Log ind med sociale netværk
22 jul 2026, 10:30
Star Wars: The Mandalorian and Grogu er udkommet hos Apple i Vision & Atmos
Mvh
Flemming Larsen
Flemming Larsen
22 jul 2026, 19:46
Jeg har tidligere købt The Searchers i HD. Nu er der kommet en ny version, der ligger separat i 4K Dolby Vision. Hvad er sandsynligheden for, at min version bliver opgraderet til den nye, når de ligger separat af hinanden?
22 jul 2026, 20:05
Har længe undret mig over en titel som Midnight Run (Robert De Niro) ikke er at finde i den danske Itunes. Er der nogen der har en ide omkring grunden til denne mangel og hvor man evt. kan henvende sig hos Apple? For at de kan tilføje den det danske katalog. Den er i øvrigt at finde i bl.a den svenske Itunes.
22 jul 2026, 20:37
Søren Chr skrev: ↑22 jul 2026, 20:05 Har længe undret mig over en titel som Midnight Run (Robert De Niro) ikke er at finde i den danske Itunes. Er der nogen der har en ide omkring grunden til denne mangel og hvor man evt. kan henvende sig hos Apple? For at de kan tilføje den det danske katalog. Den er i øvrigt at finde i bl.a den svenske Itunes.Det er vel nærmere et spørgsmål om at kontakte distributøren for det danske marked. Tvivler på Apple selv kan vælge at gøre en titel tilgængelig hertil.
23 jul 2026, 10:15
Er der nogen (Rasmus måske?) der har erfaring eller viden til at estimere, hvor lang tid der typisk går, før film der er fjernet fra dansk Itunes/Apple TV (antageligvis pga. distributionsrettigheder/forhandlinger), vender tilbage? Dvs. som har været der, og dermed har været del af en distrubutionsaftale, men som nu er udløbet og derfor ikke er der længere.
Jeg er med på, at det ikke er sikkert at det sker. Men under forudsætning af, at det sker, hvad kan eller skal man så forvente af tidshorisont? Forhandles sådan noget årligt, oftere, eller sjældnere? Eller skal man snarere forvente, at den eller de film er gone for good?
Jeg spørger fordi jeg nu inden for kort har holdt øje med to film, som jeg har (eller havde) afventet tilbud på, men nu ikke længere er tilgængelige via dansk Apple TV/Itunes.
Kombinationen af, at dansk Apple TV/Itunes hertil mangler et væld af andre film (som enten aldrig har været der eller forsvandt før jeg selv begyndte at kigge derinde) og - modsat flere andre lande/regioners distributører - danske distributørers tilsyneladende ‘ringeagtelse’ af det danske marked og/eller dets købere (om det er distributørers manglende villighed til at levere 4k, Atmos, eller film i det hele taget, eller NF’s fuckfinger til danske forbrugere, take your pick), begynder min villighed til at putte penge i deres lommer og tålmodighed så småt at findes på et forsvindende lille sted.
Jeg er med på, at det ikke er sikkert at det sker. Men under forudsætning af, at det sker, hvad kan eller skal man så forvente af tidshorisont? Forhandles sådan noget årligt, oftere, eller sjældnere? Eller skal man snarere forvente, at den eller de film er gone for good?
Jeg spørger fordi jeg nu inden for kort har holdt øje med to film, som jeg har (eller havde) afventet tilbud på, men nu ikke længere er tilgængelige via dansk Apple TV/Itunes.
Kombinationen af, at dansk Apple TV/Itunes hertil mangler et væld af andre film (som enten aldrig har været der eller forsvandt før jeg selv begyndte at kigge derinde) og - modsat flere andre lande/regioners distributører - danske distributørers tilsyneladende ‘ringeagtelse’ af det danske marked og/eller dets købere (om det er distributørers manglende villighed til at levere 4k, Atmos, eller film i det hele taget, eller NF’s fuckfinger til danske forbrugere, take your pick), begynder min villighed til at putte penge i deres lommer og tålmodighed så småt at findes på et forsvindende lille sted.
C3 | HW-Q995D | EAH-AZ100 | C10 MkII WiiM
29 jul 2026, 18:00
Disclosure Day er udkommet til køb og leje i 4K DV og Atmos. Vi har sammenholdt priser og billed/lydformater:
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1785330782
04 aug 2026, 06:57
Jeg forsøger at finde ud af, om følgende film har været på dansk Itunes/Apple TV (og om de af jer, de har købt dem, i så fald stadig har dem tilgængelige) eller om de simpelthen slet ikke har haft en distributionsaftale på noget tidspunkt. De er til min ærgrelse p.t. ikke tilgængelige, men kunne virkelig godt tænke mig at vide, om de har været det.
Hvis nogen tidligere har købt eller lejet nogle af nedenstående, giv gerne et praj. Pfh. tak!
- Pans Labyrint (2006)
- Martyrs (2008) (den franske, originale version)
- The Wailing (2016)
- Dark Crystal (1982) (den står af en eller anden grund med forskellige årstal i andre regioner, not sure why)
- The Fall (2006)
- Moon (2009)
- Hero (2002)
- Den Forbudte By (2006)
Hvis nogen tidligere har købt eller lejet nogle af nedenstående, giv gerne et praj. Pfh. tak!
- Pans Labyrint (2006)
- Martyrs (2008) (den franske, originale version)
- The Wailing (2016)
- Dark Crystal (1982) (den står af en eller anden grund med forskellige årstal i andre regioner, not sure why)
- The Fall (2006)
- Moon (2009)
- Hero (2002)
- Den Forbudte By (2006)
Senest rettet af Tabula Rasa 04 aug 2026, 08:26, rettet i alt 2 gange.
C3 | HW-Q995D | EAH-AZ100 | C10 MkII WiiM
04 aug 2026, 11:19
Så skete det, jeg har misset adgangen til købte film. Jeg købte for nogle siden nogle "Brandmand Sam" film til min søn. Dem kan jeg nu ikke længere se. De optræder i mit bibliotek, men der er ikke nogen "play" knap. Vil skrive til Apple / itunes.
Jeg har kun adgang til én af de 5 købte film. Nu bliver jeg da lidt nervøs for resten af mit "bibliotek". Godt jeg også har skiver!
Jeg har kun adgang til én af de 5 købte film. Nu bliver jeg da lidt nervøs for resten af mit "bibliotek". Godt jeg også har skiver!
04 aug 2026, 13:01
Ok. Opdatering. Hvis jeg henter filmene på min mac, så kan jeg se dem. Underligt.
05 aug 2026, 09:47
EU må komme ud af vagten og få lavet MoviesAnywhere variant til EU borgere
06 aug 2026, 01:07
Rasmus Larsen skrev: ↑29 jul 2026, 18:00 Disclosure Day er udkommet til køb og leje i 4K DV og Atmos. Vi har sammenholdt priser og billed/lydformater:Jeg blev faktisk lidt skuffet over den,
Mvh
Flemming Larsen
Flemming Larsen
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto