Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af AndreasNyvang
Jeg har tidligere købt The Searchers i HD. Nu er der kommet en ny version, der ligger separat i 4K Dolby Vision. Hvad er sandsynligheden for, at min version bliver opgraderet til den nye, når de ligger separat af hinanden?
Af Søren Chr
Har længe undret mig over en titel som Midnight Run (Robert De Niro) ikke er at finde i den danske Itunes. Er der nogen der har en ide omkring grunden til denne mangel og hvor man evt. kan henvende sig hos Apple? For at de kan tilføje den det danske katalog. Den er i øvrigt at finde i bl.a den svenske Itunes.
Af steadi
Søren Chr skrev: 22 jul 2026, 20:05 Har længe undret mig over en titel som Midnight Run (Robert De Niro) ikke er at finde i den danske Itunes. Er der nogen der har en ide omkring grunden til denne mangel og hvor man evt. kan henvende sig hos Apple? For at de kan tilføje den det danske katalog. Den er i øvrigt at finde i bl.a den svenske Itunes.
Det er vel nærmere et spørgsmål om at kontakte distributøren for det danske marked. Tvivler på Apple selv kan vælge at gøre en titel tilgængelig hertil.
Af Tabula Rasa
Er der nogen (Rasmus måske?) der har erfaring eller viden til at estimere, hvor lang tid der typisk går, før film der er fjernet fra dansk Itunes/Apple TV (antageligvis pga. distributionsrettigheder/forhandlinger), vender tilbage? Dvs. som har været der, og dermed har været del af en distrubutionsaftale, men som nu er udløbet og derfor ikke er der længere.

Jeg er med på, at det ikke er sikkert at det sker. Men under forudsætning af, at det sker, hvad kan eller skal man så forvente af tidshorisont? Forhandles sådan noget årligt, oftere, eller sjældnere? Eller skal man snarere forvente, at den eller de film er gone for good?

Jeg spørger fordi jeg nu inden for kort har holdt øje med to film, som jeg har (eller havde) afventet tilbud på, men nu ikke længere er tilgængelige via dansk Apple TV/Itunes.

Kombinationen af, at dansk Apple TV/Itunes hertil mangler et væld af andre film (som enten aldrig har været der eller forsvandt før jeg selv begyndte at kigge derinde) og - modsat flere andre lande/regioners distributører - danske distributørers tilsyneladende ‘ringeagtelse’ af det danske marked og/eller dets købere (om det er distributørers manglende villighed til at levere 4k, Atmos, eller film i det hele taget, eller NF’s fuckfinger til danske forbrugere, take your pick), begynder min villighed til at putte penge i deres lommer og tålmodighed så småt at findes på et forsvindende lille sted. :(
Af Tabula Rasa
Jeg forsøger at finde ud af, om følgende film har været på dansk Itunes/Apple TV (og om de af jer, de har købt dem, i så fald stadig har dem tilgængelige) eller om de simpelthen slet ikke har haft en distributionsaftale på noget tidspunkt. De er til min ærgrelse p.t. ikke tilgængelige, men kunne virkelig godt tænke mig at vide, om de har været det.

Hvis nogen tidligere har købt eller lejet nogle af nedenstående, giv gerne et praj. Pfh. tak!

- Pans Labyrint (2006)

- Martyrs (2008) (den franske, originale version)

- The Wailing (2016)

- Dark Crystal (1982) (den står af en eller anden grund med forskellige årstal i andre regioner, not sure why)

- The Fall (2006)

- Moon (2009)

- Hero (2002)

- Den Forbudte By (2006)
Senest rettet af Tabula Rasa 04 aug 2026, 08:26, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af KristofferA
Så skete det, jeg har misset adgangen til købte film. Jeg købte for nogle siden nogle "Brandmand Sam" film til min søn. Dem kan jeg nu ikke længere se. De optræder i mit bibliotek, men der er ikke nogen "play" knap. Vil skrive til Apple / itunes.
Jeg har kun adgang til én af de 5 købte film. Nu bliver jeg da lidt nervøs for resten af mit "bibliotek". Godt jeg også har skiver!
  • 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97