Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pwest
Hej

Har kigget på tcl 65MSQLED85L men kan ikke finde ud af om det er et godt køb til 11500,- Kan se der er et 2026 model og kan ikke finde så meget på det.

Vi har Samsung i dag og har været tilfreds med det.

Søger lidt inputs og råd :-)
Af hopgreve
Hej...Du kan få et TCL 65 C8L , for ca 11800kr i Elgiganten. Det er lidt bedre , og kan kun sige godt om TCL , selvom jeg ellers altid har haft Panasonic og Sony. Har selv et 65 c855 , og kender 2 der har 65 C8K , sidste års model ,
MVH
Af Supergris
Jeg ser ingen grund til at kigge den vej, når man kan få 77" OLED til under 10.000 kr. og 65" som regel endnu billigere, når de er på tilbud.
Hvis I er tilfredse med jeres nuværende TV, hvorfor så købe nyt?
Af JornH
Hej, jeg kender ikke til TCL, men vent til på fredag da har bla. Power tilbud på TV, men som Supergris siger kan man få en OLED til den pris… men hvorfor ikke købe Samsung igen? Power plejer at have LGs på tilbud, men vil anbefale at købe et andet mærke, men mit gæt deres OLEDs kan købes til under 10.000 kr…
Af JornH
Men kommer lidt an på hvor du bor, Power og Elgiganten vil have samme pris i Fields på Amager fra fredag,
men Elgiganten har en Samsung med stor tilbuds pris, men ikke ret mange på lager og kommer igen an på hvor du evt. kan afhente tvet…
Af PeterD
JornH skrev: ↑21 sep 2026, 02:07 Hej, jeg kender ikke til TCL, men vent til på fredag da har bla. Power tilbud på TV, men som Supergris siger kan man få en OLED til den pris… men hvorfor ikke købe Samsung igen? Power plejer at have LGs på tilbud, men vil anbefale at købe et andet mærke, men mit gæt deres OLEDs kan købes til under 10.000 kr…
Så du vil IKKE anbefale LG OLED...

Okay, så.

Du anbefaler jo ALTID Panasonic eller Samsung.

Er det en eller anden personlig hetz mod LG OLED ?

Sådan vurderes deres skærme

LG til højre
Samsung til venstre

Billede

https://www.techradar.com/televisions/g ... ested-them
Af JornH
Det er af grunde for længe siden, da jeg var hjælper i Yousees Forum, folk klagede over LG tv ikke virkede med Yousee’s apps. Det gør det ikke bedre da det er bevist LG tv overvåger deres brugere.

Jeg har spurgs Powers svar bot hvorfor de har så mange LGs på tilbud om det var fordi de havde for mange på deres lagre, men det fik jeg ingen svar på, nu må vi se hvad de har på tilbud på fredag, næppe Panasonics tv…

Men en anden grund jeg har fået 5 års garanti på mine tv, det får man næppe på LGs…
Af G80
Hvis du alligevel har overbevist dig selv om at smide 11.500 kr, er det bedste køb lige for tiden nok LG 77" C5 til 12.500 kr eller 65" LG C5 til 9.500 kr.
77" gør det at du om 2 år ikke tænker at 65" var for småt :).
Af JornH
De LGs koster nok kun det halve i Fields på fredag…
Af Tabula Rasa
G80 skrev: ↑21 sep 2026, 08:41 77" gør det at du om 2 år ikke tænker at 65" var for småt :).
This is the way!

… Man har ofte hørt: ‘argh, det var måske en tand for lille et tv’. Men man hører stort set aldrig: ‘argh, det var sgu for stort et tv jeg købte’! If in doubt, go bigger!
Af JornH
Måske der ikke er plads til mere end et 65 tommer, jeg har en 48 og et 50 tommer de er rigeligt store til mig, især da jeg sidder ret tæt på min 50 tommer…
Af Provinsen
JornH skrev: ↑21 sep 2026, 08:13 Det er af grunde for længe siden, da jeg var hjælper i Yousees Forum, folk klagede over LG tv ikke virkede med Yousee’s apps. Det gør det ikke bedre da det er bevist LG tv overvåger deres brugere.

