Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg ved ikke med jer, men jeg er meget spændt på den nye generation af konsoller. Jeg frygter bare prisniveauet.

Et emne, som ingen rigtig har taget op, er HDMI 2.2. Vil konsollerne understøtte HDMI 2.2 så de kan levere 4K op til 240Hz (sågar 4K 480Hz med signalkomprimering)? Mere om HDMI 2.2 her: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1750919095

4K120 support har været ret misforstået i PS5 og Xbox Series X generationen, men dog også dårligt supporteret af spiludviklere. Det handler ikke om, hvorvidt spil kan afvikles stabilt i 4K 120Hz. Det handler i stedet om, at man skubber til den øvre grænse. Både opløsning og fps kan styres dynamisk ift. scenen i spillet. En faktor, der har holdt 4K120 output tilbage er dog også, at mange skærme ikke har optimal billedkvalitet i VRR-tilstand, mest LCD men også OLED.
Ikke overraskende er den sjette Horizon Festival go' :D
Brugeravatar
Af TBC
De seneste dages forskellige præsentationer – Summer Game Fest, State of Play og Xbox Games Showcase – har tilsammen kastet en række spil af sig, som jeg personligt håber meget på ender med at blive gode:

Jeg må indrømme, at det ærgrer mig at se, at Gears of War tilsyneladende får en periode med Xbox‑konsol­eksklusivitet – præcis som rygterne har antydet, at nogle titler igen kunne begynde at få. Det er ikke en praksis, jeg personligt er fan af, men Sony er trods alt endnu værre på det punkt, så jeg gør ikke det store nummer ud af det. Jeg glæder mig stadig til spillet – bare på et senere tidspunkt, for Halo og Gears of War-spillene har jeg altid haft god underholdning af at spille.
Brugeravatar
Af TBC
Fable-Teamet blev etableret i 2017, og projektet blev først annonceret i 2020 - så alt efter hvilket perspektiv man anlægger, har Fable været under udvikling i 6 til 9 år.
https://thegameswiki.com/fable/wiki/development-history

Jeg har det på samme måde med State of Decay 3. Det føles også som om det har været undervejs i en evighed. Det blev tilsvarende vist frem allerede i 2020, men som jeg husker det, gik den egentlige udvikling først i gang flere år senere.

Jeg håber virkelig, at Playground Games - og alle de andre involverede studier - får succes med Fable. Det lugter af et enormt projekt. To ud af tre Playground‑studier arbejder jo på spillet, og derudover er der hentet eksterne AAA‑kræfter ind som Eidos‑Montréal og Blizzard. I en tid hvor vi har set flere studielukninger og generel uro i branchen, håber jeg virkelig, at Fable både bliver godt og bliver et hit. Det ville være sundt for hele spilmarkedet.

GTA 6 er jeg ikke så meget i tvivl om bliver en kommerciel succes - det er der jo mange der bare "VED" at de nærmest uanset hvad, bare skal have, selv om det hverken er færdigt eller anmeldt. Sådan tror jeg ikke det på samme måde er med Fable, men jeg håber virkelig for markedet at fable bliver godt og også får tjent sig hjem.
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46