Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ziva
#376634
Hej
Jeg har fået en underlig stribe øverst til venstre på min skærm.
Det der er det mærkelige, er at det kun er på tv2's kanaler, at den er der?
Vi ser tv igennem yousee's tv boks.
Når jeg bruger tv2's egen app på tv'et, er den der ikke.
Jeg har nyeste soft og firmware på både mit Samsung 77" 4K Oled S95f og youSee boksen og selvfølgelig prøvet at genstarte begge.
Striben er kommet for, tror jeg, cirka to uger siden og den bliver mere og mere irriterende :D
Hvad tror I det kan være skyld i det?
Vedhæftede filer
PXL_20260611_132734631.jpg
PXL_20260611_132734631.jpg (1.6 MiB) Vist 1277 gange
PXL_20260611_132656618~2.jpg
PXL_20260611_132656618~2.jpg (1.86 MiB) Vist 1277 gange
#376639
Forekommer ikke på TV2 Play On Demand.
#376683
Beckham skrev: 11 jun 2026, 18:08 Ingen hvid stribe her.
Jeg ved ikke, om den er der hele tiden. Den er også gennemsigtig, så den tager farve efter baggrunden, hvilket kamuflerer den i mange scener.

Det kan også være, at dit fjernyn har skåret den væk, afhængigt af billedindstillinger. :)
#376732
Så er de hvider striber væk her på begge (Sony TV via YouSee Play), billedet rigtigt fint, ærgrer mig bare over at flow er så dårligt, de måtte gerne gå tilbage til 720p

Er der andre der har checket

V. H. samadsen
#376738
Den mangler også hos mig. Noget beskæring...

Hvis jeg sammenligner før og efter: Hvis jeg tager et skærmdump med vlc, er der nu en sort bjælke på 4px som ikke var der før.

Dvs. de er gået fra 1080 til 1076. :)