Jeg har spurgs Powers svar bot hvorfor de har så mange LGs på tilbud om det var fordi de havde for mange på deres lagre, men det fik jeg ingen svar på, nu må vi se hvad de har på tilbud på fredag, næppe Panasonics tv…

Men en anden grund jeg har fået 5 års garanti på mine tv, det får man næppe på LGs…
Det begynder efterhånden at blive trættende, at skulle læse dine vage argumenter ift LG.
Det må knageme være længe siden du har "hjulpet" til i Yousee´s forum. LG´s Yousee app fungerer uden problemer her på adressen. Det som jeg antager at mange gør forkert ift smart tv apps, er at det skal gøres trådløst. :s Til trods for at de fleste producenters wifi antenner hvad smart tv angår, er noget bras.
Mange problemer opstår også fordi mange muligvis glemmer at rydde cachen på tvét. (hukommelsesoptimering). Det punkt i menuen tager ca 10 sek at finde og 4 sek at køre.
Den eneste udfordring Yousee´s udstyr har, som er et reelt problem, er de gamle YS4000 UHD bokse som til tider kludrer i HDCP godkendelsen. Det kræver blot en genstart af boksen (strøm til/fra).

Jeg håber det er svar nok?

Mvh Provinsen.
Af Tabula Rasa
@JornH: hold nu op…. Jeg skrev: if in doubt! Hvis man ikke har plads til mere end X antal tommer, så er man, jævnfør hvad jeg skrev, ikke ‘in doubt’. Læs hvad der står og skrives, ikke hvad du frit fortolker og har lyst til at læse.

Og så bare lige, fordi du for gud ved hvilken gang bliver ved med at skrive det i et hobetal af tråde: vil du fraråde LG, så argumenter for sagen. Et ‘det vil jeg fraråde’ i forskellige afskygninger uden begrundelser giver ikke klarhed for nogen - tværtimod forvirrer det kun yderligere, for dem der med de pågældende indlæg søger råd til at foretage beslutninger.

Og når du så oveni, i hvert fald i indeværende tråd, begrunder det med ‘for lang tid siden’ indlæg og feedback i et forum, der oveni købet kun vedrører én sølle app, så er der ikke belæg for benytte det som empirisk argumentation til råd, der vedrører nutidige køb af teknologi (og dets software). … Og bare for at male det HELT på væggen, hvad der står tilbage af uklarheder med et sådant indlæg - og af samme grund, hvorfor det ikke rigtig er brugbart: for hvad er ‘for lang tid siden’? Et år, tre, fem eller ti? Og hvilke tv, hardware eller software iterationer var der tale om? Er de stadig aktuelle? Og alt efter hvad “lang tid siden er’, er der så kommet bug fixes, nye iterationer, software, teknologi, som har fixet det pågældende problem?

And just in case: det er ikke spørgsmål jeg forventer besvaret. Men det er spørgsmål der nødvendigvis skal afklares, før det giver mening at begynde at bruge det som basis for noget der minder om brugbar rådgivning.

Ps….sorry hvis det er lidt stramt. Jeg har bare set den der ‘køb ikke LG’ fra dig SÅ mange gange nu, uden et eneste sagligt argument. Og jeg synes faktisk ikke det gør noget godt for et forum eller de indlæg, der søger at skabe et vidensgrundlag, med hvilket de kan foretage velfunderede valg og potentielt spendere flere tusind kroner.

Så, kære JornH: vil du ikke bare tænke over, om det, du skriver, faktisk tilføjer et argument og hjælper til at du ville godtage det som sagligt eller velfunderet? Eller med andre ord: hvis det var dig, der søgte et råd, bidrager indlægget så med en viden eller et perspektiv, hvor du tænker, at det gør dig klogere og mere tryg i hvordan du skal vælge og bruge dine penge? :)
Senest rettet af Tabula Rasa 22 sep 2026, 03:59, rettet i alt 6 gange.
Af Pwest
Supergris skrev: ↑20 sep 2026, 21:40 Jeg ser ingen grund til at kigge den vej, når man kan få 77" OLED til under 10.000 kr. og 65" som regel endnu billigere, når de er på tilbud.
Hvis I er tilfredse med jeres nuværende TV, hvorfor så købe nyt?
Større stue og det gamle skal ind i et andet rum. 77" er dog for stort :-)