, ikke hvad du frit fortolker og har lyst til at læse.
Og så bare lige, fordi du for gud ved hvilken gang bliver ved med at skrive det i et hobetal af tråde: vil du fraråde LG, så argumenter for sagen. Et ‘det vil jeg fraråde’ i forskellige afskygninger uden begrundelser giver ikke klarhed for nogen - tværtimod forvirrer det kun yderligere, for dem der med de pågældende indlæg søger råd til at foretage beslutninger.
Og når du så oveni, i hvert fald i indeværende tråd, begrunder det med ‘for lang tid siden’ indlæg og feedback i et forum, der oveni købet kun vedrører én sølle app, så er der ikke belæg for benytte det som empirisk argumentation til råd, der vedrører nutidige køb af teknologi (og dets software). … Og bare for at male det HELT på væggen, hvad der står tilbage af uklarheder med et sådant indlæg - og af samme grund, hvorfor det ikke rigtig er brugbart: for hvad er ‘for lang tid siden’? Et år, tre, fem eller ti? Og hvilke tv, hardware eller software iterationer var der tale om? Er de stadig aktuelle? Og alt efter hvad “lang tid siden er’, er der så kommet bug fixes, nye iterationer, software, teknologi, som har fixet det pågældende problem?
And just in case: det er ikke spørgsmål jeg forventer besvaret. Men det er spørgsmål der nødvendigvis skal afklares, før det giver mening at begynde at bruge det som basis for noget der minder om brugbar rådgivning.
Ps….sorry hvis det er lidt stramt. Jeg har bare set den der ‘køb ikke LG’ fra dig SÅ mange gange nu, uden et eneste sagligt argument. Og jeg synes faktisk ikke det gør noget godt for et forum eller de indlæg, der søger at skabe et vidensgrundlag, med hvilket de kan foretage velfunderede valg og potentielt spendere flere tusind kroner.
Så, kære JornH: vil du ikke bare tænke over, om det, du skriver, faktisk tilføjer et argument og hjælper til at
du ville godtage det som sagligt eller velfunderet? Eller med andre ord: hvis det var
dig, der søgte et råd, bidrager indlægget så med en viden eller et perspektiv, hvor du tænker, at det gør dig klogere og mere tryg i hvordan du skal vælge og bruge
dine penge?